Harde schijf vindt steeds verloren clusters

Pagina: 1
Acties:

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 15:19
Nou ja niet constant, eigenlijk op deze manier:

-PC opstarten met Win98 opstartdisk (windows installeren wil ook niet, bestanden worden soms fout weggeschreven op de HDD)
-Eerste scan (scandisk c: ;))
Vindt een groot aantal verloren clusters, maar HDD is verder goed
-Tweede scan
Vindt geen verloren clusters meer, maar geeft aan dat de vrije ruimte niet goed wordt weergegeven.
-Derde scan
Vindt een groot aantal verloren clusters, maar HDD is verder goed
-Vierde scan
Vindt geen verloren clusters meer, maar geeft aan dat de vrije ruimte niet goed wordt weergegeven.
enz.. enz..

Nu heb ik het volgende gedaan:
Andere harde schijf (nieuw!) -> Precies hetzelfde probleem
BIOS-Update -> Nog niets
Andere IDE kabel -> Nog niets

Ik weet het nu ook niet meer, jullie wel?

Verwijderd

misschien dan toch een flinke error op je moederbord....??

• Marcj
Op dinsdag 09 juli 2002 16:03 schreef Spooty het volgende:
misschien dan toch een flinke error op je moederbord....??
Een Asus P2B (Slot 1), zou hij dan echt om het hoekje zijn ;(
Want dit soort mobo's zijn natuurlijk niet te krijgen

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Zodra er Bad clusters zijn dan kan je je harde schijf afschrijven, dat ie even later aangeeft dat ie goed is, dat klopt niet, hd is gewoon naar zijn grootje. Ik zou zeggen, RMA die hap!

Canon Digital Ixus V3

• Marcj
Op dinsdag 09 juli 2002 16:06 schreef RawPeanut het volgende:
Zodra er Bad clusters zijn dan kan je je harde schijf afschrijven, dat ie even later aangeeft dat ie goed is, dat klopt niet, hd is gewoon naar zijn grootje. Ik zou zeggen, RMA die hap!
bad clusters?? nee verloren clusters, dus bestanden die nog wel op de HDD staan, maar waarnaar geen verwijzing meer bestaat. Als deze bestanden staan btw vol met spaties (of een vergelijkbare ASCII teken, nr. 255 ofzo)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 16:34
Op dinsdag 09 juli 2002 16:06 schreef RawPeanut het volgende:
Gelul...
Andere harde schijf (nieuw!) -> Precies hetzelfde probleem
Dat heeft ie dus al wel uitgesloten... naja, of 2 disks moeten beide verrot zijn...

Moederbord defect? -> Zou kunnen.... Slot1 is nog wel te krijgen hoor, je moet alleen ff zoeken.

Zit zelf meer te denken aan of brak geheugen (geeft altijd ook gekke fouten) of, nog eerder, een brakke/te lichte voeding....

Probeer eens andere voeding,
en probeer het eens met ander geheugen (of bv de helft als je meerdere banken hebt, gewoon bankjes 1 voor 1 testen)

• Marcj
Op dinsdag 09 juli 2002 16:10 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Gelul...
[..]

Dat heeft ie dus al wel uitgesloten... naja, of 2 disks moeten beide verrot zijn...

Moederbord defect? -> Zou kunnen.... Slot1 is nog wel te krijgen hoor, je moet alleen ff zoeken.

Zit zelf meer te denken aan of brak geheugen (geeft altijd ook gekke fouten) of, nog eerder, een brakke/te lichte voeding....

Probeer eens andere voeding,
en probeer het eens met ander geheugen (of bv de helft als je meerdere banken hebt, gewoon bankjes 1 voor 1 testen)
Voeding? Misschien, maar ik heb alle PCI en ISA kaarten er al uitgesloopt. Dan moet die 250W het toch wel trekken?? Maar ik probeer het zo ff, net als geheugen.

Heb nu ff UDMA uitgezet, kijken of dat helpt.

Update:
UDMA uitzetten helpt niet.
En andere geheugendimmetjes werken niet, maar ik weet niet zeker of deze het ook deden (32Mb Dane-Elec PC100 :+)

Update 2:
hmmm, derde dimmetje werkt wel :D

Update 3:
Ja hoor, geheugen was het probleem. Tnx DJSmiley

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Op dinsdag 09 juli 2002 16:10 schreef DJSmiley het volgende:

Gelul...
Als je beter leest dan las je dat ik verkeerd gelezen had :o verder niet aardig als je meteen met dat soort woorden gaat slingeren.

Mooi dat het nou wel goed werkt trouwens. Kon inderdaad heel goed geheugen zijn.

Canon Digital Ixus V3

Pagina: 1