Toon posts:

NT4.0 + NAT (MS-Proxy?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er hier al flink naar gezocht. Maar wat tegenstrijdige berichten gevonden.

Wat mijn situatie is:
Een NT4.0 server met MS-Proxy en een ADSL verbinding, deze regelt het internet verkeer van binnen naar buiten.
Nu moet ik van buiten af naar binnen kunnen komen, gewoon over poort 80, maar die server die ik dan moet bereiken is een andere dan de NT4.0.

Het lijkt mij dat ik daar NAT bij nodig ga hebben, toch?

Zoja, is dat te doen moet de software die er nu op staat? Zoniet wat is dan de beste oplossing?

Ik lees hier en daar dat NT 4 en NAT niet mogelijk is, maar met MS-Proxy wel, en ergens anders stond dat zelfs ook dat niet mogelijk is :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier heb je geen NAT voor nodig hoor ;)

De enig 2 dingen die je moet zijn de volgende:

- De juiste port(en) op je eventuele firewall open zetten
- Port mapping van de juiste server naar de juiste client

Klaar ben je.
Meer info over portmappings kun je hier vinden: [topic=184484/1/50]

NAT is dus meer de andere kant op; Je hebt 1 server welke 1 public IP heeft. NAT (Network Adres Translation) zorgt ervoor dat je dan met een interne IP toch met meerdere clients kunt innetten over 1 pub. IP.

(Eventueel zal je misschien wel NAT nodig hebben voor het verkeer terug (van de portgemapte client terug maar buiten)).

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
k, bedankt maar ik heb nog even wat.

Het gaat om een webserver die bereikbaar moet zijn, dus lijkt me bestwel zinnig dat er wat pakketjes teruggestuurd kunnen worden naar de aanvrager.

Maar nu mijn vraag waar ik eigenlijk een beetje om zit te springen, kan dit met de standaard NT 4.0(server) software, waar ook MS-Proxy op zit.

Ik zat al te kijken naar WinRoute Pro, maar daar moet je per gebruiker gaan betalen. Maar mij is niet duidelijk wat een gebruiker dan precies is... Is dat iedere eventuele website bezoeker?

(btw misschien een id, maar als een post verplaatst wordt, is het dan niet handig om even automatisch een mailtje naar de plaatser te sturen?)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op dinsdag 09 juli 2002 19:36 schreef Thunderbird het volgende:
Maar nu mijn vraag waar ik eigenlijk een beetje om zit te springen, kan dit met de standaard NT 4.0(server) software, waar ook MS-Proxy op zit.
dat kan met de standaard met de proxy server die je daar hebt, in je proxy MMC ga je naar 'web-proxy' dan properties en het tabblad 'publishing'.

daar vul je het een en ander aan gegevens van je internet webserver in

klaar :) easy does it!

A wise man's life is based around fuck you