Toon posts:

[js/dhtml] classnaam veranderen mbv js

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ik heb <td class='actief' id='tabelCelletje'> en nu wil ik met een onClick=... er een andere class aan hangen.

Ik probeerde zelf al iets als:
code:
1
onCLick="document.getElementById(tabelCelletje).className='inactief';"

maar ja, da werkt dus niet.
Kon het in de search niet vinden

Verwijderd

code:
1
onclick="document.getElementById('tabelCelletje').className='inactief';"

Let goed op de quotes, en hier móet je wel foutmeldingen over krijgen, dus let goed op de javascript foutmeldingen.

Verwijderd

Topicstarter
Met de quotes enzo zit het wel goed (alleen verkeerd gepost) het gaat erom dat ik de verkeerde methodes gebruik denk ik.
Die js foutmeldingen zegt (zoals meestal) weinig: Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Tja meer kunnen we er ook niet van maken..

className is de property voor de jaja.. className! :P

kent ie die niet dan zit er iets niet goed in je object-aanroep. Bijvoorbeeld die quotes van Cheatah die dus benodigd zijn.

(Cheatah ook al baan zoeken? :P)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 14:05 schreef Bosmonster het volgende:
Tja meer kunnen we er ook niet van maken..

className is de property voor de jaja.. className! :P

kent ie die niet dan zit er iets niet goed in je object-aanroep. Bijvoorbeeld die quotes van Cheatah die dus benodigd zijn.

(Cheatah ook al baan zoeken? :P)
Zoals ik al zei, ik roep em goed aan. Quotjes enzo check ik uiteraard zelf ook wel op. Ben zeker geen dummie wat betreft programmeren dus...

Verwijderd

Ik heb het eerlijk gezegd wel vaker meegemaakt dat om de een of andere vage reden een stuk code niet werkt in een onclick="" hetzij mouseover,mouseout,mousedown etc, maar wel zodra ik deze als een function aanroep.

Even mee spelen dus :)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? vanuit heathrow wachtende op ziin vlucht naar nyc en typend op een ty internet terminal

als je even zoekt naar mijn inzending voor de dhtml inzending, dan moet je ff de source checken. daarin gebruik ik ooooo javascript om de classname te veranderren
code:
1
onClick="this.className='blaat'"

zoiets dus :)

* oh,when? gaaat weer verder wachten...

"You're only as good, as what you did last week."

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 09 juli 2002 14:14 schreef mentos het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik roep em goed aan. Quotjes enzo check ik uiteraard zelf ook wel op. Ben zeker geen dummie wat betreft programmeren dus...
Dus je denkt dat ie het niet goed doet omdat je alles goed gedaan hebt? :) Der zit een foutje in ergens.. zover kunnen we nu wel toegeven..

Post eens wat code, dan kunnen we ook zien wat er mogelijk aan schort.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

debug voortaan anders met Mozilla. Dan krijg je wat gerichtere info over wat er fout gaat. (door javascript: in de titelbalk te tikken)

oh,when?: lekker weer daar? :D
hoe lang wachten nog?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

[oh when weet wat de volgende zin betekend]
Plopperdeplop ik wacht met smart op mijn muts :D
[/jaja]

Verwijderd

document.getElementById(tabelCelletje).className='inactief'

Kan hij het object wel vinden ?

check met ->

alert(document.getElementById(tabelCelletje));

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 09 juli 2002 16:25 schreef cartman3380 het volgende:
document.getElementById(tabelCelletje).className='inactief'

Kan hij het object wel vinden ?

check met ->

alert(document.getElementById(tabelCelletje));
iemand vergeet daar weer de quotes te zetten, en dat maakt een groot verschil.
en ja, ook als je een probleem hier post, hoe veel ijzeren kruizen je als programmeur ook om je hals hebt hangen, moet je correcte code posten

een id moet uniek zijn in de pagina, je mag niet meerdere elementen het id 'tabelCelletje' geven, dat geeft de error dat een object niet gevonden is, en als je dan een propertie aanspreekt de 'propety or method not supported'

* RM-rf wenst oh when (al wachtend op zn vliegkist, what's in a name ;)) een prettige vlucht

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 09 juli 2002 17:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

iemand vergeet daar weer de quotes te zetten, en dat maakt een groot verschil.
en ja, ook als je een probleem hier post, hoe veel ijzeren kruizen je als programmeur ook om je hals hebt hangen, moet je correcte code posten

een id moet uniek zijn in de pagina, je mag niet meerdere elementen het id 'tabelCelletje' geven, dat geeft de error dat een object niet gevonden is, en als je dan een propertie aanspreekt de 'propety or method not supported'

* RM-rf wenst oh when (al wachtend op zn vliegkist, what's in a name ;)) een prettige vlucht
Je hebt helemaal gelijk.. alleen overschrijven objecten die je dezelfde naam geeft elkaar zeg maar.. Dus vraag je hem op dan krijg je alleen het laatste element in de pagina die je die id hebt gegeven. (En dus geen foutmelding)

Daarbij gaat ook nog de name property boven de id property.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 12:55
Heb het hier op IE 6.0 getest en het werkte aardig.... Misschien handig om je browser versie erbij te zetten ( aan de foutmelding te zien lijkt het een IE-geval), omdat vooral tabellen / tabelcellen nog niet zo heel erg lang met Javascript aanspreekbaar zijn...

Suc6
Pagina: 1