[php] script uitvoeren op een bepaalde tijd

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

• Duff
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 16:06
Goedendag,

Ik weet dat het allemaal al een keer besproken is, is op het eerste gezicht misschien ook een beetje een n00b vraag, maar toch even attentie aub :)
Search (google, t.net, kennissen) gebruikt maar wel wat gevonden over cron en CGI oid, maar ik vroeg me af of het niet makkelijker kan. Ik wil dus eens per dag wat records uit de database aanpassen. Kan dat op een andere manier dan met cron of met CGI (lolbroeken, mopsokken en grapjassen: ik ga 't niet met de hand zitten doen)?
Als het antwoord nee is zijn we snel uitgepraat, als het antwoord ja is: kan het met PHP / iets aanverwants?
Alvast bedankt voor de moeite.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

gewoon in je taskmanager zetten: c:\php\php.exe c:\scriptlocatie\jouwscript.php ;)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34
Nee.

Voor periodieke executie gebruik je onder Unix varianten cron en onder Windows de taakplanner (geen idee hoe dat werkt though), voor eenmalige executie gebruik je onder Unix en Windows NT/2000 'at' en onder andere Windowsen weet ik 't niet.

Ik denk dat dit ook wel 32478927892382 keer duidelijk gemaakt is in alle 5489374234932437890 draadjes die hier al over langsgekomen zijn.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Zie Soultaker.

En het is idd al duizend keer langsgekomen.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.