Toon posts:

WinXP Win98 netwerk loopt in de soep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Het gaat om een netwerk met 4 pc's. 3 met Win98 en 1 met winXP. De Win98 pc's kunnen normaal met elkaar communiceren (pingen, net view, netwerkomgeving, enz.) zolang de WinXP machine maar niet in het netwerk hangt OF in een andere werkgroep zit. Als ik de WinXP machine dus in dezelfde werkgroep zet als de Win98 machines dan zien de Win98 machines elkaar niet meer. Pingen lukt wel naar Win98, maar niet naar WinXP.
Als de WinXP machine in de andere werkgroep hangt gaat alles in principe goed, maar ik kan hem en niet pingen en niet zien in de netwerkomgeving. Maar de shares die gemaakt zijn kan ik van alle kanten benaderen.

Ik snap er helemaal niets van, heb best wel ervaring met netwerken, maar WinXP in een netwerk...BAGGER!!!

WWW=Wie Weet Wat

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit aan de ingebouwde firewall liggen?

zo ja, hoe schakel ik die uit voor de netwerkverbinding? want ik wil voor de modemverbinding wel gebruik maken van de firewall.

Verwijderd

Kijk es in dit topic [topic=452831/1/25] staat er :
Als je een XP netwerk hebt en daarin een 98 bak wilt hangen gaat dat niet meteen.

1. Installeer 98 opnieuw (er overheen gooien kan ook)
2. Stel je netwerk in
2.1. Client for microsoft network
2.2. TCP/IP protocol
2.3. Bestand en printer delen voor microsoft netwerk
2.4. Primaire aanmelding: Client voor Microsoft netwerk
3. Als je je internet verbinding wilt delen moet je de 98 bak automatisch een ip laten verkrijgen van XP, anders kun je hem gewoon een vast ip geven.
4. Stel de werkgroep in (MSHOME, WORKGROUP, ...)
5. Opnieuw opstarten en inloggen

In Xp hoef je geen account aan te maken, je kunt immers instellen dat er als gast ingelogd wordt als de account niet bestaat, mag natuurlijk wel.

6. Je kunt ook in XP de wizard thuisnetwerk uitvoeren en een netwerk disk maken en in 98 gebruiken.
Lang leve de search..
Ik hoop dat je hier iets mee kan..

Verwijderd

Topicstarter
Net een pc opnieuw opgezet met win98 enz. en met de tcp instellingen correct (vast ip) bestands en printerdeling staat aan en client voor ms netwerken erbij.

Maar die guestaccount, hoe schakel ik dat in? in WinXP, want dat ben ik nog niet tegengekomen.

Verwijderd

Geen id sorry, ik heb geen XP, zoek es in de search, je vind het vast wel..

Edit : Heb ff moeite voor je gedaan, het zou via dit moeten lukken ; configuratiescherm-> gebruikers -> nieuwe gebruiker aanmaken