Toon posts:

[P4] Temp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI 645U (SIS 645) moederbord inc met een P4 1,6 @ 2,13, ik heb de kast nu open, en mijn MSI PC Allert III geeft dit aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/naamloos.jpg

dat is wel erg hoog (case temp) en me cpu ook als ik de nieuwe review over de nieuwe amd lees en daarbij een P4 2,26@2,8 die met dezelfde koeler onder full load maar 36,5 graden word en die van mij al 50.., als ik mijn hand op de koeler leg is ie lauw het is hier nu zo'n 23 graden. is mijn temp diode van me moederbord nu kapot?

MBM 5 geeft ook 50 graden aan

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Diode kan brak zijn, maar een lauw koelblok kan ook aangeven dat het contact tussen heatsink en cpu slecht is. Controleer dat ook even :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 19:06 schreef Pollewob het volgende:
Diode kan brak zijn, maar een lauw koelblok kan ook aangeven dat het contact tussen heatsink en cpu slecht is. Controleer dat ook even :)
die zit er zooo vast op dat het moederbord bijna krom staat :(

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
probeer ook eens andere programmatjes

idd kan ook de sensor brak zijn

suc6

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op dinsdag 09 juli 2002 19:08 schreef gpvelzen het volgende:

[..]

die zit er zooo vast op dat het moederbord bijna krom staat :(
Er is al eens een review geweest (echt waar) over dat de koelblokken voor p4's het moederboard "kromtrekken". misschien is er dus ook bij jou teweinig kontakt tussen koeblok en processor.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Hoe zit het met je airflow?
Ik kan je verzekeren dat als je je casetemp wat lager brengt (onder de 30 dus...) door het plaatsen van fans je cpu temp ook omlaag zal gaan...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Het moederbord wat je hebt is brak, ik had deze eerst ook, maar heb em ingeruild voor een Abit TH7. je kan een biosupdate proberen, maar ik zou het gauw terugbrengen, zeker als je een revisie 1.0 of 1.1 hebt

Verwijderd

Probeer ook het Programma'tje Speedfan

is wel te vinden op: http://www.downloads.com

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb ook zo'n mobo met een 1.6 die wordt ook zo warm.
waar ik heb er nog geen last van gehad.
we zullen wel zien denk ik zo :)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
...speedfan meet ook alleen maar de standaard bussen dus ga er niet vanuit dat de waardes anders zullen zijn :7 je kunt ook ter indicatie een (goedkoop) thermometertje kopen en kijken of het een beetje overeenkomt. en ja toch misschien even je koeler loshalen om te checken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 23:43 schreef Martin het volgende:
Het moederbord wat je hebt is brak, ik had deze eerst ook, maar heb em ingeruild voor een Abit TH7. je kan een biosupdate proberen, maar ik zou het gauw terugbrengen, zeker als je een revisie 1.0 of 1.1 hebt
ik heb h'm net doorverkocht donderdag krijg ik mijn ASUS P4S533 :9

[edit]
de koeler zit er wel goed op, misschien is het mobo wat krom :Y) maar ik denk dat die sensor verrot is want anders werd ie wel warmer als 50 graden, maar ik ben van dit :r ding af :)

enne speedfan geeft hier ook 50 graden aan, en net een update voor dat msi progie leverde -80 op :+

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op mijn Abit th7-II Raid met pr 2,2@2540 met een voltage van 1,65volt (voltage hoger zorgt voor veel extra warmte) wordt de p4 zo'n 43 graden, gemeten met het programma speedfan.

Wel grappig; bij het moederbord zit een externe temperatuur sensor. Deze heb ik in de heatsink gestopt, vrij dicht bij de cpu core en deze geeft standaard de temp 10 graden lager aan. Dus cpu 43 graden. Externe sensor cpu: 33 graden.

Stop ik die externe sensor in mijn hand dan wordt ie netjes 37 graden. Nu kan die interne sensor natuurlijk beter meten dan die externe, maar dit kan volgens mij nooit 10 graden schelen. Conclusie: de p4 sensor geeft een wat te hoge waarde aan (van enkele graden).

Btw, die 43 graden is wel idle :z.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:39

Termy

valt er nog wat te fragge?

deze p4 2GHz draait stressed op 55graden (draait altijd stressed }:O) maar dat kan zo'n 9 graden naar beneden als ik ff voor airflow zorg. die zuigt nu zo hard dat ik die 9 graden al haal door enkel de kast open te zetten en een beetje van de muren af zet. maar ja, tis nie nodig imho.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Een Pentium IV met een hoge vcore van 1.80 of hoger en een hoge clocksnelheid verbruikt net als een AMD processor ontzettend veel vermogen. Hierdoor is de temperatuur altijd wel redelijk hoog bij een grote overclock.
Mijn 2000MHz processor op 2800MHz en een vcore van 1.80volt gaat maximaal naar 45 graden met een mainboard/case temperatuur van 27 graden.
Als je onder aan de heatsink voelt, dan voel je dat die warmte inderdaad verplaatst wordt en die temperatuur dus ook best wel kan kloppen.
Er zijn jammer genoeg geen updates van het programma'tje radiate waarmee je de vermogens van een processor kunt zien bij een bepaalde overclock.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Mijn MSI bordje gaf in het BIOS ook een veel te hoge temperatuur aan, 59 graden idle niet overklokt. MBM5 gaf een nog hogere temp aan (iets van 70 graden) tot ik de sensor op "diode" zette, nu leest 'ie pas de P4 interne sensor.

• Convoy
  • Laatst online: 23:20

Convoy

g44p

Op donderdag 11 juli 2002 16:30 schreef Houz74 het volgende:
Mijn MSI bordje gaf in het BIOS ook een veel te hoge temperatuur aan, 59 graden idle niet overklokt. MBM5 gaf een nog hogere temp aan (iets van 70 graden) tot ik de sensor op "diode" zette, nu leest 'ie pas de P4 interne sensor.
Laat eens wat benchies van jou systeempie zien dan @2.8 >:)

Verwijderd

Topicstarter
whahahahaha net me ASUS P4S533 inc P4 2ghz binnen

meteen op 2,66ghz @ 1,5 volt super stabiel und onder full load maar 52 graden met std intel koeler
Op donderdag 11 juli 2002 17:09 schreef freekweb het volgende:

[..]

Laat eens wat benchies van jou systeempie zien dan @2.8 >:)
lekkere site heb jij :D een aantal plaatjes zijn gelinkt naar je hdd :D

• Convoy
  • Laatst online: 23:20

Convoy

g44p

Op donderdag 11 juli 2002 17:57 schreef gpvelzen het volgende:
whahahahaha net me ASUS P4S533 inc P4 2ghz binnen

meteen op 2,66ghz @ 1,5 volt super stabiel und onder full load maar 52 graden met std intel koeler
[..]

lekkere site heb jij :D een aantal plaatjes zijn gelinkt naar je hdd :D
wordt aan gewerkt, probeer zo nog maar eens dan ;)

[edit]
werkt weer :)
Pagina: 1