Toon posts:

Intersil PRISM 2.5 Wireless LAN chip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand al eens gehoord, dan wel meegemaakt dat er problemen zijn met Wireless LAN PCI kaarten, gebaseerd op de Intersil PRISM 2.5 chip.

Ik heb zelf geprobeerd zo'n kaart te installeren in (jawel een antieke) CPQ DeskPro 2000-5166MMX.

De problemen die optraden waren:
- Als de geluidskaart er in zat kwam het systeem niet eens aan de POST toe
- Ok. geen geluidskaart. Dan werd de kaart niet door de BIOS gezien, en ook Windows 98 had geen idee dat er iets nieuws in de PC geinstalleerd was.

Drivers waren uiteraard wel geinstalleerd. Pogingen de kaart te installeren in een DeskPro EX en een DeskPro EP gingen wel goed.

--
Alex.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Blijkt dat ding ook niet in de PCI lijst van de bios van een Asus P2BF te komen. Nog even een paar andere machines checken.

Verwijderd

Topicstarter
SuperMicro P3TDDE ziet hem wel.

• the_doc
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08-2022
Het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je moederbord niet pci2.1 ondersteunt. Is namelijk wel een van de voorwaarde die op de verpakking staat. Hangt wel een beetje af van welke fabrikant je de kaart hebt.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:55

Predator

Suffers from split brain

alexvandenzel:
Gelieve deze knop eens wat meer te gebruiken: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Lees misschien http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#02 (nog) maar es.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 20:11 schreef the_doc het volgende:
Het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je moederbord niet pci2.1 ondersteunt.
Ik had al het idee dat het met PCI versies te maken kon hebben, maar ik heb mij nog niet in die stof verdiept. Slightly OT: staat er nog ergens een kort maar duidelijk verhaal ergens in het internet? (Duh. Uiteraard. Maar waar?)
Is namelijk wel een van de voorwaarde die op de verpakking staat. Hangt wel een beetje af van welke fabrikant je de kaart hebt.
Is een kaartje van TRENDnet[1], een productlijn die het bedrijf waar ik werk zelf importeert[2]. Overigens zegt de PCI vendor/device id dat het de Intersil PRISM 2.5 is, maar ik weet niet of dat ook de PCI versie bepaalt.

[1] Mag ik dat zeggen...
[2] ...zonder blatant reclame te maken?
Pagina: 1