Ik heb de voeding net open gemaakt, maar ik zie nergens brandplekken of schroeiplekken.Op dinsdag 09 juli 2002 18:25 schreef enigma het volgende:
kijk eerst eens of er niks is doorgebrand en of alles nog vast zit
Verder zag ik nergens een zekering zitten (zo'n glazen buisje met een draadje erin)
Het gaat om een chieftec 340watt voeding
Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52
Verwijderd
Probeer het na 15 min nog is(met stekker er uit)
Maar ik heb net de stekker erachter uit gehaald en ben toen gaan eten, en na 30min deed ie nog niks
probeer die eens een tijdje uit te doen...
bios reset maar dat lijkt me niet...(jumper..)
tjah test de onderdelen 1 voor 1
Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52
Verwijderd
Als je toch bezig bent, je kan misschien wel even de rest vast testen met een andere voeding, als je die hebt.
Hmz een paar uurOp dinsdag 09 juli 2002 18:35 schreef Berran het volgende:
Je kan direct naar de winkel huppelen en een nieuwe voeding kopen, maar ik zou nog even wachten. Soms duurt het 10 minuten, soms 15 minuten, soms alleen de stekker erin en eruit, maar vaak genoeg werkt het na een paar uur pas weer. Even wachten dus.
Als je toch bezig bent, je kan misschien wel even de rest vast testen met een andere voeding, als je die hebt.
Naja het moet maar dan
erm als je pech hebt moet je het ergens anders zoeken
mobo en of CPU
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
Pc wilt niet aan na kortsluiting...
Haal alle stoom pluggen die je in je hdd hebt of wat dan ook eraf, pak de dikke atx connector eens in je handen.
Dat is voor als je het niet weet dat dikke ding wat je in je mobo steekt
Nou hou dat voor je met het lipje naar boven.
Nu zie je naast het lipje links als je het zo bekijkt als mij een groen kabeltje, en rechts van het lipje een zwart kabeltje.
Nou pak je een bv rood kabeltje dat je ergens hebt liggen, nu strip je dat een beetje.
Nu duw je in het gaatje van dat groene kabeltje dat rode draadje en bij dat zwarte kabeltje in de ingang dat rode kabeltje.
Conclusie: je hebt de 2 verbonden
Stroom in stopcontact van voeding, en voeding doet het, zo niet, dan is ie dood?
Snap je het niet, is ook ingewikkeld wha, is een lang verhaal i know.
Zoek even naar een howto.
Ook al vandaag?Op dinsdag 09 juli 2002 19:06 schreef ernst het volgende:
hmm ik was juist zo blij dat mijn chieftech 340w het nog deed nadat ik ook wat kortsloot
erm als je pech hebt moet je het ergens anders zoeken
mobo en of CPU
Is het vandaag soms 'Het nationale ik-sluit-mijn-340watt-chieftec-voeding kort?'
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
nee sorry niet vandaagOp dinsdag 09 juli 2002 19:08 schreef BlizzarD het volgende:
[..]
Ook al vandaag?
Is het vandaag soms 'Het nationale ik-sluit-mijn-340watt-chieftec-voeding kort?'
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
maar iig een paar uur laten staan en als je em weer probeert ff alle IDE apparaten fans ed. eraf laten dus alleen atx stekker erin..
dan nog niet.. met je onschuldigste gezicht naar de winkel
Ik denk dat ik 'm maar tot morgenochtend zo laat staan. Hopelijk doet ie het dan wel weer
doet ie het morgen nog niet na een n8 zonder stekker dan is je voeding dood
Jep heb stekker eruit, hardswitch op de achterkant op off een alle molexen los uit me hdd's en cdrom spelerOp dinsdag 09 juli 2002 19:21 schreef ernst het volgende:
ff stekker er uit
doet ie het morgen nog niet na een n8 zonder stekker dan is je voeding dood
wilde pas na 10 a 15 minuten weer aangaan...
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
Doe ik die cheap-ass 300watt voeding erin (waar ik al over gesproken had) die al 15 keer kortsluiting heeft meegemaakt: loopt als een trein.
Hoe kan het nou dat een dure Chieftec voeding niet tegen kortsluiting kan en een cheap-ass wel
Anyway, zaterdag maar naar informatique om 'm te laten repareren/ruilen want dit is te gek voor woorden
The cyclographing developer
ik heb een andere voeding in dezelfde kast gedaan, en die doet het wel, dus er is geeen kortsluiting meer.
Alleen die voeding doet het nu niet
Verwijderd
Verwijderd
Als het sluiting was op het 230 gedeelte dan zijn de gelijkrichters overleden.
Sowesio kan je een nieuwe voeding gaan halen
Verwijderd
Als de gelijkrichter diodes op een of andere wijze kortgesloten raken... inderdaad helaas....
1337
Verwijderd