[PERL}Script die zich naar 30 minuten weer uitvoer

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 14:24

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
hoe kan ik een perl script zichzelf weer laten uitvoeren na 30 minuten?

Probleem is: ik zit hier met min linux bakie met een webserver en ik wil dat een stats.pl elke 30 minuten wordt geladen zodat deze elke 30 minuten htmls genereerd zodat ik elke 30 minuten mijn stats kan bekijken, and so other ppl.

Het condtab wil namelijk niet werken ofzo voor 30 minuten dus, moet ik nu met een perl script fixxen, aangezien ik rete verstand heb van perl gaat dit niet lukken.

Ik wil niet wat toevoegen aan stat.pl maar een losse script die die dus runt, cappice?

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34
Op dinsdag 09 juli 2002 18:38 schreef Cloontje het volgende:
hoe kan ik een perl script zichzelf weer laten uitvoeren na 30 minuten?
Dat kan natuurlijk niet. Wat wel kan, is zorgen dat het script blijft lopen en elke 30 minuten een of andere actie uitvoert.

Zie hiervoor de 'alarm' functie.
Het condtab wil namelijk niet werken ofzo voor 30 minuten dus, moet ik nu met een perl script fixxen, aangezien ik rete verstand heb van perl gaat dit niet lukken.
Wat een mooie zinsbouw. Misschien is het beter om te onderzoeken waarom cron niet wil werken, dan zelf de functionaliteit na te bouwen in Perl. Aangezien het je eigen server is, zou het niet onmogelijk moeten zijn om het werkend te krijgen.

Draait de cron daemon wel?
Ik wil niet wat toevoegen aan stat.pl maar een losse script die die dus runt, cappice?
Tja, zelfde verhaal als hierboven, maar dan is de 'actie' die uitgevoerd wordt, het starten van je script. Precies wat cron dus zou moeten doen. Ik raad je dus aan om toch te kijken of je cron niet kan installeren.

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 18:44 schreef Soultaker het volgende:
Dat kan natuurlijk niet. Wat wel kan, is zorgen dat het script blijft lopen en elke 30 minuten een of andere actie uitvoert.

Zie hiervoor de 'alarm' functie.
Ja dat bedoel ik dus, beetje knake geschreven maar dat script moet dus elke 30 minuten die stats.pl runnen.

• Soultaker
Op dinsdag 09 juli 2002 18:46 schreef Cloontje het volgende:
Ja dat bedoel ik dus, beetje knake geschreven maar dat script moet dus elke 30 minuten die stats.pl runnen.
Ik zou zeggen: leef je uit. Tip: het kan met een mooie oneliner. ;)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op dinsdag 09 juli 2002 18:38 schreef Cloontje het volgende:
Je bedoelt een Cronjob¿
Dat zou toch normaal moeten kunnen d8 ik zo, of zijn er bepaalde redenen dat je Persé geen cronjobs wil/kan gebruiken.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 18:54 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Je bedoelt een Cronjob¿
Dat zou toch normaal moeten kunnen d8 ik zo, of zijn er bepaalde redenen dat je Persé geen cronjobs wil/kan gebruiken.
omdat het niet werkt ofzo. Ik heb alles al geprobeerd en krijg het niet voor elkaar met crontab. Beetje jammer dat ik nu moet klote met een perl script dus.

Maar ik weet niks van perl af.

Verwijderd

Je kan ook een HTML pagina met een refresh van 30 minuten elke keer je scriptje laten laden (om maar een heel simpele oplossing aan te dragen :))

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op dinsdag 09 juli 2002 18:58 schreef Cloontje het volgende:

[..]

omdat het niet werkt ofzo. Ik heb alles al geprobeerd en krijg het niet voor elkaar met crontab. Beetje jammer dat ik nu moet klote met een perl script dus.

Dan lijkt het mij makkelijker om gewoon ff bijde buren in [forum=23] te vragen hij je cronjob aan de praat krijgt ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Soultaker
Op dinsdag 09 juli 2002 18:58 schreef Cloontje het volgende:
Van crontab blijkbaar ook niet, maar dan nog is 't misschien makkelijker om crontab aan de praat te krijgen dan een perl script te schrijven.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op dinsdag 09 juli 2002 18:59 schreef mmmuttley het volgende:
Je kan ook een HTML pagina met een refresh van 30 minuten elke keer je scriptje laten laden (om maar een heel simpele oplossing aan te dragen :))
Erg simpele "oplossing". het kan in principe en werkt ook [tis goed om te testen], maar is naturlijk een uitermate slordige en zeer onbetrouwbare oplossing [zogauw de server even niet reageerd krijg te een timeout en zal hij helemaal niet meer refreshen.
Natuurlijk moet er dan altijd een browser window open staan, dus moet er een grafische omgeving draaien [of een console opofferen voor lynx] en vreet onnodig geheugen.

Ik gebruik deze methode altijd om een script te testen etc. Maar voor een definitieve oplossing is het natuurlijk neit netjes.

\o/

Verwijderd

Je kan het beste crond aan de praat zien te krijgen. Als het nou echt niet lukt kun je dit script gebruiken, nou ja script..
code:
1
2
3
#!c:\perl\bin\perl.exe

for(;;) { sleep(1800); system("perl stats.pl"); }

Verander wel ff dat pad naar perl, achter de shebang. Je kan daarna dit script in de achtergrond laten draaien, bijvoorbeeld:
code:
1
[linux] fork perl 30minuten.pl

Ik heb het allemaal niet getest, dus probeer het even...

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Andere insteek, je kan de browser in plaats van de stats html page een scriptje laten opvragen/runnen, dat kijkt of de stats niet ouder zijn dan 30 minuten, zo ja nieuwe stats laten maken zo nee doorverwijzen naar de al gemaakte stats?

(Of natuurlijk dan meteen al je stats dynamisch laten genereren, heb je ook geen cronjob meer nodig en altijd de meest recente gegevens.)

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Voor PERL, zie manual PERL.
Voor Crontab, zie manual Crontab (man crontab).

In principe is Crontab de betere oplossing. Neemt niet weg dat het in principe nog steeds een manual vraag is.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.