[Used Search] Plextor 40/12/40a prob

Pagina: 1
Acties:

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:06
Ik heb net mijn nieuwe plextor 40/12/40a binnen :9~ , alleen iedere keer als ik een cd wil branden geeft Nero (5.5.8.2) aan dat de cd-r een ongeldig medium is . ik heb ook al geprobeerd om een lagere brandsnelheid te kiezen , maar dat werkt ook niet .

wie weet raad ?

• JordyO
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 08:10
Ja brakke CD-R's zou ik zo zeggen.

Een topic over hetzelfde, alleen komen ze hier ook niet echt tot een conclusie.
[topic=527615/1/25]

Waarschijnlijk heb je al andere CD-R's geprobeert enzo.

Nieuwe firmware installeren van je brander? Ik weet niet echt hoor ik schreeuw ook maar wat.

En er was toch ook iets met die ASPI drivers. Daar moest ik in ieder geval wat mee doen dat voordat ik goed kon branden.

Suc6 met je probleem. Das mooi kloten na zo'n :9~ brander.
Zelf heb ik de 40x12x48 van Aopen. Heb hetzelfde gehad als jij in Nero 1x dan. Was dus een brakke CD-R

Specs

Verwijderd

Gebruik eens een ander merk cd's. Deze brander is zeer kieskeurig met welke cd's hij op 40x wil branden. Sommige cd's pakt hij gewoon niet. (Vooral bijvoorbeeld Aldi cd's, en de el-cheapo spindels van Lead Data.)

Mijn ervaringen:
Philps 24x, Verbatim 24x, TDK 24x halen allemaal 32x
Phlips 32x, Verbatim 32x, TDK 32x halen ook 32x
Verbatim 40x haalt 40x
Platinum 40x haalt 16x of 24x, afhankelijk van de cd. Sommigen worden niet gepakt, of mislukken gewoon. Dit heb ik met niet met Philips, Verbatim of TDK
Lead Data, Arita, LifeTec: Werkt niet of slecht.

Overeenkomst: Lead Data, Arita, LifeTec en Platinum hebben allemaal een onderlaag van Ritek.

Philips, Verbatim en TKD gebruiken Taiyo Uden, CMC en Mitsubishi. (Door elkaar heen: het is niet Philips => TY, Verbatim => CMC en TDK => Mitsubishi. Het ligt aan de snelheidsrating van de cd, of de plaats waar ze zijn geproduceerd.) Met Philips, Verbatim en TDK heb ik geen problemen.

Voor deze brander: vermijd de cd's met een Ritek Dye. Dit kun je controleren mbv de Drive Check van Nero CDSPEED.

• KunDun
Mischien zijn het de cd roms , maar ik denk het niet ,
want clone cd geeft geen problemen . En hoe zit het ook al weer met updaten van de firmware ? kan je die zelf extracter downen of heb je nog wat anders nodig??

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als CloneCD dezelfde fout geeft, dan zou ik zeker eens andere media nemen, dit is heel vaak een reden, en de Plextor is inderdaad heel kieskeurig met media. Dit is voornamelijk om de kwaliteit van de CD-R te garanderen, Plextor heeft de instellingen zo gezet, dat je de beste CD-R's krijgt en niet anders dan dat.

Als je goedkope media wilt proberen die de Plex op 40x schrijft, zal het moeilijk worden, je zult waarschijnlijk in een wat duurdere klasse moeten gaan zoeken

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• JordyO
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 08:10
Op dinsdag 09 juli 2002 20:55 schreef KunDun het volgende:
want clone cd geeft geen problemen.
Op dinsdag 09 juli 2002 23:25 schreef Snikker het volgende:
Als CloneCD dezelfde fout geeft, dan zou ik zeker eens andere media nemen, dit is heel vaak een reden, en de Plextor is inderdaad heel kieskeurig met media.
Miscommunicatie, hehe.

Heb je al eens alle instellingen van Nero dan eens bij langs gelopen? Misschien helpt dat. Ik weet dat de firmware van mijn Aopen zeer makkelijk te updaten was. Kweet dat niet van plextor.

Specs

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op dinsdag 09 juli 2002 20:55 schreef KunDun het volgende:
Mischien zijn het de cd roms , maar ik denk het niet ,
want clone cd geeft geen problemen . En hoe zit het ook al weer met updaten van de firmware ? kan je die zelf extracter downen of heb je nog wat anders nodig??
Waarom noem je dit topic Plextor prob, als het een Nero prob is :?

Met de selfextracter ben je trouwens verder meteen klaar, maar vertel vooral ff of jouw Neroversie bij deze Plextor werd meegeleverd (in welk geval de firmware upgrade of overbodig is, of op de Plextorsite gedocumenteerd zou moeten zijn), of dat je'm apart gekocht uh, verworven hebt.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• KunDun
Op woensdag 10 juli 2002 00:46 schreef Rataplan het volgende:

[..]

Waarom noem je dit topic Plextor prob, als het een Nero prob is :?

Met de selfextracter ben je trouwens verder meteen klaar, maar vertel vooral ff of jouw Neroversie bij deze Plextor werd meegeleverd (in welk geval de firmware upgrade of overbodig is, of op de Plextorsite gedocumenteerd zou moeten zijn), of dat je'm apart gekocht uh, verworven hebt.
Ik noem dit een plextor probleem omdat mijn vorige plextor 12/10/32a geen problemen gaf in dezelfde versie van nero .
Ik heb nero inmiddels geupdate naar versie 5.5.9.0 maar dat mocht helaas niet baten . ik ga dus straks de firmware proberen , en er zat idd een versie van nero bij de plex maar ik had mijn versie ergens anders vandaan ;)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op woensdag 10 juli 2002 13:52 schreef KunDun het volgende:
Ik noem dit een plextor probleem omdat mijn vorige plextor 12/10/32a geen problemen gaf in dezelfde versie van nero .
-Aangezien CloneCD met deze brander kan samenwerken en Nero niet, ligt het niet aan de brander.
-Aangezien (naar nu blijkt) deze Nero wel met een andere brander kan samenwerken, ligt het blijkbaar ook niet aan Nero :)

Conclusie: het ligt aan de combinatie :P

Ik zou toch ff de meegeleverde Nero installeren, die is tenslotte getest met deze brander, voordat je gaat flashen. Al was het maar vanwege het (geringe) risico dat er iets misgaat en je je brander naar de sjop kan brengen.

"Ergens anders vandaan gehaalde" software kan trouwens ook tot hele verrassende resultaten leiden...

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• KunDun
Nou nog steeds alleen maar problemen , ik dus met Clonce Cd een image schrijven naar een cd om te kijken of dat lukt , Nou hij zegt op het eind schrijven voltooid , ik wil cd bekijken , helemaal leeg !! Maar als ik op eigenschappen klik staat er wel dat er voor 702 mb data opstaat heeel vaag .

En ik bel naar de plextor helpdesk om hulp zegt die gozer moet je de plextools installeren dat helpt , nou zo gezegd zogedaan , maar nee haar nog steeds hetzelfde .

Dus ik denk nouja dan maar de firmware upgraden naar 1.02 maar hij zegt iedere keer failed to update aaaaaaaahhh
ik heb nu versie 1.01 btw .

Wie heeft raad ?

Verwijderd

Echt geen brakke cd's????

• KunDun
Op zaterdag 13 juli 2002 13:32 schreef profijunkyxxl het volgende:
Echt geen brakke cd's????
Nope cd's zijn goed , ik heb 4 verschillende soorten cd's geprobeerd

Platinum
Mmore
Tdk
en de cd's die plextor zelf in het pakket zitten .

• KunDun
Omdat ik het zelf altijd heel irritant vind , als ik de search gebruik , en iemand een probleem aandraagt en dan niet meer laat weten of het gelukt is . Wil ik bij deze ff laten weten wat de oplossing van mijn probleem is :)

Ik had mijn plex 40 op master en mijn Cdrom speler op de slave staan (zelfde ide kabel) en dat vond mijn plex niet leuk . Zodra ik de cd-rom van de ide afhaalde ging alles perfect . Nero deed het weer , en Ik bakte geen lege cd's meer :)

Ik hoop dat ik hiermee iemand anders weer van dienst kan zijn ;)
Pagina: 1