Tyan Thunder K7 > 2 foutmeldingen

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
na ruim een jaar zonder BSOD's te hebben gezeten is het er dan nu toch van gekomen om de 1 of andere reden....

Na een frisse installatie wat niets oplostte zijn er nog 2 foutmeldingen die voortdurend de kop opsteken, zowel onder XP als 2K, met alle update's zo'n beetje die er waren...

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL > deze is voor velen bekend

KMODE_EXECPTION_NOT_HANDLED > ook wel bekend...

Na alle apparaten los te hebben gehad (2e SCSI controller, geluidskaart, en gf3, alle schijven op mijn cheetah na, cdrom's eraf, geheugen modules beide los getest) nog steeds deze fouten...

Is er iemand die me hier meer over kan vertellen (bijv. welke drivers er misschien buggy zijn, etc...)
want ik heb zo'n beetje al mijn kruid verschoten... ;(

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb ook last gehad van BSOD's en IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL op m'n Tiger MP. De oorzaak bleek te liggen in een gare DIMM. In drie maanden tijd heb ik één Crucial module stuk zien gaan en een andere onstabiel zien worden.

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Ik had dit ook, probeer eens je fsb op 130 te zetten in plaats van 133. Als dat niet werkt ga je gewoon nog wat lager. Je zou ook bij 100 kunnen beginnen.

Bij mij zijn daardoor alle problemen weg. Komt waarschijnlijk doordat een van die dimm's of misschien beide niet de volle 133 mhz aankan.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik zou zeker eens met de DIMM's gaan spelen; dus zo min mogelijk er in (als je meerdere hebt) en desnoods een andere/nieuwe plaatsen.

Deze twee meldingen hebben allebei betrekking op het geheugen, de IRQL melding voornamelijk softwarematig (vaak drivers die een verkeerd geheugenadres gebruiken) en de KMODE ook vaak hardwarematig (en ook drivers overigens). Als de DIMM niet lekker meer is lijken me dit voor de hand liggende STOP Errors.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
hmz, dus toch geheugen....

Mooi minder, net ff gekeken op de site van tyan, beide dimm's die ik erin heb zitten worden niet ondersteund door tyan (eerst overigens wel)

gezien dana-elec mijn voorkeur geniet ben ik dus genoodzaakt om op zoek te gaan naar een 512 mb ddr ecc geregistreerd reepje, en dan ook nog eens voor het testen...

En waar woon je....tuurlijk in friesland :( |:(
Waar zo goed als geen ecc geregd geheugen te koop is...

nah goed, maar eens wat proberen dan maar..
bedankt heren...

Verwijderd

Schijnt vaker te gebeuren bij de Tyan's, en dan speciaal met reepjes waar Micron-chips op zitten. Geheugen met die chips is ook van Tyan's geheugen-pagina gehaald (tijd terug al..).

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Op dinsdag 09 juli 2002 21:52 schreef Sundead het volgende:
hmz, dus toch geheugen....

Mooi minder, net ff gekeken op de site van tyan, beide dimm's die ik erin heb zitten worden niet ondersteund door tyan (eerst overigens wel)

gezien dana-elec mijn voorkeur geniet ben ik dus genoodzaakt om op zoek te gaan naar een 512 mb ddr ecc geregistreerd reepje, en dan ook nog eens voor het testen...

En waar woon je....tuurlijk in friesland :( |:(
Waar zo goed als geen ecc geregd geheugen te koop is...

nah goed, maar eens wat proberen dan maar..
bedankt heren...
ruilen ?? 512 mb geregd dane elec tegen 512 mb non ecc ?? als je dat tenminste nog hebt, mn plank doet toch nix met ecc....

Deze plek is te koop.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op zaterdag 27 juli 2002 15:43 schreef KeeZ het volgende:

[..]

ruilen ?? 512 mb geregd dane elec tegen 512 mb non ecc ?? als je dat tenminste nog hebt, mn plank doet toch nix met ecc....
Anders ICQ je 'm even i.p.v. een topic hiervoor te kicken ;) (temeer er een erg grote kans is dat Sundead niet drie weken heeft gewacht om z'n bak weer lekker te laten werken)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.