Retro games prijzen/tweedehands consoles

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Aangezien nintendo 64 op het moment zo goedkoop is (zie deze thread: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/454003/4?limit=25) en free record shop en bart smit ze niet meer hebben voor 50 euro ben ik een beetje gaan kijken op de verschillende veiling sites en ben tot de conclusie gekomen dat de prijzen in nederland van dit soort dingen wel heel erg hoog zijn en het wel lijkt dat mensen veel meer betalen voor zoiets dan nodig is.

Naast dit board lees ik ook geregeld op de boards van edge magazine (engeland), waarbij ook vermeld wordt door sommige mensen wat zij hebben betaald voor consoles. Het verschil is groot, even een voorbeeld :

I got a Sega Saturn, with no games, 2 controllers and a light gun for £3 (it works okay though)

Sega Game Gear in case with...
Battery grip
Magnifier with screw
7 games including Sonic and Sonic Drift
-£10

Atari 2600 with 1 32 in 1 game
-£2

Kan me bijna niet voorstellen waarom de prijzen hier dan zo hoog zijn.

Zijn er hier nog mensen die hetzelfde hebben gemerkt of dit juist niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 09:55

RSP

een pond is bijna 4 piek waard eh :P

edit *denkt in guldens*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10 20:01
Ik heb vorig jaar een Super Nintendo gekocht met 2 controlers, Super Mario World, Super Mario Kart en Starwing voor 25 gulden.

Vond ik wel een goede deal :9 Gewoon een vage kennis zoeken die zo'n ding op zolder heeft staan.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Je hebt gewoon mensen die de waarde voor sommige mensen kennen en spelen daar op in.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:06
Een paar maanden terug voor een complete Megadrive, plus dertien spellen veertig eurootjes betaald. Dat ging gewoon als vrienden onderling en die knul wilde er aanvankelijk dertig voor hebben... Heb er zelf voor hem een schepje bovenop gedaan...

Maar idd... De prijzen op veiligsites rijzen vaak de pan uit omdat men weet wat de gek er voor betaald :(

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
is het niet vet om met de spielerij mensen een retro winkel te beginnen? :)

[droom-mode]
er werken alleen mensen die het snappen.
er worden bergen oude consoles nieuw verkocht (ff nintendo bellen daarover) en... en... en...
[/droom-mode]
* Fubaruba gets carried away... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Op woensdag 10 juli 2002 10:51 schreef daFubar het volgende:
is het niet vet om met de spielerij mensen een retro winkel te beginnen? :)

[droom-mode]
er werken alleen mensen die het snappen.
er worden bergen oude consoles nieuw verkocht (ff nintendo bellen daarover) en... en... en...
[/droom-mode]
* Collaborator gets carried away... :)
nou nintendo bellen heeft niet zon zin.. ze hebben net een mazazijnuitverkoop gehad (zelda OOT voor 5 euro enzo) en nu zijn echt alle spullen van de benulux wel op dus nu moet je weer in de andere retro gamesjops gaan kijken (of je eigen nes verkopen :) )
best wel vet zon magazijnverkoop, oude nessen in doos in perfecte staat (nog met plastic eromheen!)

zon winkel is er nu in Amsterdam vlak bij centaal station (200meter)
(begin nieuwedijk, zijstraatje)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Wanneer was die magazijn uitverkoop? Had dat graag hier gepost gezien....ben echt de laatste tijd weer een beetje in een retro bui en ben nu echt van plan weer veel oude consoles te gaan aanschaffen....

Dat retro zaakje in Amsterdam vindt ik wel een beetje duur, maar ja, ze hebben wel veel. Rommelmarkten zijn altijd wel leuk om iets op te pikken.

Trouwens nog hier iemand die iets weg wil doen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-10 20:38
wat is de url van dat amsterdamse gamezaakje dan ?
zoek nog spellen voor me NES en SNES en een Saturn en Dreamcast :)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
http://www.platenkoning.com/games.html

Staan een aantal foto's op en een beschrijving hoe je er kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me inderdaad op dat veel retro game shops belachelijke prijzen vragen.
Vooral games zijn belachelijk duur (15-20 euro voor oude megadrive en snes games etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Zekers, die prijzen zijn af en toe absurd.
Maar waarom een SNES kopen als die dingen 100% te emuleren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-10 08:26
Ik rij dit weekend ff naar duitsland (ben otch in twente) om ff te kijken. Misschien dat ze daar nog wat N64 classics hebben. In de meeste zaken vragen ze nog (zonder blikken of blozen) 40 euro voor een spel. Ik vind dat gewoon asociaal.

Misschien dat onze naasterburen iets vrijgeviger zijn op dit punt. Nordhorn here I come ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 15:22 schreef SONiCB00M het volgende:
Zekers, die prijzen zijn af en toe absurd.
Maar waarom een SNES kopen als die dingen 100% te emuleren zijn?
Omdat er niks boven een echte console gaat emulators zijn leuk maar de feel en look van de console op je tv dat kan gewoon niet ge-evenaard worden.

/me kruipt weer achter zijn megadrive om level 9 van de ordos uit te spelen op zijn duitse versie van dune 2 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Klopt, het is veel leuker om een console te hebben staan dan achter een pc te zitten en een emulator te draaien...die feeling is toch anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2002 @ 15:18:
Het valt me inderdaad op dat veel retro game shops belachelijke prijzen vragen.
Vooral games zijn belachelijk duur (15-20 euro voor oude megadrive en snes games etc..)
Ik ben het hiermee niet eens, een echte gamer koopt goede titels voor de megadrive wel voor die prijs, gameshops weten waarschijnlijk ook dat die titels soms veel waard kunnen zijn. Dat is slim van hun, voor ons helaas weer minder! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:06
Realgamers, mag ik je verwijzen naar deze thread??

Dit is wel een HEEL oud draadje wat je nu opgraaft...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RealGamers: Boven iedere post staat een datum. Als je de volgende keer eerst eens kijkt hoe oud die post is voordat je erop reageert? Dit is al de tweede keer dat je een oud topic kickt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.