Win2k client C$ afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 08:00
Als ik op mijn win2k server een verbinding maak naar mijn eigen workstation dan kan ik gewoon de c drive benaderen op c$.
Ook is het mogelijk op de workstation directorys te delen via computer management.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat alleen mijn user account toegang heeft ipv alle admins ?

Tijsje

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:02
Wat schiet je ermee op? Als iemand admin is kan hij er altijd bij...
(Desnoods ff opnieuw sharen.)

Verwijderd

De c$ is een administrattive share. Heel fijn dus dat alle admins erbij kunnen komen.

Als je wilt dat niemand op afstand op je machine kan komen (jij dus zelf ook niet) moet je de server-service disabelen.

• Tijsje
Moet dat toch wel uit kunnen zetten op mijn workstation lijkt mij

Verwijderd

Je kunt stoppen met sharen van je c$, maar dan komt hij vanzelf weer terug na een reboot.

Wat je veel beter kunt doen is het aantal mensen dat in je local administrator-groep zit verminderen. Iedereen eruit, jij erin, en de lokale administrator uiteraard.

Zou mij niet verbazen dat na een reboot weldegelijk alle domain en enterprise admins weer in je lokale administrators zitten...

• Tijsje
We hebben hier met 3 huizen een netwerk ik en mijn buurjongen zijn de "admins" en ik heb liever niet dat hij op mijn cdrive aan het rondneuzen is eigenlijk.

Hoe kan ik precies die server-service uitzetten ?

Verwijderd

my computer-> manage->services

kies de server-service, dubbelklikken, en verander startup-type van automatisch naar handmatig (applyen), vervolgens de service disabelen.

Voila!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op dinsdag 09 juli 2002 17:57 schreef Tijsje het volgende:
Als ik op mijn win2k server een verbinding maak naar mijn eigen workstation dan kan ik gewoon de c drive benaderen op c$.
http://www.jsifaq.com/SUBA/TIP0000/RH0096.HTM

even stoppen met sharen (zie bovenstaande link), en vervolgens een nieuwe share maken die je alleen voor jou rechten geeft.

Maar als je admin bent, kan je wel altijd nog nieuwe shares maken. IIRC kan je remote beheer uitzetten door IPC$ te verwijderen van sharen (net share ipc$ /delete), hier zal ook wel een registry key voor zijn.
Pagina: 1