A7M266 poblemen

Pagina: 1
Acties:

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:54
Ik zit hier met een probleem, ik krijg Windows 98se met geen mogelijkheid meer aan de praat op mn A7M266, de ellende begint zodra ik de AMD AGP miniport drivers installeer voor het mainboard, zonder deze driver is de 3D performance om te janken, en ik gebruik 98se nu net alleen voor de games.
Ik heb windows al verscheidene keren opnieuw geinstalleerd, met verschillende driverversies, maar niks helpt.

Is er misschien iemand die dit probleem kent, en weet of er een oplossing voor is?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. De drivers voor AGP miniport zijn klote. Ik heb ze van de Asus site en AMD site geprobeerd. Mijn problemen waren verholpen naar een nieuwe bios. Via de ASUS site kun je BIOS live update of iets dergelijks downloaden. Dan doet hij het vanuit Windows updaten. Werkt goed. Daarna nogmaals miniport drivers en in de bios Video caching op disable. AGP aperture size naar 64 mb.

• EelcoB
mmm, dat zal ik dan eens proberen.... als de Asus siet et weer doet, echt alle downloadmogelijkheden voor drivers/BIOS lagen gisteren allemaal plat

Verwijderd

gebeurt wel vaker, anders moet je het even vragen aan je hardware boer. Die hebben ze meestal zo liggen.

• EelcoB
Nu werkte de downloads weer, heb nu alles voor dat bord gedownload, nu ff gaan flashen en andere drivers proberen

• EelcoB
Net ff de BIOS geflasht, de miniport drivers opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds problemen.
Nu krijg ik een blauw scherm, gevolgd door een spontane reboot, zodra ik ook maar probeer een spel op te starten.

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:21
ai ai hier zelfde probleem, ik heb ook het bios geflasht en ben zo slim geweest om in het vervolg van die AMD AGP-miniport drivers af te blijvuh

• EelcoB
Als je die drivers niet installeert, heb je een 3d performance waar je niet vrolijk van wordt.

Even een voorbeeld, ik speel veel RtCW, zonder die drivers haal ik amper 30 fps in open ruimtes, ik heb 98 dr opnieuw opgezet omdat ik ergens iets had dat eem memory leak veroorzaakte.
Voordat ik het opnieuw installeerde had ik die miniport drivers wel geinstalleerd, en haalde ik tegen de 90-100 fps in hetzelfde level.

Ik begin die gedoe zo onderhand zat te worden, het heeft een hele tijd goed gewerkt en nu wil het met geen mogelijkheid meer werken.

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

Ik heb een A7M266 met bios rev. 1007, WinXP met detonator en AMD miniport drivers geïnstalleerd en nergens problemen mee. Dus ik zou zeggen: Win98 eraf. :)

• EelcoB
Ik weiger om XP te installeren, en al helemaal als gaming OS, 98se heeft altijd zonder problemen gedraaid, dus moet dat nu ook mogelijk zijn.

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Op dinsdag 09 juli 2002 17:01 schreef RRR het volgende:
Ik heb een A7M266 met bios rev. 1007, WinXP met detonator en AMD miniport drivers geïnstalleerd en nergens problemen mee. Dus ik zou zeggen: Win98 eraf. :)
Bij mij werkt win98SE goed op de a7m266 (bios rev. 1003) en ook de AMD miniport drivers geïnstalleerd!

• EelcoB
Het heeft ook altijd perfect gedraaid, totdat ik gisteren de ghost image teruggezet heb van de toendertijd goed draaiende 98se installatie, alleen nu weigert ie om het nog te doen. Hij crasht zelfs als je gewoon wat zit te browsen. Onder Windows 2000 heb ik die problemen niet, dus het lijkt me geen hardwareprobleem
Pagina: 1