Toon posts:

[Excel, Word] De bestanden worden niet herkend??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs mijn computer geformateerd, en nu herkend excel en word de bestanden niet meer, ze openen het wel, maar dan bestaat het uit allemaal vage tekentjes. Ik heb twee versies van word geprobeerd en 2 versies van excel (namelijk '97 en 2000). Ze zeggen allebei hetzelfde. Excel zegt: "Dit bestand heeft een indeling die door microsoft excel niet wordt herkend" terwijl ik er de vorige dag nog mee gewerkt heb.

Wat ik nog meer geprobeerd heb is het op verschillende computers geprobeerd, en andere bestanden van lang geleden en die deden het wel. Het ligt dus aan de bestanden die op de oude schijf staan. iemand een idee, ik wordt hier namelijk helemaal gek.

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12 21:11
Virusscanner eroverheen gehaald ?

Verwijderd

Topicstarter
yep NAV 2002, niks gevonden

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-12 13:32

Dido

heforshe

[topic=66166/1/25]

Lijkt hierop... is er een nieuw virus actief??

Wat betekent mijn avatar?

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12 21:11
Ik vraag me af of het alleen bij Word documenten is, of dat er meer dingen niet werken. Anders zou het nog een probleem met de harddisk kunnen zijn ?

Verwijderd

Topicstarter
uhm.... tja nieuw virus of niet. Hij opent de bestanden Excel en word nog steeds niet, het enige wat er met de bestanden is gebeurd is dat ze verplaats zijn van verschillende harde schijven, zou dat de bestanden allemaal hebben kunnen beschadigen???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een voorbeeld van 1 van die bestanden.

Excel bestandje

Zijn deze bestanden nu beschadigd bij het overzetten, want een paar dagen geleden deden ze het nog, of kan het iets anders zijn? Het is best belangrijk namelijk, ik weet niet of iemand een idee heeft.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 10 juli 2002 11:55 schreef Logic4u het volgende:
Ik heb hier een voorbeeld van 1 van die bestanden.

[url="http://blaat"] Excel bestandje [/url]
Lijkt me niet zo slim.. Stel dat er daadwerkelijk een virus in zit, dan infecteer je op die manier nog vele anderen.. :{

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het een virus is, maar je hebt gelijk ik haal het er wel af.

Maar dan even een simpel vraagje, kan het zijn dat bij het overzetten van schijf naar schijf ELK bestand corrupt kan raken, meer hoef ik dan niet te weten. bvd.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 10 juli 2002 12:05 schreef Logic4u het volgende:
Maar dan even een simpel vraagje, kan het zijn dat bij het overzetten van schijf naar schijf ELK bestand corrupt kan raken, meer hoef ik dan niet te weten. bvd.
Lijkt me onwaarschijnlijk, of je harddisk moet bijvoorbeeld corrupte clusters hebben.. Heb je al scandisk geprobeerd? Ook op de desbetreffende bestanden? Als je NTFS hebt, dan heeft scandisk niet veel zin, omdat NTFS simpelweg niet wil werken op een corrupte partitie :)

Verwijderd

klinkt als hetzelfde probleem wat ik op mn werk ook heel vak tegen kom.
Een Excel document wat in Word wordt geopend en daarna wordt opgeslagen.
Een Excel docje met een Word indeling.
Probeer maar de extentie te veranderen naar .doc ipv .xls
Pagina: 1