Toon posts:

[LINUX - Games] Emuleren PSX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze vraag half linux half game toch maar even in NOS geplaatst omdat er hier mogelijk mensen zijn met ervaring in deze richting.

Ik ben aan het proberen met EPSXE (PSX emulator voor o.a. Linux) een PSX spel te proberen. Ik heb er zelfs apart een cdrom voor gekocht, naar ik hoop niet voor niets :)

Ik heb geen joystick.. Dus hier komt vraag 1: Ik kom dus in het BIOS en kan daar kiezen voor CDROM. Met de keyboard pijltjes toetsen kan ik wel door de keuzes heen bladeren. Het is mij echter niet gelukt om daadwerkelijk een keuze te bevestigen middels enter o.i.d. Is dit wel mogelijk zonder joypad ?

Vraag 2 en hier komt denk ik linux experience met epsxe om de hoek kijken. Als ik vanuit het epsxe menu kies voor "start", "cdrom" dan krijg ik zo ongeveer de volgende meldingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 alles initialiseerd ok, bios, geluid e..d
 *Init internal cdrom ok
 cd read toc header failed (25) 
 etc.. zo wat cdrom read errors
 NTSC cdrom detected
 dan komt een stukje video initalisering, gaat goed.
 CD(0,2,16) read io/ctl failed (25)
 CD(0,2,0) read io/ctl failed (25)

Of ik er trouwens nu wel of niet een cdrom in heb zitten, ik krijg precies dezelfde meldingen.. Ik heb al diverse cdrom emulators voor linux geprobeerd maar ze geven allemaal hetzelfde resultaat. Snappen die cdrom emulatoren wel dat mn cdrom op /dev/cdrom zit ?

Iemand hier enige ervaring mee, ik ben een volslagen newbie op dit gebied, het leek me alleen erg leuk om te s te proberen.

mn cdrom speler/writer is een hp-cdwriter 9500 trouwens.

Verwijderd

ik kan het mis hebben, maar het kan zijn dat onder linux je cdrom de cd niet kan lezen in subcode mode (ofzoiets)

best guess is het ff met een andere cdrom te proberen (of nog beter, scsi cdrom als die hp nie scsi is)

zelfde probleem hadik onder w2k, maar wist zeker dat me cdrom hem wel kon lezen (kon psx cd's copieren)...
oplossing was met een nieuwe plugin (maybe hebje ook plugin voor de linux versie van epsx... ik gebruikte petes plugins gloofik)

Mata
...zou je in de emulator ook linux4psx kunnen draaien? :-)

• infirit
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Probeer ns te zoeken in dit forum, http://www.ngemu.com/forums/forumdisplay.php?forumid=7 .

Je weet wel dat je een speciale plugin nodig hebt voor cdrom/geluid/video enz ondersteuning.

Greetz

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
voor epsxe heb je geen plugin nodig voor je cd-rom.
Ik had gewoon de cd-rom device op /dev/hda (harddisks zitten op raid controller) gezet, en dat werkte heel goed. Probeer dat anders eens (vul voor hda natuurlijk wel ff de goeie device in ;)).
Ik ben wel benieuwd naar jouw resultaten, heb je wel eens met ePSXe voor windows gewerkt?
Bij mij ging ie voor Linux eigenlijk veels te snel.....