Het heeft imho niet zoveel nut een kind van 4 jaar al achter de pc neer te planten, laat em spelen met andere kinderen.
alvast bedankt voor deze titels
Dat vraagt ie toch niet..Op dinsdag 09 juli 2002 15:35 schreef wouter76 het volgende:
waar zou een 4-jarige mee kunnen spelen? schommel, zandbak, fiets, skelter etc. etc....
Het heeft imho niet zoveel nut een kind van 4 jaar al achter de pc neer te planten, laat em spelen met andere kinderen.
Verwijderd
Verwijderd
Dat ie streng wordt opgevoed zegt imho al genoeg dat dit niet het geval zal zijn, dus gewoon ff ontopic antwoorden toch?
GTA3
MEDAL OF HONOR
Ja hoor, vast welOp dinsdag 09 juli 2002 15:45 schreef MartNL het volgende:
SOF2 maar dan zonder blood!!!
GTA3
MEDAL OF HONOR
Ik speelde rond die leeftijd paratrooper en dat Space Invaders.
Lekker simpel en toch leuk.
Zonder blood maakt het toch niet uit??Op dinsdag 09 juli 2002 15:48 schreef M@NIC het volgende:
[..]
Ja hoor, vast wel
Ik speelde rond die leeftijd paratrooper en dat Space Invaders.
Lekker simpel en toch leuk.
G E W E L D ... en GTA3 en Mohaa zonder bloed ?Op dinsdag 09 juli 2002 15:50 schreef MartNL het volgende:
[..]
Zonder blood maakt het toch niet uit??
En een P133 ook nog dus.
Ahja, heb jij geprobeerd om die spellen te spelen op een P133? hehe, dacht het nietOp dinsdag 09 juli 2002 15:50 schreef MartNL het volgende:
[..]
Zonder blood maakt het toch niet uit??
Trouwens, hoe heet dat ene spelletje ook alweer dat je lijntjes moet trekken zodat je zo'n stuiterend balletje opsluit in een veldje. Je moet dan zoveel procent van het gebied afgesloten hebben wil je naar het volgende level kunnen gaan.
jezballTrouwens, hoe heet dat ene spelletje ook alweer dat je lijntjes moet trekken zodat je zo'n stuiterend balletje opsluit in een veldje. Je moet dan zoveel procent van het gebied afgesloten hebben wil je naar het volgende level kunnen gaan.
Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.
Verwijderd
Heb ik hier nog ergens wel liggen, perfect voor de kleintjes.
Verwijderd

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
Verwijderd
Micro Machines ofzo
Paratrooper
Keen serie
Mario
NFS 1
Pong
Maaruh Wacky Wheels vind ie vast leuk, Mario kart maar dan voor de pc. Verder hebben we nog Jazz Jackrabbit en Commander Keen... ah goede oude tijd
http://directory.google.com/Top/Games/Video_Games/Driving_and_Racing/Racing/Wacky_Wheels/?tc=1

Human Bobby
Hocus Pocus !!!
Beide games zijn makkelijk en leuk.
LolZOp dinsdag 09 juli 2002 15:31 schreef Rolex het volgende:
Nou wordt hij nogal beschermd opgevoed en z'n ouders vinden paratroopers al wel iets te geweldadig.
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik ben ook klein geweest, en speelde toen soms met DOS spellen, ik vond zoiets als Crystal Caves erg leuk.

Daar zijn wel meerdere (vooral DOS) spellen die daar op lijken, dat zal ik hem geven als ik jouw was
Die ken ik ook ja, maar die lijkt me voor een 4 jarig kind toch best wel te veel gevraagd.Op dinsdag 09 juli 2002 17:09 schreef Xen het volgende:
m'n zusje heeft zo'n buggs bunny spel. buggs bunny en de tijdmachine ofzo
🌞🍃
Als je dat kind van 4 gelijk al wilt verknallen kan je hem nog beter GTA3 geven of zo. Is naar mijn mening nog wat kindvriendelijker dan die Pika*^%CENSUUR#@%!
Verwijderd
Verwijderd
Commander Keen is stoer.Op dinsdag 09 juli 2002 16:15 schreef eMAeRCe het volgende:
Keen 1,2,3,4,5,6 dat speelde ik toen ik 7/8 was.
Ik ben ook praktisch met de hele collectie t/m 6 'opgegroeid'.
Die pogo-stick 0wnt.
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Verwijderd
- Wacky Wheels is wel superstrak, maar die draait te snel (ja, te snel!!!) op een pentium, hebbik ook wel us geprobeerd
- En tja, o jah! Jazz Jackrabbit
HOe is het mogelijk. Ik wilde reageren met. Voed het kind op zoals het opgevoed behoord te zijn. Pak een Emulator en doe er mariokart (snes) bij. Of neem wat oude fifa`s (tot en met `99 wel te spelen op een 133. Whacky wheels, en wat pinball werk.Op dinsdag 09 juli 2002 15:32 schreef RSP het volgende:
Mario Kart(Emu)
of als dit te lastig is ...
euh.. nerf arena
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Mischien is blues brothers
Voor zulke kooters wordt het vrij snel van die oude spellen... en dat maakt hen toch niets uit, zolang ze er maar plecier aan hebben... ga wel opzoek naar iets dergelijks als MoSlow
Verwijderd
Ik zie zo'n kind van 4 al Fifa '99 spelen.Op dinsdag 09 juli 2002 21:47 schreef Blaatschaap11 het volgende:
[..]
HOe is het mogelijk. Ik wilde reageren met. Voed het kind op zoals het opgevoed behoord te zijn. Pak een Emulator en doe er mariokart (snes) bij. Of neem wat oude fifa`s (tot en met `99 wel te spelen op een 133. Whacky wheels, en wat pinball werk.
Verwijderd
ArknoidOp dinsdag 09 juli 2002 15:51 schreef Rolex het volgende:
[..]
Ahja, heb jij geprobeerd om die spellen te spelen op een P133? hehe, dacht het niet
Trouwens, hoe heet dat ene spelletje ook alweer dat je lijntjes moet trekken zodat je zo'n stuiterend balletje opsluit in een veldje. Je moet dan zoveel procent van het gebied afgesloten hebben wil je naar het volgende level kunnen gaan.
Leuke variant daarvan is DX-Ball. moe je ff opzoeken in google of yahoo.
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Dat trekt een 133 mhz proc denk ik niet.Op dinsdag 09 juli 2002 18:35 schreef Showtime het volgende:
Download een GBA emulator en DL dan wat avontuur games ?
Jawelllll. Makkelijk. Wat denk je hoeveel MHZ een GBA heeft.Op dinsdag 09 juli 2002 23:24 schreef Rafe het volgende:
[..]
Dat trekt een 133 mhz proc denk ik niet.
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
teering man , doe ff normaalOp dinsdag 09 juli 2002 15:45 schreef MartNL het volgende:
SOF2 maar dan zonder blood!!!
GTA3
MEDAL OF HONOR
( too good to be trut
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Op dinsdag 09 juli 2002 23:27 schreef Mary Wana het volgende:
[..]
teering man , doe ff normaaltrouwens je specs zijn ook tgtbt
( too good to be trut)
Misschien unreal ?
(geloof je me niet)
Die zijn toch vrij kindvriendelijk en ook nog vrij simpel lijkt mij.
TIP: Timon en Pumbas Jungle Games (ofziets dan...). Draait prima op een p166, dus p133 zal ook wel lukken lijkt me.
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...
Verwijderd
Hmmm, een kind van 4. Das gewoon nog altijd iemand die motoriek nog niet zo ver ontwikkeld is hoor. Als die 'Theme Park' voorschotelt krijgt..... die peuter komt niet meer bij van het lachen.Op dinsdag 09 juli 2002 23:36 schreef narfpower het volgende:
THEME PARK, THEME HOSPITAL. Die zijn gaaf en erg snel te snappen.
Het moet gewoon echt iets heel basics zijn. Iets wat je bij wijze van spreken kan uitspelen door alleen maar 2 a 3 cursortoetsen te bewegen. Een (auto)-race spel met nauwelijks bochten bijvoorbeeld. En dan ook nog onscherpe bochten dat 'ie nog niet eens hoeft te remmen ook.
Verwijderd
lmao!Op woensdag 10 juli 2002 00:27 schreef Tuxus het volgende:
Carmegeddon deed het prima op 150 mhz
maaruh.... ik vond DXball altijd wel vet (let op: er komt vel vuur in voor
Powered by KPN
Verwijderd
nouw mijn broertje was net 5 toen ik theme park aan het spelen was en na een beetje uitleg ging hij aan de slag wel met geld en huisjes code'sOp woensdag 10 juli 2002 00:09 schreef Clyde het volgende:
[..]
Hmmm, een kind van 4. Das gewoon nog altijd iemand die motoriek nog niet zo ver ontwikkeld is hoor. Als die 'Theme Park' voorschotelt krijgt..... die peuter komt niet meer bij van het lachen.Dat zal 'ie hoogstwaarschijnlijk niet echt snappen lijkt mij. Nou jah, 'niet meer bijkomen van het lachen'; dat ook weer niet maar jah.... dat werkt gewoon niet zoiets, IMHO.
Het moet gewoon echt iets heel basics zijn. Iets wat je bij wijze van spreken kan uitspelen door alleen maar 2 a 3 cursortoetsen te bewegen. Een (auto)-race spel met nauwelijks bochten bijvoorbeeld. En dan ook nog onscherpe bochten dat 'ie nog niet eens hoeft te remmen ook.Het kan, uiteraard, ook nog wel wat ingewikkelder (a la Commander Keen
).
Verwijderd
Maar ik zou gewoon een site opzoeken waar ze allemaal flash spellen hebben voor kinderen. En ja die zijn er genoeg
www.cartoonnetwork.com
www.bbc.co.uk/games/
http://www.sesameworkshop.com
http://www.musecreative.com/interact.html
etc
Verwijderd
http://kinder.pagina.nl/
Er staan daar genoeg links om software te downloaden voor zijn leeftijdscategorie.
Verwijderd
Heb een keer knetterstoned deel 3 helemaal uitgespeeld, echt super
Road RashOp woensdag 10 juli 2002 00:09 schreef Clyde het volgende:
[..]
Het moet gewoon echt iets heel basics zijn. Iets wat je bij wijze van spreken kan uitspelen door alleen maar 2 a 3 cursortoetsen te bewegen. Een (auto)-race spel met nauwelijks bochten bijvoorbeeld. En dan ook nog onscherpe bochten dat 'ie nog niet eens hoeft te remmen ook.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
exactly my thoughts!Op dinsdag 09 juli 2002 15:35 schreef wouter76 het volgende:
waar zou een 4-jarige mee kunnen spelen? schommel, zandbak, fiets, skelter etc. etc....
Het kind is toch niet gehandicapt ofzo?
Verwijderd
ah, de appogee klasiekersOp dinsdag 09 juli 2002 17:15 schreef DataBeest het volgende:
Zo'n kind snapt de meeste spellen niet eens, dus moet je een zeer eenvoudig spel doen.
Ik ben ook klein geweest, en speelde toen soms met DOS spellen, ik vond zoiets als Crystal Caves erg leuk.
[afbeelding][afbeelding]
Daar zijn wel meerdere (vooral DOS) spellen die daar op lijken, dat zal ik hem geven als ik jouw was
[..]
Die ken ik ook ja, maar die lijkt me voor een 4 jarig kind toch best wel te veel gevraagd.
ergens onderin staan links naar pagina's met dosgames.
Ik heb laatst voor een paar kinderen in een AZC een p133 volgestouwd met die spelletjes.
Sure hielkoOp donderdag 11 juli 2002 11:29 schreef Hielko het volgende:
Is vier niet eeen beetje vroeg om te gaan computeren? Hell, zelf ik had toen nog nooit een pc aangeraakt.
maar ff serieus, volgens mij is dat helemaal niet zo heel vreemd hoor. Dat disney spel had ik gebra...euh gekocht
Vast wel, maar het moet ook nog op een p133 draaien he?Maar wat ik me afvraag: waarom noemt iedereen van die hele oude games op? Zij natuurlijk wel leuk, heb er zelf ook nog veel van gespeeld (op de 386), maar d'r moeten toch ook wel nieuwere kindvriendelijke games zijn verschenen lijkt me zo.
Redcat zijn meerdere versie van. Heb ik ooit nog eentje van uitgespeeld met moeilijkheidsgraad op 'groep 8'Op woensdag 10 juli 2002 20:47 schreef Packardhell het volgende:
Je toch ook zo'n Nederlands spel met een rooie kat die je allemaal dingen leert ofzo. Educatieve software lijkt me wel goed voor z'n ontwikkeling.
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...
Wauw, you 0wnt.... bigtime.Op donderdag 11 juli 2002 13:22 schreef JedaiNait het volgende:
Redcat zijn meerdere versie van. Heb ik ooit nog eentje van uitgespeeld met moeilijkheidsgraad op 'groep 8'
Verwijderd
daar zijn leuke spellen voor als je aan die spellen kan komen iig
TOen ik 5 ofzo was speelde ik
Putt Putt en en andere 2d spellen weet zo de naam ff niet maar het ging zo..
je had 1 richter (Kruisje) daar mee moest je op poppetjes schieten die door een raam keken..
en dan zag je helicopters die je kon neer knallen ect,,,
dat was erg fun..
En misschien als je DooM 1 kan modden (poppetjes veranderen.. en teletubbies voor in plaats zet
Hmmz ff verder denken.........
Commander keen (zoals verder genoemt)
of Duke Nukem (1,2 ect)
Toen ik 5 was speelde ik SaM & MaX: Hit the road
en Day of the tentacles..
Was wel moeilijk (beetje hulp van me pa als ik vast zat)
Majah.. toen kon ik al een HEEEEEEL klein beetje engels.
Misschien nog 1 spel..
Gta1 ???
Draait er ook wel op (kan bloed ook uit meende ik)
Have fun!
Bij GTA1 kan het bloed niet uit. Je zou het wel kunnen modden dus een andere kleur maken ofzo of verwijderen, maar dan ben je wel ff bezig.Op donderdag 11 juli 2002 18:01 schreef Komatsu het volgende:
Kun je niet aan een commadore 64c komen??
daar zijn leuke spellen voor als je aan die spellen kan komen iig
TOen ik 5 ofzo was speelde ik
Putt Putt en en andere 2d spellen weet zo de naam ff niet maar het ging zo..
je had 1 richter (Kruisje) daar mee moest je op poppetjes schieten die door een raam keken..
en dan zag je helicopters die je kon neer knallen ect,,,
dat was erg fun..
En misschien als je DooM 1 kan modden (poppetjes veranderen.. en teletubbies voor in plaats zet)
Hmmz ff verder denken.........
Commander keen (zoals verder genoemt)
of Duke Nukem (1,2 ect)
Toen ik 5 was speelde ik SaM & MaX: Hit the road
en Day of the tentacles..
Was wel moeilijk (beetje hulp van me pa als ik vast zat)
Majah.. toen kon ik al een HEEEEEEL klein beetje engels.
Misschien nog 1 spel..
Gta1 ???
Draait er ook wel op (kan bloed ook uit meende ik)
Have fun!
Het lijkt me alleen niet echt het meest geschikte spel voor iemand van 4. Er staat ook op de officiele cd dat je er 18 voor moet zijn, en als je jonger bent dat je toestemming moet hebben van je ouders
Ik kom er net achter dat mijn originele GTA1 gebarsten is
Verwijderd
Geez, niet voor een kind van 4THEME PARK, THEME HOSPITAL. Die zijn gaaf en erg snel te snappen.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
dat snappen hun nog geen eens het is een kind van VIER dat geen bloed mag zien+geweld(denk ik)Op donderdag 11 juli 2002 18:18 schreef NmQ.Thijs het volgende:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
THEME PARK, THEME HOSPITAL. Die zijn gaaf en erg snel te snappen.
--------------------------------------------------------------------------------
Geez, niet voor een kind van 4
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Ik ken het als beasts die heb ik nog wel....echt gaaf.Op dinsdag 09 juli 2002 15:51 schreef Rolex het volgende:
[..]
Rebuilding knowledge database
Volgens mij gaan mm1/2 niet draaien op een pI 133.Op vrijdag 12 juli 2002 00:28 schreef FunkyMonk het volgende:
Lego racer of revolt, midtown madness 1 of 2 wil ook wel werken.
Zo, jong en dan al verslaafd. Zal maar een beetje uitkijken met je zusje, voor je het weet wordt ze geweldadig en agressiefOp vrijdag 12 juli 2002 10:38 schreef BrEeZeR het volgende:
Winny the pooh weet alleen niet of dat draait op p133.. me zusje van 5 speelt het ook helemaal verslaafd
Spellen zo als SOF 2 en SIM games zijn al helemaal uit gesloten ..
Ik zal ff een paar tips geven war je op moet letten .
1) het moet snel herkenbaar wezen voor een kind .
2) het moet zeer tot heeel makkelijk zijn
3) GEEN geweld of iets van die aard . (ivm Nachtmerrie's)
4) en het moet lerzaam zijn.
Dan blijven er voor mij maar weinig over Qua games ..
1) Freddy fish (grappig en leerzaam , en heeft veel leuke geluiden .)
2) PUTT PUTT (zelfde reden .)
3) break out ( eerste versie omdat die nog simpel is )(Reaktievermogen aan leren en het is simpel )
Want juist als ze zo klein zijn ,reageren ze meer op geluid en beeld dan op verhaal of wat het ook is .)
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
waarom denk je dat een XboX emulator zo'n snelle PC nodig heeft joh!
die 2 kan je gewoon niet met elkaar vergelijken!
pr0mpt - It never hurts to help!
• Midtown Madness (1/2)
• Donkey Kong met SNES Emu
• Revolt
• Freddy Fish
• De Regenboogvis
• [ iets met puzzels of memory ]
Optimization hinders evolution.
LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR
Verwijderd
Stomme iconstelert...Op dinsdag 09 juli 2002 15:34 schreef RUFFNECK het volgende:
Lotus (gave race game met gave pc geluidjes)
This message was sent from a galaxy far, far away.
Verwijderd
Groen bloed of zo, lekker een stel aliens onder je wielenOp donderdag 11 juli 2002 18:14 schreef Jozz het volgende:
[..]
Bij GTA1 kan het bloed niet uit. Je zou het wel kunnen modden dus een andere kleur maken ofzo of verwijderen, maar dan ben je wel ff bezig.
Is te geweldadig je moet ventjes weg slaanOp dinsdag 09 juli 2002 15:33 schreef RickN het volgende:
Rayman
schop dat kind op straat laat em buitenspelen...
Verwijderd
(Engels)
-Simfarm
-SimEarth
-SimSafari
(Nederlands)
Davilex spellen zoals RedCat (zijn erug veel delen van!)
LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR
Verwijderd
oeps .. je hebt een laptop
Ja crystal caves! dat heb ik ook vaak gespeeld, volgens mij was ik toen ook rond die leeftijdOp dinsdag 09 juli 2002 17:15 schreef DataBeest het volgende:
Zo'n kind snapt de meeste spellen niet eens, dus moet je een zeer eenvoudig spel doen.
[afbeelding][afbeelding]
[..]
Die ken ik ook ja, maar die lijkt me voor een 4 jarig kind toch best wel te veel gevraagd.
The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?