DVD+ Receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:32
Ik wil een dvd speler gaan kopen. Ik heb nu Sony STR-DE435 receiver. Deze heeft alleen Dolby Prologic. Is het slim om eerst een DVD speler te gaan kopen die wel DTS heeft? En dan daarna mijn receiver te gaan vervangen voor eentje die wel DTS heeft? Dan zou ik dus voor een Denon AVR1802 gaan. Deze heeft wel DTS. Ook heeft mijn receiver nu geen digitale ingang. Is dit beter als je die wel hebt? Voor een dvd speler dacht ik aan de Sony NS700 of een als ik toch een nieuwe receiver van Denon neem een Denon DVD800 of DVD1500. Graag jullie mening hierover. Of hebben jullie andere ideeen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

ideen over receivers kan je zat lezen
[search=denon 1802]

En ja, met een DTS versterker heb je inderdaad een verbetering, en je moet het dan de DVD speler via de digitale kabel aansluiten op je receiver (anders heb je geen DD). En het is niet nodig om perse hetzelfde merk te nemen qua DVD spelers.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

ik zou dan wachten met een dvd met dts decoder , tot je de reciever hebt!

kan je alvast beginnen met dolby digital alleen

• sebas82
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
het kan geen kwaat als je binnenkort een nieuwe receiver koopt... alle betere nieuwe receivers hebben een AC3 en DTS decoder... dus kan je die DVD speler gewoon kopen.. alleen zal hij met deze versterker geen 5.1 geluid geven...

• WKD
thnx. Ik ga denk ik eerst een dvd speler kopen en daarna als het geld er weer is koop ik een nieuwe receiver. Kan ik in ieder geval eerst dvd'tjes kijken. :)

Verwijderd

DTS weergave heeft volgens mij de volgende vereisten dacht ik;

- Een DVD speler met DTS Decoder, of een versterker met DTS Decoder. Ze hoeven niet allebij een DTS Decoder te hebben.

Tenminste dat is mij ooit verteld, omdat mijn dvd speler als mijn receiver allebij DTS Decoders hebben.

Corrigeer maar, als ik ongelijk heb.

Verwijderd

Ja dat klopt...

of je dvd speler geeft een digitaal signaaltje af aan je receiver die het vervolgens omzet en het over je 6 kanalen "verspreid".

Of je dvdspeler verwerkt het signaal en geeft het vervolgens door via een digitaal kabeltje aan je receiver met een 5.1 Inputof via 6 kabels die elk 1 kanaal voorstellen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Op donderdag 11 juli 2002 08:44 schreef WKD het volgende:
thnx. Ik ga denk ik eerst een dvd speler kopen en daarna als het geld er weer is koop ik een nieuwe receiver. Kan ik in ieder geval eerst dvd'tjes kijken. :)
Maar heb je dan prologic surround of niet?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• WKD
Volgens mij heb ik dan inderdaad gewoon dolby prologic geluid. Als ik een nieuwe receiver ga kopen heb ik Digital surround. (Als ik het goed heb, anders snap ik er ook niets meer van) :? . Ik ga vanavond naar een dvd speler kijken en zal ik in de winkel wel even vragen hoe het zit.

• WKD
Ik heb gisteravond De Sony DVP-NS700 gekocht. Ik ga vanmiddag even kabels kopen om hem goed aan te sluiten. Ik heb gewoon 6 ingangen op mijn receiver zitten dus die sluit ik gewoon aan. Als het goed is heb ik dan Dolby Surround.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:42

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Op vrijdag 12 juli 2002 09:14 schreef WKD het volgende:
Ik heb gisteravond De Sony DVP-NS700 gekocht. Ik ga vanmiddag even kabels kopen om hem goed aan te sluiten. Ik heb gewoon 6 ingangen op mijn receiver zitten dus die sluit ik gewoon aan. Als het goed is heb ik dan Dolby Surround.
Ik heb beter nieuws voor je: :)
In je DVD speler zit een DTS decoder, aan die 6 analoge outputs hang je 6 tulp kabeltjes, die lus je door naar je receiver (aan de 5.1 ingang) en voila...
DTS in je kamer.
Dit model receiver heeft aan alle kanalen gelijk vermogen (links/rechts/center/rear left/right). Dus waarom een andere receiver kopen? (tenzij je perse digitaal naar je receiver wilt...).
Je had misschien beter de 545 kunnen aanschaffen, maar is duurder natuurlijk:
http://www.techtronics.com/uk/shop/612-sony-str-de545-receiver.html
Hier nog specs over de 435:
http://www.bestbuydigital.com/str-de435.html
of hier:
http://www.aaacamera.com/sony_strde435_receivers.html
(i'm confused :? , welke is het nu? Waarschijnlijk nieuw en oud model ofzo...)
En hier over je dvd speler:
http://www.dvdmagic.net/players/ns700.html

Ow ja, als je de dvd speler aansluit op je TV: gebruik de RGB scart! =beter beeld... ;)

Alles kan stuk.

• WKD
Dat is wel beter dat het toch digital is. Maar die receiver heb ik al een jaar ofzo. En toen had ik niet meer geld. En wat is precies het verschil tussen RGB scart en gewoon scart? Ik heb een oude Sony TV van 15 jaar oud (ofzo iets). Kan dat hiermee? (Zal wel niet ;( ).

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:42

remco_k

een cassettebandje was genoeg

RGB scart geeft je beeld aan je tv in de losse kleuren: Rood Groen en Blauw, elk een eigen ader in de scart kabel.
Die andere scart geeft alleen Composiet, (RGB bij elkaar in 1 ader zeg maar)... Is ook goed hoor, maar RGB is mooier.
Wel opletten dat je een scartkabel hebt die daarvoor bedraad is.
ALS je sony TV een scart heeft is de kans heel groot dat die RGB ook snapt, gewoon proberen. Geen beeld? dan eerst de andere scart input van je tv proberen (als die er is). Nog steeds geen beeld: de andere scart-out proberen van de DVD. (=composiet dus...)...
Nog geen beeld: DVD speler aanzetten. :)

Ennuh, digitale audio naar je versterker is uiteraart beter maar dat kun jij alleen maar horen als je hele goede speakers hebt en audiofiel bent.
Als je een versterker met digitale input hebt word uiteindelijk toch alles analoog gemaakt, dat gebeurt nu in je DVD speler... what's the difference? Maak je maar niet te druk, je kan beter geld in "goede" speakers steken.

Alles kan stuk.

• WKD
okeej, thnx. Ik ga het vanmiddag even proberen. Idd ik moet nog een center speaker en een sub hebben. Maar dat komt nog wel. Ik ga nu eerst genieten van mijn dvd's. En dan maar over 4 luidsprekers eerst. Zitten genoeg geluidseffecten op dus dat zal wel mooi zijn. :)
Pagina: 1