Toon posts:

[JAVA]Applet in j++ form of vb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor mijn werk bezig geweest met een applet die teletekst pagina's kan wijzigen via internet. Dit werkt allemaal prima maar de klanten hebben 1 nadeel. Ze moeten online blijven en dus tikken betalen. Ik wil nu van deze applet een executable maken. Ik kan met html functies van mijn applet aanroepen en dit wil ik dus vervangen door knoppen van vb/j++.

De oplossingen die ik kan doen zijn:
1 ActiveX component bouwen van mijn java applet maar ik heb geen idee of dit mogelijk is.

2 Classes in j++ gebruiken en een schilletje om de applet maken. Ik heb dit geprobeerd maar java.awt.image is totaal niet compatible met com.ms.wfc.ui.Image dus ik krijg de plaatjes niet op mijn form(com.ms.wfc.ui.form).

3 Als laatste mogelijkheid heb ik geprobeerd om een internet explorer component op mijn form te zetten en daarin mijn applet te laden. Maar daarmee weet ik weer niet hoe ik de applet functies moet aanspreken. Dit activex control noemt microsoft een scripplet.

Bij alle 3 de oplossingen kom ik dus problemen tegen. Kan iemand me een oplossing geven voor 1 van de 3 problemen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je kunt je applet toch simpel ombouwen naar een applicatie? Goed.. De klant heeft dan wel de JRE nodig..

Maar dan nog.. Waarom zouden ze online moeten blijven? Je kunt toch gewoon de verbinding verbreken, aanpassingen doen, verbinding maken, boel doorsturen?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Klasiek probleem ;)

Je moet zorgen dat je geen frames,applets of dialogs gebruikt om je applicatie in te schrijven. Als je hem in een panel schrijft, dan kan je hem later overal in plaatsen, in een JDialog, JFrame of wat dan ook. (Geld ook voor AWT componenten).

Je zou trouwens ook gebruik kunnen maken van WebStart. Hiermee is is mogelijk om je applicatie online te zetten, maar je kan hem ook offline gebruiken als ze hem al een keer gerunt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een applet ombouw naar een java programma heb ik 2 problemen. Ten eerste moet ik met awt of swing gaan zitten werken en hoe mooi sun ik vind het maar niets :). Ten tweede heeft java geen executables en ik wil gewoon een simpele executable zonder problemen.

De gebruikers moeten bij elke opslag van een pagina verbinding maken met de server dus disconnecten kunnen ze niet.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op dinsdag 09 juli 2002 15:45 schreef Reneos het volgende:
Als ik een applet ombouw naar een java programma heb ik 2 problemen. Ten eerste moet ik met awt of swing gaan zitten werken en hoe mooi sun ik vind het maar niets :).
Dat spul van ms is toch jdk1.1.4 compatible? Dan heb je echt wel dialog en frames ed. Tenzij jij helemaal in een vage dir van ms zit te werken. Daarom kan je echt wel een app bouwen die begint ergens in een panel, en deze panel kan je dan in een Applet plaatsen of op een Frame.
Ten tweede heeft java geen executables en ik wil gewoon een simpele executable zonder problemen.
Hmmzz.. dat gaat je met dat ms ding ook niet zo snel lukken. Maar het voordeel is dat je iedere bak wel een ms vm erop heeft staan, dus een exe is niet nodig. Je zou ook de applet inclusief html pagina kunnen downloaden en dan kan de client via een html pagina locaal die applet runnen.
De gebruikers moeten bij elke opslag van een pagina verbinding maken met de server dus disconnecten kunnen ze niet.
Je wil een programma maken, waarbij clients niet de hele tijd online hoeven zijn, maar het programma kan niet gedisconnected worden? Lijkt me wel een beetje tegenstrijdig.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:57

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op dinsdag 09 juli 2002 15:50 schreef Alarmnummer het volgende:

Hmmzz.. dat gaat je met dat ms ding ook niet zo snel lukken. Maar het voordeel is dat je iedere bak wel een ms vm erop heeft staan, dus een exe is niet nodig. Je zou ook de applet inclusief html pagina kunnen downloaden en dan kan de client via een html pagina locaal die applet runnen.
wel dus, met ms visual j++ kun je gewoon .exe's bakken

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 15:50 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

Dat spul van ms is toch jdk1.1.4 compatible? Dan heb je echt wel dialog en frames ed. Tenzij jij helemaal in een vage dir van ms zit te werken. Daarom kan je echt wel een app bouwen die begint ergens in een panel, en deze panel kan je dan in een Applet plaatsen of op een Frame.
[..]
Ja microsoft heeft deze classes wel maar als ik j++ gebruik heb je ook uitbreidingen die niet door sun ondersteund worden. Erg makkelijk maar ze zijn totaal niet compatible met de standaard java classes. Hier tegen heeft sun volgens mij ook een rechtzaak ingedient en gewonnen.
[..]
Microsoft J++ kan compileren naar .exe.
Je wil een programma maken, waarbij clients niet de hele tijd online hoeven zijn, maar het programma kan niet gedisconnected worden? Lijkt me wel een beetje tegenstrijdig.
Wanneer er via de applet gewerkt word zal de persoon de hele tijd online moeten blijven. Wanneer ik een j++ executable gebruik kunnen de pagina's eerst op de hardisk opgeslagen worden. Wanneer de persoon dan op syncroniseren druk word er gesynct met de database op internet.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Maar als j++ naar een exe kan compileren dan zie ik het probleem ook niet (tenzij je huidige applicatie heleemaal versmolten is met het applet gebeuren). Je kan dan toch gewoon een Frame, Window, MsWindowFrameApplication gebruiken om de inhoud van je scherm op te plakken? En daar kan je dan toch gewoon een exe van draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige applicatie is een applet in combinatie met html en php. In html staan er knoppen om kleuren mee aan te geven en knoppen zoals opslaan en inladen. Mijn applet roept dan weer via een URL object bepaalde php pagina's aan die op hun beurt de data die gepost is te plaatsen in een mysql database. Ik zal zo ff een screenshotje posten.

j++ kan exe's maken maar dan moet je wel de microsoft extenties hebben gebruikt en een applet doet dit nu eenmaal niet.

De inhoud van het scherm plakken heb ik aan gedacht maar het probleem is hoe krijg ik dit geplakt. als ik zeg tegen de java classes this.createGraphics().drawImage(backBuf,0,0) dan zegt microsoft van dat ie geen methode heeft die overeenkomt met drawImage(Image,int,int). drawImage kan alleen overweg met com.ms.wfc.ui.Image en niet met java.awt.Image leuk he?? :).

Verder ben ik niet ontevreden over j++ hoor integendeel. Alleen de koppeling tussen een pure java applet en een microsoft java programma gaat wat stroef.

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:51

nxt

j++ maakt weliswaar exe files, maar hou in de gaten dat de MS VM nog steeds aanwezig meot zijn.

verder heb ik geen enkele problemen met het gebruik van sun classes binnen J++, je moet alleen wel in de gaten houden dat J++ alleen de MS VM kan gebruiken en dus beperkt is tot methods/classes van sun's JDK 1.1.x (en natuurlijk ms eigen classes)

Het verplichte gebruik van jdk1.1 compatible spul was voor mij reden om over te stappen naar JBuilder,

deze kan sinds versie 7 trouwens ook exe files bakken (die op hun beurt weer de Sun JRE nodig hebben, maar daardoor wel de nieuwste VM kunnen gebruiken)

maar die exe files kun je met oudere versies van jbuilder ook zelf maken, zie daarvoor http://community.borland.com/article/0,1410,22496,00.html
en als je dit laatste van plan bent, dan is het misschien nuttig te vermelden dat ikzelf in tegenstelling tot wat in het artikel genoemd wordt ook nog FileAssociations.dll uit de jbuilder dir nodig had

edit:
als ik zeg tegen de java classes this.createGraphics().drawImage(backBuf,0,0) dan zegt microsoft van dat ie geen methode heeft die overeenkomt met drawImage(Image,int,int). drawImage kan alleen overweg met com.ms.wfc.ui.Image en niet met java.awt.Image leuk he??
Het zou natuurlijk kunnen dat ie inderdaad alleen met die ms versie van Image overweg kan, maar dat lijkt me toch vreemd, omdat Image sinds 1.0 in awt zit.
het lijkt me eerder dat er geen drawImage(Image,int,int) in de Graphics class zit, volgens mij is die er bij sun ook niet.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op dinsdag 09 juli 2002 16:32 schreef Reneos het volgende:
De inhoud van het scherm plakken heb ik aan gedacht maar het probleem is hoe krijg ik dit geplakt. als ik zeg tegen de java classes this.createGraphics().drawImage(backBuf,0,0) dan zegt microsoft van dat ie geen methode heeft die overeenkomt met drawImage(Image,int,int). drawImage kan alleen overweg met com.ms.wfc.ui.Image en niet met java.awt.Image leuk he?? :).
Als createGraphics() een SUN compatible GraphicsObject oplevert, dan heb je de volgende methodes voor drawImage

drawImage( Image, int, int, int, int, ImageObserver );
drawImage( Image, int, int, ImageObserver );

http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/api/java/awt/Graphics.html#drawImage(java.awt.Image, int, int, java.awt.image.ImageObserver)

Verwijderd

Topicstarter
creategraphics levert een niet compatible graphics object op. Het levert een Graphics object op van microsoft die alleen maar microsoft images kan tekenen. magoed ik ga wel ff druk verder zoeken naar een oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb ut probleem opgelost. Ik ben gegaan voor oplossing 3 alleen de scripplet was een verkeerde keus. Er bestaat dus een webbrowser control en die werkt prima. Mijn gui met alle knoppen heb ik in vb. De beelduitvoerapplet heb ik in een applet in een webcontrol op het vb form. nu kan ik met vb dus functies aanroepen van de applet. Wanneer ik opsla roep ik via vb de functie savepage aan van de javaaplet die op zijn beurt weer een verbinding maakt met internet en via een URL object en een php pagina opvraagt en de inhoud van de teletextpagina post waarna php via mysql functies de data in de database schrijft. Lekker omslachtig maar wel leuk :).
Pagina: 1