Ronde IDE kabels?

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik weet dat je zelf ronde IDE/FDD/SCSI kabels kan maken, alleen ik ben niet zo erg handig met dat gepriel.. dus dat kost me zeker 20 kabels :) Zijn die dingen ook ergens te koop?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 10:57
ze zijn voor zover ik weet nergens te koop, maar er is vast wel een medetweaker bij jouw in de buurt die ze wil maken.

maar rond maken is op zich niet echt efficient, voor de airflow is het veel beter als je ze zo vouwt dat ze langs de zijkant van je kast lopen. de belemmering in de airflow is dan veel minder dan met ronde kabels in het midden.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
hmmmmm... kan je die kabels vouwen dan? :)

Misschien kan ik er klitteband op plakken en dan zo aan de rand van mijn kast vast maken ofzo? :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
Heeft de oc-shop ze niet op voorraad genomen?? Speciaal voor ons tweakers??

Hallo, oc-shop?? :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

oc-shop heeft wel al hun menutje aangepast :)
maar dat hadden ze ook met waterkoeling en die is ook nog niet helemaal compleet nu..
gewoon regelmatig kijken op oc-shop dus

• aatos
deze kabels kan je idd vouwen, maar overdrijf het niet (niet strak vouwen en dan 100 keer weer loshalen en weer vouwen)

klittenband is een leuk idee voor het vastmaken, ik heb zelf een stukkie plaatstaal (had ik over van het zagen van mijn window) van 2*10 cm zo gebogen dat hij precies door het gat in de zijkant waardoor je bij de schroefies kan past en zo de kabel tegen de kast klemt.

hmm volgens mij is dit niet te volgen

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Digitale camera bij de hand? :)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:11

Dark

who tweaked the light?

bij conrad hebben ze ronde flatcables ;) op rol van 30,5m.

opbouw kabel:
raster 1,27mm doorsnee AWG28, voor snij-klem verbindingen, afsch. alu/polyester folie en gevlochten mantel. 1 ader rood gemarkeerd, verder grijs buitenmantel zwart.

art.nr 601845-01 = 34 polig 20,95 p/m (floppy?)
art.nr 601853-01 = 40 polig 21,95 p/m (ide?)
misschien wat voor OC-shop?

• Dark

Dark

who tweaked the light?

op pagina 681 van de conrad 2000 catalogus zie je hem staan.... :)

[edit]
ff het plaatje erbij gezocht...
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/601/G1/601810G1.JPG

[edit 2]
on-line bestellen bij www.conrad.nl, door bij zoek of bestel het eerste deel van het artikelnr (voor het streepje) in te tikken

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
Op tweakers.net stond hier ook een revieuw van
www.tweakers.net/search.dsp?Query=ronde+ide&DB=news

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
ik ga maar es een conrad catalogus aanvragen :)

Krijgen ze bij de OC-Shop ook es 120mm fans?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Erhm.. das een IDE kabel? Weet iemand dat wel ZEKER? voordat ik ineens een of andere bare backbone kabel aan mijn HD probeer te hangen ofzo? :)

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Ik dacht dat jij dat ff fijn ging proberen :p, maar 't is niet speciaal voor ide maar ik zie niet waarom het niet zou gaan als je de maximale lengte (65cm officeel, 75cm voor tweakers) voor ide niet overschreid, je moet natuurlijk wel zelf de connectors erop klemmen, vooral de middelste wordt lastig maar je kan ook de laatste 15-20 cm van mantel ontdoen en daar de 2 connectors voor de drives op plaatsen.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 13:52
Volgens mij verkopen ze die kabel bij Display in Rotterdam ook (van het merk Ansley). Volgens mij was die kabel om de 35mm voorzien van een 25mm lange bandkabel waar ponskonnektoren gemonteerd kunnen worden (die ze ook bij Display verkopen).

Ik heb alleen geen idee hoeveel polig ze leveren.

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>de maximale lengte (65cm officeel, 75cm voor tweakers) voor ide[/quote]eehmm wa doet die 1,2mtr IDE kabel in mijn kast¿? :)

• Dark

Dark

who tweaked the light?

a3d: het klopt, als je goed naar het plaatje kijkt zie je dat bij deze kabels ook een dergelijk systeem gebruikt wordt, steeds een strook flatcable, en dan losse draadjes. op die strook moet je de klem-connector vast zetten.

oVeRLoaD<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>eehmm wa doet die 1,2mtr IDE kabel in mijn kast¿?[/quote]
iemand die de norm niet kende tekeer gegaan met kabel en connectors, denk ik?

Verwijderd

Gee, en hoe zit het dan met overspraak??? is een flatcable daarom niet een flatcable? principe aarde/data/aarde/data/aarde/data gaat niet meer op dan toch?

En zijn ze ook voor ATA100???

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

ww.plycon.com levert ronde ide/udma100(66)/floppy/scsi2 kabels

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ja en die leveren niet maar buiten de VS/Canada (zie andere thread op GOT).. alhoewel dat WEL op hun site staat, heeft iemand gisteren die lui gemailed en ze sturen niets meer buiten de VS.. erg jammer want ze hebben een aardige collectie spulletjes.

• aatos
aarde/data/aarde enz. is ontworpen voor afscherming. wat je kan doen als je zelf ronde kabels maakt is om elk kabeltje aluminiumfolie vouwen.

Verwijderd

OC shop gaat deze in het assortiment opnemen.
VErwachte richtprijs is ca. 25 piek.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Enig idee wanneer? En de lengte?

Verwijderd

>aatos

Wie zou er in hemelsnaam om elk kabeltje aluminiumfolie willen vouwen. Dat is echt een pokkewerkje, ik heb er al lang over gedaan om al die kabeltje te scheiden, ik heb nu echt geen zin om ze één voor één nog eens in te wikkelen met aluminiumfolie. Zelfs al zou ik het willen dan weet ik niet of ik het wel kan, zo'n priegelwerkje...

• aatos
hé, van mij hoeft niemand zijn kabels rond te maken. ik raad het zelfs af, omdat je ze gewoon langs de wand van je kast kan leiden en zo een betere airflow hebt zonder storingen.

maar als iemand toch ronde kabels wil, ben ik niet te beroerd om wat oplossingen te bedenken.

daarnaast valt het denk ik wel mee met dat alufolie.

in een half uurtje heb ik het wel gedaan denk ik (als ik het zelf zou willen)
Pagina: 1