Toon posts:

[xp] 'svchost.exe' lsass.exe (search gebruikt)

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een PC voor iemand.
Nadat er op het systeem niks gebeurt is deed ik een reboot.
Ging allemaal snel en goed.
maar na een minutte a 1 2 gaat de HD ratellen en de files svchost.exe en lsass.exe allebei op 50 % staan in de processen dus is de CPU time 100 % en kan ik niks meer doen.
Ik denk dat er iets word geladen want in veilige modes heb ik het niet. Ook heb ik al in de log files gekeken en niks wonderbaarlijks vinden?

Hoe kan er voor zorgen dat ik het verkeerde bestand wat volgens mij geladen worden uit zetten> of waar kan ik het vinden?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die files kan je niet uitschakelen, maken onderdeel uit van de kernel.

Wat je kan proberen: van alle devices de laatste drivers installeren. Alle hotfixes (indien relevant) installeren.

Virussen? Scan ze hier!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Start -> Uitvoeren -> msconfig
Hier kun je je boot.ini en je opstartbestanden aanpassen.

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 18:56 schreef Compubiter het volgende:
Start -> Uitvoeren -> msconfig
Hier kun je je boot.ini en je opstartbestanden aanpassen.
In xp :? don't think so
je kan het wel downen hier

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 09 juli 2002 19:05 schreef Yakko het volgende:

[..]

In xp :? don't think so
Helaas voor jou, toch is het zo.
je kan het wel downen hier
Ja, die is dus voor Win2K, waar het niet in zit. In WinXP zit het er dus al in.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

nja was te laat om men post te wijzigen :p
excus was ietsje te vlug |:(

Verwijderd

Topicstarter
in mijn boot.ini staat heel wijnig.
Wat me op valt. als ik de Pc aan zet. zie in processen staan niet active systeem functie 99%

Wanneer na zo 2 minuten dat verdwijnt word die 99 % opgedeeld in de twee bestanden

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

die svchost is n omschrijving van diverse services bij elkaar, dus die kan je niet zomaar uitschakelen. diverse services bij services.msc vallen hieronder(telephony, ras, upnp etc.) ik heb daar 6 entries van. alle staan op 0% cpu.

/edit
50 % is wel heel erg veel moet ik zeggen
/edit

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
hoe dan appart uitzetten???

• bratos

bratos

Meh.

dan moet je in start uitvoeren
services.msc typen
daar kan je services configureren of ze opstarten gelijk met windows, of pas als ze aangesproken worden.
je kan ook alles wat op auto staat op manual zetten, en dan na n reboot en n uur gebruik (je dingen doen je je zoal doet) even kijken wat er ingeschakeld is. die zet je dan op auto.
bij mij heeft dit niet gewerkt, maar ik heb al genoeg herinstalls gedaan om beetje te weten te komen of je t nodig hebt of niet.

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
ok ga ik eens doen.
Ik heb op dat systeem al ZO veel herinstalls gedaan en nu ff een keer geen zin in

Verwijderd

zit er soms en win98 machine op het netwerk, ik weet namelijk dat xp de win98 machine gaat scannen op niet uitgevoerde taken.
ik heb dit probleem namelijk ook een keer gehad en kon het toen ook niet vinden waardoor het nu kwam. maar na en herinstallatie was ik er vanaf. >:)

Verwijderd

Topicstarter
heb netwerk kabel eruit.

Ik heb nu alle services op handmatig gezet. maar nu hangt mijn systeem als een gek

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 19:43 schreef itstim het volgende:
heb netwerk kabel eruit.

Ik heb nu alle services op handmatig gezet. maar nu hangt mijn systeem als een gek
Maar hielp de repair install van XP ???

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Via 'Start - Run - cmd - tasklist /svc' kun je zien welke services er onder welke svchost.exe draaien, misschien dat dat de zoektocht wat gemakkelijker maakt :)

• bratos

bratos

Meh.

als jij n clean install doet waarna je 50 % cpu time naar je svchosts gaat, dan is er iets niet helemaal lekker.
post anders je hardware info of zo , ruk er es n paar kaarten uit, doe es bios defaults
das echt niet normaal
had je andere software geinstalleerd al , of niet?

eerst kijken dan zeiken

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op dinsdag 09 juli 2002 19:43 schreef itstim het volgende:
heb netwerk kabel eruit.

Alle services uitzetten is ook wel iets overdreven :+

Check hier voor een overzicht van welke services echt nodig zijn en welke niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Er is ook een virus met een exe file genaamd svchost. Dat moet je dus even controleren.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

ik heb net hetzelfde probleem maar de cpu time van svchost gaat zelfs tot 60%, pc vertraagt en spellen schokken.. voor een amd 1.4ghz met 512ddr zal dit wel ni normaal zijn..

help :)

• bratos

bratos

Meh.

kijk hier es
http://www.igknighttec.com/Windows/WindowsXP/svchost_exe.php
mischien dat jij er wat aan hebt. dat tasklist commando werkt hier niet (Home editie) 8)7

eerst kijken dan zeiken

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 13:36
Heb hetzelfde probleem. CPU usage SVChost.exe loopt langzaam op. Kan eerst nog wel leuk spelletje spelen maar na een een uur is het niet meer vooruit te branden. Soms staat ie wel op 70% (constant....!!!)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

NightMare schreef op 06 november 2002 @ 14:21:
Heb hetzelfde probleem. CPU usage SVChost.exe loopt langzaam op. Kan eerst nog wel leuk spelletje spelen maar na een een uur is het niet meer vooruit te branden. Soms staat ie wel op 70% (constant....!!!)

Eeeuh, misschien is het dan handig om de bovenstaande info door te lezen en dus te zeggen welke services je hebt draaien / hebt uitgezet en wat de output is van tasklist (Q314056) :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Cornballer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 20:51
ehrm ja ik geloof dat SVChost een soort rundll is die gewoon dll's runt als eze ofzo.. kwee niet, dus als een van je SVChost.exe's blijft hangen, dan heb je waarschijnlijk een verrachde dll staan ergens, dus zou ik denken dat je toch naar je drivers moet kijken of naar speciale services e.d.
Ja erg irri lijkt me, Als je een netwerk hebt thuis zou ik gewoon je belangrijke betsandjes overpompen en helemaal opnieuw installeren, en dus de allernieuwste drivers gebruiken.

Trouwens Je idle (niet active systeemblaat) hoort altijd zo te runnen, hij loopt op 100 min 'de som van al je andere processen'. In principe kan je SVChost wel op 50% lopen, als je totale CPU maar niet zo hoog is, als dat wel zo is is dat idd erg vreemd.
Pagina: 1