Toon posts:

vpn met ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe krijg ik dit voorelkaar??? het wil maar niet lukken, snao er echt niks van. zelfs op school kunnen ze me erniet mee helpen!
please help me

Verwijderd

Wat voor windows versie draai je??

Verwijderd

Topicstarter
helaas een windows 98 (se) netwerk

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

klik en u zult vinden. <-- edit ik neem aan dat het over een soort van planet internet gaat of begrijp ik je helemaal verkeerd?

:)

En als het een ander probleem is dat zich voordoet en je vandaar dit topic opent, rekenen wij tweakers op meer informatie dan dit schaarse stukje tekst alleen :Y)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Een collega van mij is hier ook mee bezig. Die heeft nu te horen gekregen dat er nog een extra kastje nodig is. Verder weet ik het niet, maar misschien dat ik er morgen ook even mee bezig ga.

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
waarschijnlijk ben je al een uur aan het typen geweest.. maar ietsje meer info zou wel prettig zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry, dat ik niet echt meer info heb gegeven. bij deze zal ik de letterlijke tekst ff overtikken. hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen!
VPN over ADSL

Wij hebben een Windows 2000 Server waarop een VPN server service draait. Nu moet er via de ADSL-verbinding vanaf het internet contact kunnen worden gemaakt met de VPN-server in het interne netwerk. Voor de ADSL-verbinding maken we gebruik van een Alcatel modem in combinatie met een Netopia R9100 router.

Hoe moet de router c.q. modem worden geconfigureerd, zodat de VPN server benaderd kan worden vanaf het internet? (Gedatailleerde beschrijving van de verschillende stappen)
ik hoop dat jullie me nu kunnen helpen, als er meer info nodig is, laat het me dan maar ff weten aub!
thnx

Verwijderd

Ik heb gisteren toevallig een VPN verbinding tussen een HCCNET adsl verbinding en een WXS (planet) adsl verbinding opgezet. Helemaal nix moeilijks aan. Gewoon aan de host een username/wachtwoord aanmaken, en de client laten "inbellen" naar een IP adres.

Tip: als je een dynamisch ip adres van je provider krijgt maak je bij bijvoorbeeld dyndns.org even een dns naam aan.

Succes. ;)

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 08:49

Masselink

Voor de dorst

Het probleem met VPN over ADSL is het volgende:

De verbinding wordt niet opgezet door de ADSL Router maar vanaf een machine. Een machine heeft dus een VPN verbinding tot aan de KPN central of provider (dat weet ik niet meer)

Je gaat dan werken met VPN over VPN en dat kan een hoop problemen geven.

Wil je een firewall gaan gebruiken i.c.m. ADSL/VPN dan kun je net zo goed geen firewall plaatsen, want de VPN verbinding en alles wat eroverheen gaat gaat ook door de firewall.

Dat extra kastje waar over gesproken wordt is dan een kastje die voor jou de ADSL verbinding open zet en het interne netwerkverkeer re-route naar het internet.

Het makkelijkste is om je ADSL router van PPTP naar PPP om te zetten.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Ok, het eerste wat je wilt weten is wat voor protocol het vpn gebruikt....pptp, l2tp??? als het l2tp is kun je het vergeten...gaat namelijk niet werken over NAT. als het pptp is moet dit gewoon kunnen. Je zet dus eerst een pptp-vpnverbinding op naar je modem (of je router dit nu doet of dat je dit op de hand doet, dat maakt niet veel uit) vervolgens connect je naar de 2000bak...isse simpel...misschien nog effies de poorten op de router die je tussen je alcatel en je 98bak hebt staan doornatten (maar is d8 ik niet nodig met een uitgaande vpn). ok...werkt t niet??? effies kijken of dit eigenlijk wel kan met 98 (heeft namelijk een wat gare vpn-mogelijkheid...kan maar 1 vpnverbinding tegelijk aan) zoek op microsoft naar een update hiervan....niet aanwezig??? 98 eraf knikkeren een 2000pro installen..dat gaat zeker lukken. t grootste knelpunt wat je tegen gaat komen is die router....zoek effe inde handleiding van dat ding hoe die naar je modem connect

iRacing Profiel

• kroegtijger
Oei, vergeet ik daar bijna nog wat......op de serverkant moet er wel op het account zijn aangegeven dat je mag inbellen!!! (iets wat je nogal snel over het hoofd ziet namelijk).....

iRacing Profiel

• Karel2001
effe kort:

Op je win2k server installeer je Routing & Remote Access Server...

gebruikers rechten geven om in te bellen

op clients (2000, XP), die neem ik aan extern staan, maak je een externe verbinding aan waarbij de servernaam het IP nummer is dat je van je ISP heb gekregen (je hebt het over een intern Win98se netwerk maar dat heeft er niets mee te maken, of ik snap je niet)

als het 98se clients zijn moet je effe onder windows setup een extra optie installeren voor VPN (onder externe toegang)

het is echt dood simpel :)

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is het nu het volgende:

we komen tot in de router zeg maar, maar daarna gebeurd er verder niks meer, wat kan het probleem zijn????
worden er hier gek van!

• kroegtijger
Hmmm tot de router...en je komt wel gewoon op internet??? kun je die win2kserver pingen???

iRacing Profiel

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 07:57
Op dinsdag 09 juli 2002 15:45 schreef Masselink het volgende:
Het makkelijkste is om je ADSL router van PPTP naar PPP om te zetten.
Inderdaad, laat de ADSL router de verbinding maar opzetten ipv je machine, want 98 kan maar 1 VPN verbinding opzetten. Als je je ADSL router om wilt zetten moet je hier eens kijken:

http://www.bruring.com/nuke/

Let op, hiermee vervalt wel de garantie van je ADSL router (maar wie goed leest, kan niks fout doen)...

8-)

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

• Karel2001
hoe weet je dat je tot aan de router komt :? krijg je een login ? kan je het IP adres intyppen ?

laat anders effe terug bellen..

als er op de router een poort dicht zit kom je al niet in je login... OF je router kan niet overweg met het gebruikte protocol (point to point tunneling protocol, PPTP of Point to Point over Ethernet PPoE) effe nakijken..welk type router ?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op dinsdag 09 juli 2002 15:53 schreef kemeel het volgende:
het probleem is het nu het volgende:

we komen tot in de router zeg maar, maar daarna gebeurd er verder niks meer, wat kan het probleem zijn????
worden er hier gek van!
Router moet wel een poort translatie voor VPN's hebben in zijn config.
Je komt van buiten naar binnen. Standaard NAT dropt dat request. Je zal je op basis van port nummers en ip adressen moeten vertellen waar dat verkeer heen moet.

Ikzelf heb (worst-kaas) 4 tunnels (PPTP) door elkaar lopen (Tunnel-in-tunnel-in-tunnel-in-tunnel) en dat werkt wel (vraag me maar niet waarom :) )

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
kom gewoon op internet, en pingen is ook geen probleem

• kroegtijger
Ok, rechten op de server staan ook goed?? alle poorten op je router staan doorgenat naar je 98 bak??? zo ja, dan kan je nu gewoon een vpn opzetten.......

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
thnx to ya all who helped me,
HIJ DOET HET :D
wat het probleem nu was weet ik ook niet, werk/loop er pas 2 dagen stage!
Maar ze zijn er wel blij mee dat het nu wel werkt :D
Pagina: 1