Toon posts:

[coax] de stuurprogrammagegevens ongeldig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier thuis met een probleem:
wij hebben een coax netwerk thuis omdat dat er al lag.
nu willen we de computer van mn zus ook in het netwerk zetten.
de kabel naar mij loopt langs haar kamer dus we hebben die doorgeknipt en daar een T-stuk tussen gezet, daarvandaan loopt een stuk kabel naar de netwerk kaart van mn zus.
nu pakt die winXP bak van haar die kaart wel maar als "Ethernet adapter" bij de ?-apparaten, als je het juiste stuurprogramma gaat installeren, van XP zelf of van de flop dan zegt ie bij beide dat de Stuurprogramma gegevens ongeldig zijn en dus niet geïnstalleert kan worden
ik heb er al een andere kaart ingestoken maar hetzelfde probleem blijft.
als die kabel van het T-stuk naar haar computer aangesloten is op het T-stuk dan doet mijn interenet het niet meer en als die kabel eraf ligt dan doet internet het weer wel bij mij.
die kaart is de eerste pci kaart die er in ging en de computer komt bij informatique vandaan

wie o wie kan mij helpen :')

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je kunt niet aan de "zijspruit" van een T-stuk een kabel zetten. Zo'n T-stuk moet DIRECT op een stuk netwerk-hardware worden aangesloten. Ik ben zelfs bang dat je ook nog de kabel zonder T-stuk + terminator op de PC van je zusje hebt aangesloten, een uitstekende manier om een coax-netwerk heel grondig down te helpen. Van wat de netwerk-kaart in de PC van je zusje ervaart, kan het inderdaad zo zijn dat die niet eens meer op een driver reageert.

Volgens mij heb je nu dit staan :
code:
1
2
3
4
5
6
TERM T ------ T ------ T TERM
   comp  |    comp
     ?    |  pppeter
          |
        comp
        zusje

en je zult toemoeten naar :
code:
1
2
3
4
5
6
7
TERM T ------   ------ T TERM
   comp     |   |    comp
     ?  |   |   pppeter
        \   /
          T
        comp
        zusje

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
die situatie klopt, dus ik ga nu me pa slaan omdat die zei dat dit wel kon
Thnx (owh sorry geen afscheid)

edit:

ik heb nog een ander t stuk aan de kaart gezet en daar reageert ie ook niet op, kan het zijn dat die kaart al opgeblazen / naar de eeuwige jachtvelden gebracht is???

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 19:04 schreef pppeter het volgende:
ik heb nog een ander t stuk aan de kaart gezet en daar reageert ie ook niet op, kan het zijn dat die kaart al opgeblazen / naar de eeuwige jachtvelden gebracht is???
Kan. Hoeft niet.
Mogelijk moet de kaart met een (DOS)-programma ingesteld worden dat de BNC (=COAX =10Base2) aansluiting ingeschakeld wordt (en de RJ45 (=UTP =10BaseT) aansluiting dus gedeactiveerd).

Bij oudere 3Com Etherlink III kaarten was het programma 3C5X9CFG.EXE noodzakelijk om dit te doen. Andere kaarten hebben soortgelijke programma's.

--
Alex.

Verwijderd

Denk niet aangezien je xp het herkent als ethernet adapter alleen moet je wel de juiste drivers instaleren van de kaart.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 07:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Koop een nieuw realtek kaartje voor €18,00.
Heeft coax en utp aansluiting en werkt als een speer onder XP.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 19:15 schreef BlaTieBla het volgende:
Koop een nieuw realtek kaartje voor €18,00.
Heeft coax en utp aansluiting en werkt als een speer onder XP.
het zijn allemaal nieuwe kaarten, en detecteren automatisch welke aansluiting wordt gebruikt 8-)

edit:

die kaart wordt wel gewoon geïnstalleert op mijn XP-bak, dus zal s ff die bak van mn zus onder handen nemen

[edit 2]
nu heb ik die kaart weer bij mn zus erin gezet(dr computer dan) maar die pakt m weer als onbekend apparaat en zegt weer dat de stuurprogramma gegegevens ongeldig zijn als ik het juiste wil installeren
anyone??
[/edit 2]

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 17:43

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

(jarig!)
Sorry dat ik hem omhoog kick, maar ik denk dat ik weet hoe & enzo ..

je moet in de regedit zijn van Xp.

start-uitvoeren- type in : "regedit"
Hkey Local Machine - system - Current Control Set - Enum - Pci ( als het een pci kaart is :D ) in de map "Enum" zitten er een aantal "Ven" Mappen, open die en zoek bij de submappen ( daar kom je via de + ) klik op die submap en kijk in de ljist er naast naar "DeviceDesc" een daarvan is voor/van Ethernet kaart.

In de Venmap waar die Submap in zit, klik met de rechtermuis knop er op en ga naar "machtiging"

Volledigbeheer aanvinken bij toestaan.

Bij mij is het gelukt , ik hoop het ook voor jou. :)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Pagina: 1