Toon posts:

Monitor aan het stukgaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nadat in een week tijd m'n videokaart (gf2mx, nu vervangen door een GF4 Ti4200), moederbord (abit, zeer netjes gerepareerd door ze en weer teruggekregen) en televisie (wordt nagevraagd wat het kan zijn) kapot waren gegaan is nu mijn monitor raar aan het doen.

Het beeld lijkt steeds iets in te krimpen en dan weer terug te springen. Niet veel maar steeds een klein stukje en dat is knap irritant. Alsof het steeds ietsje smaller wordt en dan weer normaal... in tienden van een seconde.

Enig idee of dit echt aan de monitor ligt of zou het ook iets anders kunnen zijn (brakke kabels, onstabiele voeding). De monitor is direct aangesloten op het stopcontact dus niet op de computer. Alvast bedankt...

ps. Het is een Iiyama s900MT1... nog binnen de garantie voor zover ik weet (hoe lang was het ook alweer, die garantie dat iiyama zelf de monitor op kwam halen en zo?) Maar aangezien het probleem er niet altijd is weet ik ook niet zo zeker hoe zij dat opvatten. (Als zij niets zien dan kunnen ze er ook weinig aan doen).

Verwijderd

heb ik ook gehad met mijn VMP452... beeld krimpte iets ineen en dan weer uit elkaar....

na een paar dagen begon bij af en toe zelfs zeeer hevig te trillen..

3wkn gelede kwam teleplan um ophale bij me ...en ik hem sinds vrijdag weer terug! geen last meer van bovengenoemde problemen..

dus als het erger wordt weet je wat je moet doen

Verwijderd

Dit probleem is erg IIyama. Ik heb hem al 2 keer weggebracht, in totaal ben ik hem 4 maanden kwijt geweest en het is nog steeds.

Ze beweren dat het aan het moederbord lag, toen was een standaard feature die ervoor zorgt dat het beeld checkt of hij nog goed staat en stelt eventueel iets anders in. En later hoorde ik dat het een temperatuur sensor is.

Allemaal bullshit. Het probleem blijft. Soms heel vaak, soms bijna nooit. Helaas, je moet er mee leren leven.

Ik heb zelf trouwens de VMP451.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dat het aan het moederbord zou liggen is volgens mij onzin. Heb het namelijk een kleine 2 jaar niet gehad maar het is iets van de laatste weken en al die tijd heb ik dezelfde hardware (iig moederbord) gehouden.

Ach, als het erger wordt kan ik hem altijd laten ophalen natuurlijk. Nee heb je, ja kun je krijgen. Voorlopig nog maar even afwachten dan. Maar op de site staat dat reparatie zo'n 5 dagen zou duren... dit is dus onzin? En hoe zit het met het eventuele vervangende toestel dat ze zouden leveren, iemand daar ervaringen mee? Ben iig benieuwd of het erger gaat worden.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
probeer hem eerst es op een andere pc en een andere plaats in het huis.. het kan ook aan andere apparatuur liggen die op dezelfde stroomgroep zitten bijv. Als ik mn oude pc aanzet (staat op andere kamer, zelfde stroomgroep) gaat mijn monitor ook ff trillen.. dus zoiets zou het ook kunnen zijn.

Als dat het niet is zou ik gewoon iiyama bellen en garantie claimen. Voor je het weet is ie echt kapot. Ik heb wel es zoiets met een LG gehad, vertoonde ook zulk soort kuren (en je hoorde dr ook nog een soort tikje bij).. na een paar weken ging ie ineens uit en wild eniet meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik wacht nog wel even af... Helemaal nu ik even gezocht heb op de ervaringen mbt de garantie afhandeling, vooral met Teleplan dus. Oh mijn god, dat belooft wat heh.

Zijn er nog mensen met recente ervaringen wat betreft dat teleplan? Is er enige verbetering want anders ben ik haast bang om garantie te claimen. Dat klinkt dan eerder als nog meer ellende dan als een oplossing... Wat niet wegneemt dat ik het natuurlijk wel gewoon zal doen indien nodig :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Dit lijkt me een probleem van de monitor. Waarschijnlijk een brakke soldeerverbinding in de lijnafbuiging. Als je nog garantie hebt kan je daar het beste een beroep op doen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een vriend van me had het met een ander merk monitor, die ging stuk na verloop van tijd.
gewoon even langsgooien bij IIyama, ze maken m wel.
Pagina: 1