lui, ik was op zoek naar een mogelijkheid om de browser te detecteren van een imode toestel en die heb ik gevonden 
So what, zou je zeggen, true, maar ik wilde de mogelijkheid hebben om een geoptimaliseerde site te maken voor échte imodebrowsers of voor PC browsers.
En die heb ik nu; ff wat if/else'n en voila.
Ik wilde dit ff delen omdat er vast meer peeps zijn die hier meer van willen weten of willen weten wat de UA-string is van de Nec n2li...
De detectiecode is niet van mijzelf maar van The Wireless FAQ..laat dat iig duidelijk zijn
testend met de NEC leverde dat de volgende string op:
So what, zou je zeggen, true, maar ik wilde de mogelijkheid hebben om een geoptimaliseerde site te maken voor échte imodebrowsers of voor PC browsers.
En die heb ik nu; ff wat if/else'n en voila.
Ik wilde dit ff delen omdat er vast meer peeps zijn die hier meer van willen weten of willen weten wat de UA-string is van de Nec n2li...
De detectiecode is niet van mijzelf maar van The Wireless FAQ..laat dat iig duidelijk zijn
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?
$browserinfo = split("/",$HTTP_USER_AGENT,5); // Split the USER_AGENT string into 5 parts
echo("This is a ".$browserinfo[0]." browser\n"); // Usually says "DoCoMo"
echo("It supports HTML ".$browserinfo[1]."\n"); // Contains the supported HTTP version number
echo("The browser model is ".$browserinfo[2]."\n"); // Contains the browser model
echo("The cache size is currently ".$browserinfo[3]."\n"); // Contains the current cache size in Kilobytes
echo("Remaining information: ".$browserinfo[4]."\n"); // Displays the rest of the USER AGENT string, if any.
?> |
testend met de NEC leverde dat de volgende string op:
HTH someonethis is a portalmmm browser
it supports HTML1.0n2li-10(c10)
the browser model is
currently remaining information: