Toon posts:

acer aspire laptop herrie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acer aspire 1200 1,3 gHz laptop en het ding maakt een takke herrie.
De cpu-fan draait namelijk altijd.. en hard ook. Hebben jullie (eventuele acer aspire bezitters) dat ook, of is er iets defect aan mijn laptoppie ?

Verwijderd

Is normaal bij goedkope Acers en andere laptops zonder een mobile processor! Het nut van een mobile processor wordt nog steeds erg onderschat.

In de Aspire zit namelijk gewoon een desktop processor is goedkoper maar heeft meer koeling nodig.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 09 juli 2002 15:14 schreef delfosso het volgende:
In de Aspire zit namelijk gewoon een desktop processor is goedkoper maar heeft meer koeling nodig.
En vreet ook vooral erg veel stroom.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 15:16 schreef Exirion het volgende:

[..]

En vreet ook vooral erg veel stroom.
Idd., wat dus ook het gevolg heeft dat je batterij neit zo lang meegaat als de modellen met een mobile CPU.

Erg veel kan je d'r niet tegen doen, tenzij je je laptop wilt open slopen en de koeling vervangen met een ander (waarbij waarschijnlijk ook direct je garantie vervalt).

Verwijderd

Topicstarter
iemand ervaring met het terugschroeven van de acer van 1.3 naar 1.0 Ghz.... om zo iets van de herrie af te komen ? (minder ghz'en --> fan draait langzamer --> minder herrie ?)

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 15:47 schreef peioz het volgende:
iemand ervaring met het terugschroeven van de acer van 1.3 naar 1.0 Ghz.... om zo iets van de herrie af te komen ? (minder ghz'en --> fan draait langzamer --> minder herrie ?)
??? Waarom heb je dan een 1,3 gekocht om hem vervolgens te willen "terugschroeven"?????

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens ook naar de acer helpdesk gebeld en daar zei de persoon die me hielp dat de fan alleen van tijd tot tijd moest aanspringen. Dat dat ding voortdurend aanstaat was niet goed en de processor misschien verkeerd ingesteld staat.
Nu lijkt mij dat een rare redenatie en had ik niet echt het gevoel dat deze persoon er erg veel verstand van had. Heeft er dus iemand ook een acer aspire laptop en precies dezelfde, continue draaiende cpu-fan ?? Zodat ik precies weet of het idd. aan mijn eigen laptop ligt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik had geen keus tussen een 1.0 / 1.3 gHz cpu.. Alleen 1.3 werd geleverd en het ding is via pc-prive gekocht, dus ik had ook geen keus tussen veel andere laptops... |:(
Anders had ik dit ding idd. niet gekocht....maar ik zit er nu wel mee en wil toch proberen dat probleem op te lossen

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:44
Schop >:)

Ik heb sinds kort een Acer Aspire 1203 XS, die ook na verloop van tijd herrie gaat maken. In het begin, als 'ie nog koud is, springt de van af en toe aan. Steeds vaker naarmate hij warmer wordt, en na zo'n 20 minuten blijft de fan draaien. En nog lawaaierig ook... :{
Speedfan werkt niet om eventueel de fan langzamer in te stellen.
Ga zo nog ff testen of ik met één of ander softwarematig fsb progje de cpu wat langzamer kan klokken, zodat 'ie cooler blijft. Tijdens een beetje typen heb je die 1.3 gHz toch niet nodig.
Pagina: 1