[imode] imode detectie kennisdeel

Pagina: 1
Acties:

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24
lui, ik was op zoek naar een mogelijkheid om de browser te detecteren van een imode toestel en die heb ik gevonden :)

So what, zou je zeggen, true, maar ik wilde de mogelijkheid hebben om een geoptimaliseerde site te maken voor échte imodebrowsers of voor PC browsers.

En die heb ik nu; ff wat if/else'n en voila.

Ik wilde dit ff delen omdat er vast meer peeps zijn die hier meer van willen weten of willen weten wat de UA-string is van de Nec n2li...

De detectiecode is niet van mijzelf maar van The Wireless FAQ..laat dat iig duidelijk zijn :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
    $browserinfo = split("/",$HTTP_USER_AGENT,5);          // Split the USER_AGENT string into 5 parts
    echo("This is a ".$browserinfo[0]." browser\n");        // Usually says "DoCoMo"
    echo("It supports HTML ".$browserinfo[1]."\n");      // Contains the supported HTTP version number
    echo("The browser model is ".$browserinfo[2]."\n");    // Contains the browser model
    echo("The cache size is currently ".$browserinfo[3]."\n");  // Contains the current cache size in Kilobytes
    echo("Remaining information: ".$browserinfo[4]."\n");    // Displays the rest of the USER AGENT string, if any.
  ?>

testend met de NEC leverde dat de volgende string op:
this is a portalmmm browser
it supports HTML1.0n2li-10(c10)
the browser model is
currently remaining information:
HTH someone :)

www.jurgroessen.nl

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:33

DeFeCt

je wéét toch

tnx, will pass it on

Flickr

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Thanks,

We hadden al zoiets lijkend hierop! Altijd handig voor in de trukendoos!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Hangloozz : supercool! Thanx :)

Verwijderd

Wow relaxt :) Wat is de reso van imode trouwens? Is wel handig om te weten :7

Verwijderd

Très genial....}:o Je vais utilisé ca

Verwijderd

Maar wat is er zo boeiend aan dan !?

• Hangloozz
Op woensdag 10 juli 2002 15:00 schreef Tizzwat het volgende:
Maar wat is er zo boeiend aan dan !?
dat je net als met PC browsers de browser van de client te weten kan komen en daar eventueel een aangepaste site voor aan kan bieden :?

Of zoals ik al zei:
als iemand het imode-adres van je site in z'n PC browser intypt dan kun je de zaak manipuleren zodat er een geoptimaliseerde versie voor PC zichtbaar is..waarbij de emoji's vervangen zijn door images bijv.
Zeg maar een emulator :P

edit: nog even een emolument:
imode.nl heeft een PDF beschikbaar waar o.a. ook de UA-string in opgesomd wordt.
Inclusief de nog te releasen Toshiba.
Verder zowiezo wel handig docje :)

www.jurgroessen.nl

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017

RSD

Met dit scriptje kunnen mensen uit duitsland en japan jouw imode site niet bezoeken helaas, dus alleen maar de nederlanders :(

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
kewl!!!!!!

hoe doe ik dit nu?

mijn site is http://m4rtin.dnsalias.net en ik wil dat als ze met i-mode bezoeken dat ze worden doorgestuurd naar http://m4rtin.dnsalias.net/i/

• Hangloozz
Sorry, dat ik dit draadje omhoog schop maar ik ben 2,5 week op vakantie geweest..ik kon dus niet alles volgen ;(
RSD schreef op 29 augustus 2002 @ 10:49:
Met dit scriptje kunnen mensen uit duitsland en japan jouw imode site niet bezoeken helaas, dus alleen maar de nederlanders :(
hoe kom je hierbij?
tis zuiver een detectie die een type UA retourneert en is dus niet afhankelijk van merk, locatie of wat dan ook...
Als je de link naar The Wireless FAQ bekijkt dan zie je dat ze daar als voorbeeld japanse UA gebruiken; lijkt mij dat het voor jappen dus ook werkt :)

M4RTiN:

je moet ff een match inbouwen zodat het script weet wat er moet gebeuren bij een PC-browser of een imode-browser.
Ik heb het toen als volgt gedaan:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
&lt;?php 

##  
    $browserinfo = split(&quot;/&quot;,$HTTP_USER_AGENT,5);               // deel de UA-string op in 5 delen

$text1 = $browserinfo[0];   //levert het browsertype op
    $text2 = $browserinfo[1];   //levert de ondersteunde HTML op, incl. 
    $text3 = $browserinfo[2];   //levert tot nu toe onbekende string op
    $text4 = $browserinfo[3];   //cache grootte
    $text5 = $browserinfo[4];   //indien aanwezig; de rest van de UA-string

## het patroon opgeven waarnaar gematched moet worden; in dit geval de UA aanmelding van de NEC n2li.   
    $pattern_imode = &quot;n2[1l]i&quot;;

##  check of het patroon voorkomt in de UA-string 

if(ereg($pattern_imode,$text2)) {       ## okay, tis een portable browser?
        header(&quot;Location: http://www.zicht.nl/imode/home.html&quot;);
        exit();
    }else {                                 ##nee, tis een PC browser
        header(&quot;Location: http://www.watbenjedan.nl&quot;); 
        exit();
    }

?&gt;

ff aanpassen aan jouw wensen en het zou moeten werken :)

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1