Ik begin even opnieuw met mijn probleem en probeer dit nu op de beste manier mogelijk te doen..
Ik heb op mijn kamer 2 computers staan, beide met Windows 2000 Pro. Ik wil met 1 Internet verbinding (daarmee bedoel ik de kabel) op 2 Pc's kunnen internetten.
Ik heb dus twee netwerkkaartjes gekocht (3Com Ethernet III Adapters voor het netwerk) en een Ethernet Adapter voor de kabel. Om netwerkkaarten te verbinden een UTP kabeltje dertussen.
Na dagen zwoegen en zweten ligt het netwerk er eindelijk..
Op de server ziet men TCP/IP settings er als volgt uit:
- Telenet:
* Obtain an IP address automaticly
* Prefered DNS server : 195.130.132.18
* Alternate DNS server : 195.130.132.25
* Enable Internet Connection Sharing for this connection staat hier aangevinkt.
(Die DNS servers heb ik gevonden door een 'ipconfig /all' uit te voeren.)
- Host_to_Client:
* IP : 192.168.0.1
* Subnet mask : 255.255.255.0
* al de rest is leeg
* Hier staat ICS afgevinkt..
En op de client ziet het er zo uit:
- Client_to_Host:
Beide hebben tevens ook IPX/SPX installed staan en geen NETBUI. Ook is op beide Client for Microsoft Networks en File and Printer Sharing for Microsoft Networks geinstalleerd.
Zowel de client als de host kunnen op het internet.
Het probleem doet hem voor als ik wil dingen sharen over het netwerk.
Op de client staat hd1 en enkele mappen uit hd2 geshared en op de server alles geshared.
Als ik via My Network Places -> Computers near me ga op de server ziet de server enkel zichzelf en kan dus op zichzelf rondsnuffelen
, doe ik dit bij de client dan ziet de client zowel server als zichzelf staan maar wanneer hij tracht de server binnen te komen krijgt hij deze melding:
"\\Server is not accessible. The network path was not found."
Als ik een van de client ping naar de server lukt dit.. en als ik een ipconfig doe van de client zie ik bv ip 192.168.0.75 en subnet + gateway juist, maar als ik dan op de server wil pingen naar de client op ip 192.168.0.75 krijgt hij timed out.
Op beide PC's staat er geen firewall.. WinRoute e.d. heb ik ervan gesmeten het komt erop neer dat ik dus met ICS werk. De service draait ook op de Server. En die van Routing ook..
Ik heb al gans GoT zitten afzoeken achter soortgelijke problemen en alle links uit de FAQ bekeken, met heel handige dingen, en heb heel wat geprobeerd zoals WinRoute, WinGate e.d. maar niks lijkt te werken, ik kan ook op beide pcs 127.0.0.1 pingen, dus de netwerkkaarten leven nog..
Ik denk dat ik volledig ben geweest, en ik blijf proberen.
Moest iemand van jullies oortgelijk probleem al meegemaakt hebben of soortgelijk probleem weten op te lossen, je bent altijd welkom..
Misschien ook als er iemand een netwerkje heeft tussen 2 Win2k pcs zonder router, kan die even zeggen hoe hij dit opgelost heeft?
Dank je vriendelijk
Edit : Beide zitten in dezelfde werkgroep
Ik heb op mijn kamer 2 computers staan, beide met Windows 2000 Pro. Ik wil met 1 Internet verbinding (daarmee bedoel ik de kabel) op 2 Pc's kunnen internetten.
Ik heb dus twee netwerkkaartjes gekocht (3Com Ethernet III Adapters voor het netwerk) en een Ethernet Adapter voor de kabel. Om netwerkkaarten te verbinden een UTP kabeltje dertussen.
Na dagen zwoegen en zweten ligt het netwerk er eindelijk..
Op de server ziet men TCP/IP settings er als volgt uit:
- Telenet:
* Enable Internet Connection Sharing for this connection staat hier aangevinkt.
(Die DNS servers heb ik gevonden door een 'ipconfig /all' uit te voeren.)
- Host_to_Client:
* IP : 192.168.0.1
* Subnet mask : 255.255.255.0
* al de rest is leeg
* Hier staat ICS afgevinkt..
En op de client ziet het er zo uit:
- Client_to_Host:
Beide hebben tevens ook IPX/SPX installed staan en geen NETBUI. Ook is op beide Client for Microsoft Networks en File and Printer Sharing for Microsoft Networks geinstalleerd.
Zowel de client als de host kunnen op het internet.
Het probleem doet hem voor als ik wil dingen sharen over het netwerk.
Op de client staat hd1 en enkele mappen uit hd2 geshared en op de server alles geshared.
Als ik via My Network Places -> Computers near me ga op de server ziet de server enkel zichzelf en kan dus op zichzelf rondsnuffelen
"\\Server is not accessible. The network path was not found."
Als ik een van de client ping naar de server lukt dit.. en als ik een ipconfig doe van de client zie ik bv ip 192.168.0.75 en subnet + gateway juist, maar als ik dan op de server wil pingen naar de client op ip 192.168.0.75 krijgt hij timed out.
Op beide PC's staat er geen firewall.. WinRoute e.d. heb ik ervan gesmeten het komt erop neer dat ik dus met ICS werk. De service draait ook op de Server. En die van Routing ook..
Ik heb al gans GoT zitten afzoeken achter soortgelijke problemen en alle links uit de FAQ bekeken, met heel handige dingen, en heb heel wat geprobeerd zoals WinRoute, WinGate e.d. maar niks lijkt te werken, ik kan ook op beide pcs 127.0.0.1 pingen, dus de netwerkkaarten leven nog..
Ik denk dat ik volledig ben geweest, en ik blijf proberen.
Moest iemand van jullies oortgelijk probleem al meegemaakt hebben of soortgelijk probleem weten op te lossen, je bent altijd welkom..
Misschien ook als er iemand een netwerkje heeft tussen 2 Win2k pcs zonder router, kan die even zeggen hoe hij dit opgelost heeft?
Dank je vriendelijk
Edit : Beide zitten in dezelfde werkgroep