DVDPioneer 16x40 & Plex. 8x4x32x NIET on the fly?

Pagina: 1
Acties:

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53
Ik heb de Pinoeer DVD 105s (16xDVD 40xCDrom) en de Plextor 8x 4x 32x. Bij on the fly op 8x zegt 'ie Buffer underrun..!!! Dit moet toch gewoon kunnen..?
Ik ging ff een playstationspel back uppen, (ik hou mijn originele spellen namelijk liever ongebruikt en nieuw ;)) en ik kreeg steeds Buffer underrun...

Ik heb op aanraden van een forumganger al de Plex op Master gezet en de Pioneer op Slave... dat helpt niets. Is het nog beter om ze gewoon op verschillende IDE-bussen als master aan te sluiten.? Ik gebruik trouwens winOnCd van CeQuadrat. De pioneer spint in het begin hard, maar gaat snel op 'relax-mode' en dan krijg ik de buffer u.
Ik laat 'm trouwens ook lekker z'n gang gaan, ik draai geen andere proggies tijdens het fikken.

De specs van mijn systeem zijn trouwens:
PIII700@910
256Pc133
Abit Be6II
7200rpmhd

Verwijderd

hmmm, vaag, heb je beide drives op dma gezet, zonee, doet dat dan, zoja, zet het eens uit.

bij de weg, dit vind je onder win98 onder config-scherm, systeem en dan.

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Hmm.. ik heb dezelfde combo, maar dan op een Asus P2B-F bordje. No problem at all. Wel alles op DMA staan. Misschien is dat inderdaad de sleutel naar ehmm.. de juiste cd's :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 20:12 schreef Baviaan het volgende:
Hmm.. ik heb dezelfde combo, maar dan op een Asus P2B-F bordje. No problem at all. Wel alles op DMA staan. Misschien is dat inderdaad de sleutel naar ehmm.. de juiste cd's :)[/quote]DMA?, Wat is dat, en waarom moet alles op DMA?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:32
Bij mij werkt de brander juist niet als 'ie op dma staat, dan krijg ik buffer underrun. Maar ik heb dan ook Yamaha.

• Pulp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 11:26
Ik ben dus niet de enige met troubles met die combi. Ik had allemaal skips in een on the fly audiokopie zitten. De Plex staat master op de secundary IDE en de Pioneer slave op dezelfde controller. Uit de systemmanager van Win2K haal ik dat de Plex niet op DMA gaat, maar wel op use if possible staat. De Pioneer staat wel op DMA.
Verder viel me op dat ik de Pioneer in Nero niet op een hogere snelheid dan 5x kan krijgen voor data. Audio doet ie wel 12x. Vooral die data snelheid lijkt me heel sterk. Hopelijk is er iemand die een goeie oplossing weet.

Verwijderd

Gebruik gewoon een image. Wat is nou die 3min om een image te maken en 700MB vrije ruimte? Bespaart een heleboel buffer underruns. En wat die pioneer leessnelheid in nero, moet je ff een nieuwe update halen van nero. Misschien dat hij dan wel sneller ondersteund word.

Verwijderd

Ik zou als ik jou was inderdaad ff proberen ze op verschillende ide-poorten te zetten en kijken of dat beter gaat.
Dus de ene op b.v. primary slave en de andere op secundairy master.

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die brander moet dus NIET op DMA staan, dan stopt-ie met branden na een paar seconden, elke keer weer. Je DVD-speler natuurlijk wel op DMA.

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

sorry hoor, maar bij mij staan ze beide op DMA, en ik heb nog geen coaster gefabriceerd.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:21

Illusion

(the art of)

ik heb de pioneer 105 SZ (wat is het verschil met de 105 S???) icm met plextor 12/10/32 beide onder windows 98 SE
beide ide
beide op master ATA 100 (abit KT7A-RAID)
beide DMA aan
12 speed on the fly geen problemen
ik zou zeggen drivertje of proc te traag :?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

Even opletten allemaal :

Als je on-the-fly wil branden met IDE (en dat willen we allemaal). Dan MOET je de brander en de CDROM elk op zijn eigen IDE- controller plaatsen. Dus CDROM bijvoorbeeld als slave op de harddisk op de eerste IDE-poort en de brander op de tweede IDE-poort.

Werkt echt, probeer maar :)

• Glottis
  • Laatst online: 25-11-2024
PMS heeft helemaal gelijk :)
Beide apparaten moeten op hun eigen IDE kanaal. Nu wil je de brander als Master houden, volgens mij vinden branders dat leuker. De gewone CD-ROM speler kan je wel als Slave neerzetten, met je HD als Master op het kanaal.

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 10:33 schreef PMS het volgende:
Even opletten allemaal :

Als je on-the-fly wil branden met IDE (en dat willen we allemaal). Dan MOET je de brander en de CDROM elk op zijn eigen IDE- controller plaatsen. Dus CDROM bijvoorbeeld als slave op de harddisk op de eerste IDE-poort en de brander op de tweede IDE-poort.

Werkt echt, probeer maar :)
Nee hoor, ik heb de dvd speler (105SZ) als master en de writer (sony 32x12x8) als slave aan dezelfde ide en dat loopt als een speer. On the fly op 12x. Kom maar kijken als je t niet gelooft :)

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53
Grappig dit, dit is een topic van oktober 2000, die is blijkbaar weer omhoog gehaald.

In ieder geval werkt het nu gewoon naar behoren, allebei op een aparte IDE kabel/ bus. (heb ze toch vrij want m'n HD zit op de UDMA 66 controller)
Pagina: 1