Xircom CreditCard 10/100 56 modem linux

Pagina: 1
Acties:

• oegaoega
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03 09:09
Ik heb pas een "Xircom CreditCard 10/100 56 modem adaptor" gekocht en ik wil een linux servertje bouwen.
Ik heb 2 problemen.
a)
Ik heb mij al een week suf gezocht, maar ik kan de linux drivers niet vinden. op de xircom site kan ik alles vinden behalve de linux drivers. Heeft iemand nog een suggestie?

b)
Het schijnt dus dit 2 x netwerkaart in een te zijn. Maar ik zie 1 x UTP uitgang en 2 x modem. Hoe zou ik dan die 2e modem moeten gebruiken dan???

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
die tweede modem (rj11) uitgang is om een normale telefoon door te lussen voor spraak (iig bij mijn xircom kaartje)

• oegaoega
Heb jij zelf een Linux-driver ergens liggen?

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

De drivers die je zoekt zitten standaard bij de pcmcia-modules van de kernel. Deze bij je kernel voegen en het zou moeten werken (althans, de realport ethernet 100 en creditcard 10/100+56k mdm wel in ieder geval)

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• oegaoega
Ik heb Geen CD-rom speller op die Laptop en moet dus de installatie door middel van een opstart-diskette runnen.
ik heb een boot disk gemaakt met bootnet.img
Na het opstarten krijg ik een lijst van Netwerkkaarten waaruit ik kan kiezen. Hier staat mijn Xicrom-kaartje er niet bij.
Hoe kan ik die aan het kernel-koppelen? Er wordt namelijk naar het Driver-diskette gevraagd.

Verwijderd

welke distro wil je gaan installeren ?

• oegaoega
RedHat 7

• oegaoega
niemand?

Verwijderd

Ja hier iemand.

a. Het is niet netjes om te schoppen na een goed uur, pas na 24 uur mag dat, we zitten hier niet 24/7 op GoT om jouw vragen te beantwoorden. ;)

b. En dat netwerkkaartje/modem werd al door RedHat6.0 en later zonder problemen herkend. Kan ik weten, want toen dat 'nieuw' was had ik er ook al een in mijn laptop. Ben intussen geen RH fan meer, maar das een ander verhaal. Het kaartje deed het trouwens gewoon na de installatie al, dus je hoeft er geen rare trucjes voor uit te voeren voor zover ik weet. Anders es zoeken met google op: "Linux on Toshiba Laptops" vind je vast wel een link naar Stack, of het TU/e domein, waar alles beschreven staat.

• oegaoega
Het stelt mij erg gerust dat er iemand is, en dat nog 24/7!

Dit is een waarde vol info.. kijken of ik er wat mee kan vogellen.
Pagina: 1