Toon posts:

[GBA] oplaadbare batterijen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search al gebruikt, maar heb daar geen antwoorden gevonden.

Welke oplaadbare batterijen worden door jullie gebruikt? Ik heb nu NiMh (1400 mAh) van de Hema gekocht, omdat ze in de aanbieding waren. Maar de GBA weigert aan te gaan als ik deze batterijen erin stop. :(
Ze zijn vol, ik heb ze al getest in een afstandsbediening.
Ik kan ze wel gebruiken voor iets anders, dat is geen probleem. Maar ik wil graag oplaadbare batterijen gebruiken in mijn GBA. Nu zag ik NiMh (1800 mAh) batterijen van Duracell. Werken die wel?

alvast bedankt

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 15:07

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op dinsdag 09 juli 2002 15:18 schreef Alannie het volgende:
ik heb 1800 mAh NiMh batterijen van de Mediamarkt, werken perfect... sowieso geen problemen gehad met wat voor soort/merk batterij dan ook

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Energ-E: het is niet nodig de startmessage te quoten :) Wil je die aub weghalen?

De meeste die ik ken hebben 1400 mAh's :)

Verwijderd

Topicstarter
kan het zijn dat de batterijen nog niet volledig zijn opgeladen?

Verwijderd

Oplaadbare batterijen werken vaak op een spanning van 1,2 Volt, terwijl normale batterijen 1,5 Volt zijn. Ik weet niet of dit voor de GBA geldt, maar vroeger deed bepaalde electronica het niet met te weinig spanning.

Het aantal mAh's geeft de opslagcapaciteit van de batterij aan. Hoe meer, hoe beter dus. Het is wel zo dat AAtjes boven de 2000 mAh's vaak een andere oplader nodig hebben dan een standaard.

Verwijderd

Topicstarter
ok, zijn er hier dan mensen die de GBA met 1,2V oplaadbare batterijen werkend krijgen?
Ener-G, zijn die MediaMarkt batterijen ook 1,2V?

Verwijderd

Gp power bank (ik gebruik ze voor mijn digicam) zijn bijna niet leeg te krijgen

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53
Toen ik oplaadbare batterijen had gekocht waren die 1,2 Volt terwijl niet-oplaadbare 1,5 Volt zijn, dus daar ligt het niet aan. Alleen ik moest ze wel opladen, want ze waren maar voor een paar procent opgeladen. Laad ze eerst eens op en probeer het dan :)

The devil is in the details.

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

eviltweaker

DDPEEKIW

Ik speel al een jaar met Hema Nimh 1100 werkt perfect. Alleen ze gaan maar iets van 6 a 7 uur mee

DDPEEKIW

• BlackMage
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ik gebruik standaard 600 mAh batterijtjes. Gaan ongeveer 3 tot 4 uur mee per setje maar ik heb een lader die in 1 uur 1 setje oplaad. Dus heb altijd 2 setjes mee: 1 vol en 1 in mijn gba.

Ik heb ook wel 1600 mAh maar die moeten 16 uur laden. gebruik ik dus bijna nooit.

en btw, er zijn GEEN oplaadbare die meer zijn als 1,2 volt

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:54
Duracelletjes :9~ gaan superlang mee

Verwijderd

van de hema (hehe), 750 mAh

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 17:37 schreef Xen het volgende:
van de hema (hehe), 750 mAh
Die zijn goed voor een klok ja, maar een GBA zakt zo in als je zulke pielle batterijtjes erin doet.
Gewoon naar de winkel gaan en zo veel mogenlijk mAh doen op het juiste aantal volt. Koop dan gelijk het dubbele aantal batterijen, zodat je ze kunt opladen tijdens het spelen, dat is zeer handig :)

🌞🍃

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:36
Ik had eerst standaard batterijen (hapé, varta e.d.) maar dat is waardeloos in apparatuur wat wat meer vraagt zoals een GBA en een digicam, met die batterijen was ik na een paar uurtjes al door de stroom heen. Heb nu een GP Powerbank gekocht met 1800mah batterijen en dat is echt goed spul, kan gewoon mijn LCD blijven gebruiken op de digicam (na 3x foto maken met gewone oplaadbaren was het al gebeurd). Op de GBA heb ik ze nog niet getest, maar aangezien ik met de digicam al zulke resultaten heb gehaald ben ik daar absoluut niet bang voor.

ps, mocht je een GP setje kopen leg dan wat euro's bij voor een Rapid of Smart ipv een II of een III. Die eerste 2 zijn snelladers, met de gewone duurt het gewoon 18 uur voor je batterijen vol zijn :( Met de Rapid heb ik er 4 vol in 5 uur. De Smart maakt daar een uurtje van, alleen dat ding vond ik veels te lomp om mee te nemen op vakantie.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik heb ook een GP Powerbank zoals wel meer hier. En daar kan je toch redelijk lang mee spelen :). Ik weet het niet precies, maar het zal toch wel iets van 10 uur zijn minstens :).

Verwijderd

Topicstarter
wat is een GP Powerbank? Een soort oplader :?

• BlackMage
Op dinsdag 09 juli 2002 18:54 schreef Alannie het volgende:
wat is een GP Powerbank? Een soort oplader :?
Gp Powerbank zijn imho de beste batterij laders + setje batterijen erbij :P

en btw, die powerbank smart lijkt me wel cool. Maar wie weet waar je die het goedkoopst kan krijgen? In groningen bij handyman ofzo kost ie 80 euro. Maar die winkel is gewoon duur.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:13
Het ligt er ook aan of je Alkaline, Nikkel Metaal Hidride (NiMh)
:? of Nikkel/Cadmium (Ni/Cd) oplaadbare batterijen gebruikt.

Mij is verteld, dat alkaline oplaadbare batterijen een hoger voltage leveren dan 1,2 , wat standaard is voor NiCd/NiMh batterijen.

Alkaline oplaadbare zullen dus beter zijn, volgens de verkoper.

Ik heb een keer Rayovak (Alkaline) ofzo gekocht, maar in een verkeerde oplader opgeladen, die alleen geschikt was voor NiCd, dus batterijen zijn nu kaduuk.

Het waren 1900 mAh.

Verwijderd

Topicstarter
ok, gevonden :
http://www.gppowerbank.nl/productoverzicht.html :P
Maareh, €59,95 voor die Rapid? Oei, das best prijzig :o

• Speedy
Op dinsdag 09 juli 2002 19:03 schreef Alannie het volgende:
ok, gevonden :
http://www.gppowerbank.nl/productoverzicht.html :P
Maareh, €59,95 voor die Rapid? Oei, das best prijzig :o
Zijn geld meer dan waard lijkt me als je tenminste goeie batterijen wil die lang mee gaan. Ik ben uitgegaan van Duracell's die mij iets van 6 euro per 4 kosten (goeie batterijen vs goeie oplaadbare). Uitgerekend dus dat je met 10x het setje eruit hebt.
Zelf koos ik de Rapid omdat deze in tegenstelling tot de Smart geen adapter heeft. De Smart leek me een mooi setje tot ik em in de hand had en zag dat er een grote adapter bij hoorde :( (en de Rapid was nog 20 euro goedkoper ook, dan maar 4 uurtjes langer wachten). Je kan zoals ik al zei goedkoper door een Powerbank III te kopen met 1800mah's voor 35 euro, maar bedenk wel dat je dan met die aso lang laad tijd zit (18 uur is lang). Ik zou in 1x wat meer investeren zodat je het ook goed voor elkaar hebt.
Maar goed, dat zijn afwegingen die je zelf moet maken lmd :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het staat ook in de handleiding van de GBA dat nicads/nimhs niet werken.

Persoonlijk gebruik ik duracells, heb altijd een pakje bij me voor gba en md, gaat vreselijk lang mee (opladers vergeet ik altijd)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 21:48 schreef Pascal het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het staat ook in de handleiding van de GBA dat nicads/nimhs niet werken.

Persoonlijk gebruik ik duracells, heb altijd een pakje bij me voor gba en md, gaat vreselijk lang mee (opladers vergeet ik altijd)
Er staat alleen dat oplaadbare batterijen zoals NiCd niet werken, er staat niets over NiMh batterijen. Overigens staat er bij mij een paar regels verder dat je eerst de batterijen eruit moet halen voordat je ze gaat opladen :?

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het schijnt dat hij echt 3 volt nodig hebt. Penlite accu's van 1,5 volt moeten dus wel werken..

Zo'n GBA-accu-uit-één-stuk is handiger in dit geval.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 17:41 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Die zijn goed voor een klok ja, maar een GBA zakt zo in als je zulke pielle batterijtjes erin doet.
Gewoon naar de winkel gaan en zo veel mogenlijk mAh doen op het juiste aantal volt. Koop dan gelijk het dubbele aantal batterijen, zodat je ze kunt opladen tijdens het spelen, dat is zeer handig :)
Nee hoor, werkt prima

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op dinsdag 09 juli 2002 19:00 schreef SandeR het volgende:
Het ligt er ook aan of je Alkaline, Nikkel Metaal Hidride (NiMh)
:? of Nikkel/Cadmium (Ni/Cd) oplaadbare batterijen gebruikt.

Mij is verteld, dat alkaline oplaadbare batterijen een hoger voltage leveren dan 1,2 , wat standaard is voor NiCd/NiMh batterijen.
Dat klopt op zich wel, want alkaline batterijen zijn normale batterijen! (Niet-oplaadbaar, dus). Grofweg: niet-oplaadbaar = 1,5V, oplaadbaar = 1,2V.
NiMH's hebben verder als grote voordeel dat ze nauwelijks een memory-effect hebben, oftewel bijladen terwijl ze nog niet leeg zijn richt weinig schade aan. NiCd batterijen kunnen hier minder goed tegen (de effectieve capaciteit wordt steeds minder).

En of NiCd/NiMH batterijen wel of niet in je apparatuur mogen: je leest dat in ontzettend veel handleidingen, maar ik heb hier bijv. een Gameboy Classic (zo'n witte ja) liggen waar ik praktisch altijd met NiCd's op gespeeld heb en dat ding doet het nog prima (na +/- 9 jaar).

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Noname's bij de Free Record Sjop of bij de Intertoys, dat weet ik niet meer.
Werkt prima :)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:37

MaDLiVe

.-Observer-.

NiMH- Unomat 1800mAh
NiMH- Gp 1800mAh

Wat werkt het fijnst?

De powerback van piranha die ik bij de bartsmit heb gekocht voor 13,95 ;) Als ik klaar ben met spelen zet ik hem in een oplaad cradle.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 09 juli 2002 16:27 schreef Alannie het volgende:
ok, zijn er hier dan mensen die de GBA met 1,2V oplaadbare batterijen werkend krijgen?
Ener-G, zijn die MediaMarkt batterijen ook 1,2V?
1,2 volt... werkt prima

m'n GBA doet sinds een paar dagen wel wat korter met z'n batterijen, maar dat komt omdat ik m'n afterburner kitje heb ingebouwd :Y)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• BlackMage
Op woensdag 10 juli 2002 02:04 schreef Ener-G het volgende:

[..]

1,2 volt... werkt prima

m'n GBA doet sinds een paar dagen wel wat korter met z'n batterijen, maar dat komt omdat ik m'n afterburner kitje heb ingebouwd :Y)
Ik denk dat die 2x 0,3 volt verschil niets uitmaakt. Waarschijnlijk draait de gba toch op nog minder.

en die afterburner, waar heb je die weg en is die de moeite waard ?

• Speedy
Heb mijn GBA maar is op de duurtest gezet met de GP's. Ze hebben even in de digicam gezeten, maar toen ik ze erin zette begon het lampje al te knipperen :( Echter heb er een uur opgespeeld, leg dat ding neer (aan) en ineens pats uit terwijl de powerknop nog op on stond. Ik even batterijen wat gedraait en hij zit weer op groen. .... GBA foutje of GP :(
Hopen dat hij het nu wel ff volhoudt.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

1600 mAH werkt ook perfect :7

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

heb 2 weken terug een Varta photo accu charger gekocht.

4x1900 mAh, ik weet niet hoelang ze meegaan want ze zijn nog niet op (is zowiezo erg moeilijk te meten)

laadtijd is wel iets van 10 a 12 uur, maar omdat er een druppelsysteem op zit kan je ze er altijd in houden/doen.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Speedy
Nou, mijn GBA ligt nog met een groen lampje dus batterij zal wel iets scheef hebben gezeten ofzo. Gaat prima dus :)

Flickr | Lego collectie

• Hoyden
Op dinsdag 09 juli 2002 23:08 schreef MrTinux het volgende:

[..]

Dat klopt op zich wel, want alkaline batterijen zijn normale batterijen! (Niet-oplaadbaar, dus). Grofweg: niet-oplaadbaar = 1,5V, oplaadbaar = 1,2V.
NiMH's hebben verder als grote voordeel dat ze nauwelijks een memory-effect hebben, oftewel bijladen terwijl ze nog niet leeg zijn richt weinig schade aan. NiCd batterijen kunnen hier minder goed tegen (de effectieve capaciteit wordt steeds minder).

En of NiCd/NiMH batterijen wel of niet in je apparatuur mogen: je leest dat in ontzettend veel handleidingen, maar ik heb hier bijv. een Gameboy Classic (zo'n witte ja) liggen waar ik praktisch altijd met NiCd's op gespeeld heb en dat ding doet het nog prima (na +/- 9 jaar).
Dat verhaal van jou klopt NIET

Ik heb een lader gekocht recentelijk, en die kan toch zeker ALCALINE batterijen opladen. Er is een keuze tussen die en NiMh etc.

Dus..

De batterijen die ik gekocht had toen, waren RAYOVAC rechargeable Alkaline. 1.5v. :P

Dus mijn verhaal is ok :9

http://www.rayovac.com/products/recharge/rec_alk.shtml :D

• BlackMage
Op woensdag 10 juli 2002 19:53 schreef SandeR het volgende:

[..]

Dat verhaal van jou klopt NIET

Ik heb een lader gekocht recentelijk, en die kan toch zeker ALCALINE batterijen opladen. Er is een keuze tussen die en NiMh etc.

Dus..

De batterijen die ik gekocht had toen, waren RAYOVAC rechargeable Alkaline. 1.5v. :P

Dus mijn verhaal is ok :9

http://www.rayovac.com/products/recharge/rec_alk.shtml :D
Die batterijen zijn heel erg duur en gaan maar max. 100 keer mee. Dus na 50 keer ofzo zijn ze al half stuk. En gp 1800 mAh dingen hebben ook veel meer capaciteit. Misschien zijn die wel handig voor zaklampen ofzo, die door 0,3 volt minder per batterij zwakker gaat branden.

Verwijderd

Topicstarter
ok, die batterijen van de Hema werken dus wel, nadat ze opgeladen zijn :D
Thanks voor al jullie hulp!
Trouwens, vinden jullie €4,50 veel voor 2 oplaadbare NiMH batterijen? Ik heb ze nergens anders goedkoper gezien.
Misschien moet ik er maar eens meer gaan halen...

• BlackMage
Op woensdag 10 juli 2002 23:20 schreef Alannie het volgende:
ok, die batterijen van de Hema werken dus wel, nadat ze opgeladen zijn :D
Thanks voor al jullie hulp!
Trouwens, vinden jullie €4,50 veel voor 2 oplaadbare NiMH batterijen? Ik heb ze nergens anders goedkoper gezien.
Misschien moet ik er maar eens meer gaan halen...
Hangt er vanaf hoeveel capaciteit ze hebben.
Voor 1800 mAh is het niet duur. voor 1200 normaal denk ik

• Hoyden
Op woensdag 10 juli 2002 20:47 schreef BlackMage het volgende:

[..]

Die batterijen zijn heel erg duur en gaan maar max. 100 keer mee. Dus na 50 keer ofzo zijn ze al half stuk. En gp 1800 mAh dingen hebben ook veel meer capaciteit. Misschien zijn die wel handig voor zaklampen ofzo, die door 0,3 volt minder per batterij zwakker gaat branden.
F 19,95 voor 4 stuks.

Ze behouden langer hun capaciteit als ze opgeladen zijn.

• BlackMage
Die powerbank smart, is die 80 euro waard ?? Of kan ik beter een 1 uurs lader kopen die 2 600 mah batts kan laden voor 9 euro ?

• Speedy
Op donderdag 11 juli 2002 19:58 schreef BlackMage het volgende:
Die powerbank smart, is die 80 euro waard ?? Of kan ik beter een 1 uurs lader kopen die 2 600 mah batts kan laden voor 9 euro ?
Ligt eraan waar je het voor wil gebruiken? Wil je ze voor je GBA/digicam/ander_stroom_vretend_ding dan schiet je met die 600mah niks op (1x foto maken ofzo? (mijn 750mah's kwamen tot 3 met de flits) half uur spelen?). Gebruik je het voor je klok of furbie dan zal het wel ok zijn.
Je kan natuurlijk ook de GP Powerbank Rapid kopen, duurt 5 uur max voor die 1800mah's zijn opgeladen en scheelt je weer 20 euro tov de Smart (die ook nog het nadeel van een externe adapter heeft, voordeel dat je er een autoverloop stuk bij kan kopen).
Ik vind zelf de GP's hun geld zeker waard met de spullen die ik gebruik (GBA, digicam, md).

Flickr | Lego collectie

• BlackMage
Op donderdag 11 juli 2002 20:40 schreef TAG_Speedy het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je het voor wil gebruiken? Wil je ze voor je GBA/digicam/ander_stroom_vretend_ding dan schiet je met die 600mah niks op (1x foto maken ofzo? (mijn 750mah's kwamen tot 3 met de flits) half uur spelen?). Gebruik je het voor je klok of furbie dan zal het wel ok zijn.
Je kan natuurlijk ook de GP Powerbank Rapid kopen, duurt 5 uur max voor die 1800mah's zijn opgeladen en scheelt je weer 20 euro tov de Smart (die ook nog het nadeel van een externe adapter heeft, voordeel dat je er een autoverloop stuk bij kan kopen).
Ik vind zelf de GP's hun geld zeker waard met de spullen die ik gebruik (GBA, digicam, md).
Ik gebruik de batterijen voor:

Muis (geen stroom vreter)
Diskman (normaal)
GBA (Normaal)
Canon Powershot A40 (Stroom vreter)
Gamepad (geen stroom vreter)

btw, ik kan 3 tot 4 uur spelen op mijn gba en kan ongeveer 50 foto's maken. Muis gaat een week mee, gamepad een maand, diskman 5 uur ofzo

• Speedy
Met die 600mah's? Dan is jouw powershot zuiniger dan de mijne (en gebruik je wel flits + LCD?), maar goed die GBA heb ik hier een uur of 10 laten liggen (uurtje of 2 op gespeeld) met een niet volle accu. Scheelt je toch weer dubbele speeltijd.

Flickr | Lego collectie

• BlackMage
Op donderdag 11 juli 2002 21:48 schreef TAG_Speedy het volgende:
Met die 600mah's? Dan is jouw powershot zuiniger dan de mijne (en gebruik je wel flits + LCD?), maar goed die GBA heb ik hier een uur of 10 laten liggen (uurtje of 2 op gespeeld) met een niet volle accu. Scheelt je toch weer dubbele speeltijd.
Er zitten eigenlijk 750 mah's in maar die zijn maar geladen tot 600 omdat mijn 1 uurs lader er dan mee kapt. (staat op dat je alleen phillips 600 mah nicd dingen mag laden, maar je kan ook net zo goed anderen laden)

• Chiron

Chiron

Op woensdag 10 juli 2002 06:46 schreef BlackMage het volgende:

[..]

Ik denk dat die 2x 0,3 volt verschil niets uitmaakt. Waarschijnlijk draait de gba toch op nog minder.

en die afterburner, waar heb je die weg en is die de moeite waard ?
afterburner van lik-sang.com, en of het de moeite waard is... het is een MUST wil je een beetje flex willen gamen met die gba, geloof me je wil echt niks anders meer
beter dan wat voor prutslensjes, wormlights of andere snap-on lights

• BlackMage
Op vrijdag 12 juli 2002 01:21 schreef Ener-G het volgende:

[..]

afterburner van lik-sang.com, en of het de moeite waard is... het is een MUST wil je een beetje flex willen gamen met die gba, geloof me je wil echt niks anders meer
beter dan wat voor prutslensjes, wormlights of andere snap-on lights
Ik heb de mogelijkheid nog niet om bij lik-sang te kopen.
En bij futuremax kost ie 65 euro
Pagina: 1