Voeding maakt irritant geluid bij warmte.

Pagina: 1
Acties:

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:08
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe voeding gekocht omdat 250 watt wat te min is voor een AMD XP 2100+ en een GeForce 4 Ti 4600. Heb ik dus bij de locale computerboer een voeding gekocht van een volgens mij budgetmerk 'MAXPOWER'. Hij deed het weken perfect, maar nu na die paar weken als ik een spel heb gespeeld of mp3 decode dan word de temp. van de processor hoog (logisch) ong 45/50c en daar kan de voeding blijkbaar niet tegen. Ik ben dan bijv. gestopt met het spel (SOF2) en kom terug op 't bureaublad en ga dan wat surfen. (Ik heb een Logitech Mouseman Wheel Optical) En beweeg mijn muis over het scherm, tegelijkertijd komt er op het bewegen van mijn muis een hoog getik uit mijn voeding. Als de HD laad komt er ook geluid uit de voeding op de maat van de HD activiteit.

Koelt de temperatuur weer af naar een graad op 25/30 dan houd het weer op.

Wat kan dat zijn?? Zou de voeding gewoon kapot zijn? Als dat zo is ga ik morge naar ze toe en ruil ik hem om voor een nieuwe. Of ligt het ergens anders aan?

Hoop dat iemand mij kan helpen.

edit:

De nieuwe voeding is nu 350 watt. Moet genoeg zijn.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

als ie warmer is gebruikt ie meer voltage mischien is die een beetje brak :?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 18:38 schreef WernerV het volgende:
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe voeding gekocht omdat 250 watt wat te min is voor een AMD XP 2100+ en een GeForce 4 Ti 4600. Heb ik dus bij de locale computerboer een voeding gekocht van een volgens mij budgetmerk 'MAXPOWER'. Hij deed het weken perfect, maar nu na die paar weken als ik een spel heb gespeeld of mp3 decode dan word de temp. van de processor hoog (logisch) ong 45/50c en daar kan de voeding blijkbaar niet tegen. Ik ben dan bijv. gestopt met het spel (SOF2) en kom terug op 't bureaublad en ga dan wat surfen. (Ik heb een Logitech Mouseman Wheel Optical) En beweeg mijn muis over het scherm, tegelijkertijd komt er op het bewegen van mijn muis een hoog getik uit mijn voeding. Als de HD laad komt er ook geluid uit de voeding op de maat van de HD activiteit.

Koelt de temperatuur weer af naar een graad op 25/30 dan houd het weer op.

Wat kan dat zijn?? Zou de voeding gewoon kapot zijn? Als dat zo is ga ik morge naar ze toe en ruil ik hem om voor een nieuwe. Of ligt het ergens anders aan?

Hoop dat iemand mij kan helpen.

edit:

De nieuwe voeding is nu 350 watt. Moet genoeg zijn.
toch maar een duurdere voeding nemen, probeer eens een andere voeding, en kijk dan of ie het goed doet

suc6

Verwijderd

heb je verder nergens last van? Spontane resets oid :?
Je +5 en +12 V lijn zullen wel niet stabiel genoeg zijn denk ik, maar als dat te erg is krijg je spontane resets e.d.
Ik zou hem maar omruilen en een merk-voeding nemen.

• Saeverix
Op dinsdag 09 juli 2002 19:14 schreef ByMeSDy het volgende:
heb je verder nergens last van? Spontane resets oid :?
Je +5 en +12 V lijn zullen wel niet stabiel genoeg zijn denk ik, maar als dat te erg is krijg je spontane resets e.d.
Ik zou hem maar omruilen en een merk-voeding nemen.
Hij heeft idd de laatste tijd wel eens spontane resets. Vanmiddag zelfs, toen trok ik de computer een beetje naar voren (stekker en alles zat er nog goed vast in) en in 1 x ging hij uit. Toen wou die niet meer aan met de power button. Dat heb ik wel vaker, en dan moet ik de power switch op de voeding uit zetten en de stroom stekker eruit doen. Dan alles er weer in en dan wil hij pas weer aan.

K ga um dus morge wel ruile voor een merk voeding (als ze die hebben teminste).

Bedankt allemaal,
Ik weet genoeg.

PS. nog 1 vraagje. Wat zijn stille betrouwbare voedingen voor een redelijke prijs. (Deze was 36€)

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 20:08 schreef WernerV het volgende:

[..]

Hij heeft idd de laatste tijd wel eens spontane resets. Vanmiddag zelfs, toen trok ik de computer een beetje naar voren (stekker en alles zat er nog goed vast in) en in 1 x ging hij uit. Toen wou die niet meer aan met de power button. Dat heb ik wel vaker, en dan moet ik de power switch op de voeding uit zetten en de stroom stekker eruit doen. Dan alles er weer in en dan wil hij pas weer aan.

K ga um dus morge wel ruile voor een merk voeding (als ze die hebben teminste).

Bedankt allemaal,
Ik weet genoeg.

PS. nog 1 vraagje. Wat zijn stille betrouwbare voedingen voor een redelijke prijs. (Deze was 36€)
kijk maar eens in de pricewatch. Een goede voeding kost wel wat geld. Enermax / Antec zijn de merken waarnaar je toch moet kijken voor de kwalitatief beste stuff.
Je kan voor de grap nog wel eens kijken met Motherboardmonitor (MBM5) hoe het met je +5 Volt lijn gesteld is als je processor stressed is (3d mark ofzo). Als hij onder de 4.75 V komt dan krijg je zeker een spontane reset.

• Saeverix
Hmm nou ja in ieder geval bedankt. Maar damn zo'n voeding kost toch wel wat. Zien of ik wat bij die lui kan regel waar ik hem weg heb. Dat ze em voor de inkoopprijs kunne bestelle voor me :9~

Ik koop daar altijd dus late we hope :7

Pagina: 1