Toon posts:

[W2k] Server ziet client niet, internet werkt..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin even opnieuw met mijn probleem en probeer dit nu op de beste manier mogelijk te doen..

Ik heb op mijn kamer 2 computers staan, beide met Windows 2000 Pro. Ik wil met 1 Internet verbinding (daarmee bedoel ik de kabel) op 2 Pc's kunnen internetten.

Ik heb dus twee netwerkkaartjes gekocht (3Com Ethernet III Adapters voor het netwerk) en een Ethernet Adapter voor de kabel. Om netwerkkaarten te verbinden een UTP kabeltje dertussen.
Na dagen zwoegen en zweten ligt het netwerk er eindelijk..

Op de server ziet men TCP/IP settings er als volgt uit:
- Telenet:
* Obtain an IP address automaticly
* Prefered DNS server : 195.130.132.18
* Alternate DNS server : 195.130.132.25
* Enable Internet Connection Sharing for this connection staat hier aangevinkt.
(Die DNS servers heb ik gevonden door een 'ipconfig /all' uit te voeren.)

- Host_to_Client:
* IP : 192.168.0.1
* Subnet mask : 255.255.255.0
* al de rest is leeg
* Hier staat ICS afgevinkt..

En op de client ziet het er zo uit:
- Client_to_Host:
* Obtain an IP address automaticly
* Prefered DNS server : 195.130.132.18
* Alternate DNS server : 195.130.132.25

Beide hebben tevens ook IPX/SPX installed staan en geen NETBUI. Ook is op beide Client for Microsoft Networks en File and Printer Sharing for Microsoft Networks geinstalleerd.

Zowel de client als de host kunnen op het internet.
Het probleem doet hem voor als ik wil dingen sharen over het netwerk.
Op de client staat hd1 en enkele mappen uit hd2 geshared en op de server alles geshared.

Als ik via My Network Places -> Computers near me ga op de server ziet de server enkel zichzelf en kan dus op zichzelf rondsnuffelen :9 , doe ik dit bij de client dan ziet de client zowel server als zichzelf staan maar wanneer hij tracht de server binnen te komen krijgt hij deze melding:
"\\Server is not accessible. The network path was not found."

Als ik een van de client ping naar de server lukt dit.. en als ik een ipconfig doe van de client zie ik bv ip 192.168.0.75 en subnet + gateway juist, maar als ik dan op de server wil pingen naar de client op ip 192.168.0.75 krijgt hij timed out.

Op beide PC's staat er geen firewall.. WinRoute e.d. heb ik ervan gesmeten het komt erop neer dat ik dus met ICS werk. De service draait ook op de Server. En die van Routing ook..

Ik heb al gans GoT zitten afzoeken achter soortgelijke problemen en alle links uit de FAQ bekeken, met heel handige dingen, en heb heel wat geprobeerd zoals WinRoute, WinGate e.d. maar niks lijkt te werken, ik kan ook op beide pcs 127.0.0.1 pingen, dus de netwerkkaarten leven nog..

Ik denk dat ik volledig ben geweest, en ik blijf proberen.
Moest iemand van jullies oortgelijk probleem al meegemaakt hebben of soortgelijk probleem weten op te lossen, je bent altijd welkom..
Misschien ook als er iemand een netwerkje heeft tussen 2 Win2k pcs zonder router, kan die even zeggen hoe hij dit opgelost heeft?

Dank je vriendelijk

Edit : Beide zitten in dezelfde werkgroep

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:11

SuperTrooper

Weet hoe het is

Zoals ik al via MSN zei. Bugje met 3Com NIC's. Als ze bij het opstarten geen netwerk detecteren komt dat nooit meer helemaal goed.

Oftewel een hubje ertussen hangen en kijken of het dan werkt. Dan kan je dit uitsluiten.

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Als 't de NICs was zou het hele netwerk niet werken.

Voer de Wizard Networking uit, en voeg beide PC's aan een werkgroep (niet domein) toe.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Kan op rechtstreeks op de andere comupter als internetdeling uitstaat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gemist, mijn fout, beide PC's zitten idd in een werkgroep en niet in een domein, en met die wizard bedoel je die van My computer -> rechtermuisklik properties -> tabblad Network Identification en dan Network ID?

• SuperTrooper
  • Laatst online: 13-07 15:11

SuperTrooper

Weet hoe het is

Op dinsdag 09 juli 2002 13:51 schreef Aetje het volgende:
Fout.

Bij mij had ik in windows 'Lan-kabel is niet verbonden' tot ik die andere Pc aanzette, Netjes 100Mbits verbinding... Maar dan werkte het nog niet goed. Geen windows-netwerk, maar wel internet delen en spelletjes spelen.. Tot ik een hub gebruikte.

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 13:51 schreef Aetje het volgende:

Voer de Wizard Networking uit, en voeg beide PC's aan een werkgroep (niet domein) toe.
Aardug bedankt hoor!
Ik heb die wizards doorlopen op beide pcs hetzelfde gedaan en file sharing werkt prachtig, ze zien elkaar in het netwerk, ze kunnen bestanden uitwisselen etc..

MAar nu heb ik een probleempje met Internet Explorer, msn, icq etc werkt hoor op de client, maar Internet Explorer blijkbaar niet, hij geeft telkens error van :
"Internet Explorer cannot open the Internet site

Unspecified error."

Ligt die aan me LAN settings van IE of zie ik nog iets over het hoofd?

edit : Ik zie nou erg vreemde dingen in IE. Heb verschillende sites uitgeprobeerd, soms geeft ie geen error, maar toont ie de pagina heel lelijk, zonder CSS en andere dingen, prentjes enzo, en zie ik stukken code verschijnen.. Dit heeft niet met LAN te maken?

• senater
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Op dinsdag 09 juli 2002 14:14 schreef ThaGroov het volgende:

[..]

Aardug bedankt hoor!
Ik heb die wizards doorlopen op beide pcs hetzelfde gedaan en file sharing werkt prachtig, ze zien elkaar in het netwerk, ze kunnen bestanden uitwisselen etc..

MAar nu heb ik een probleempje met Internet Explorer, msn, icq etc werkt hoor op de client, maar Internet Explorer blijkbaar niet, hij geeft telkens error van :
"Internet Explorer cannot open the Internet site

Unspecified error."

Ligt die aan me LAN settings van IE of zie ik nog iets over het hoofd?

edit : Ik zie nou erg vreemde dingen in IE. Heb verschillende sites uitgeprobeerd, soms geeft ie geen error, maar toont ie de pagina heel lelijk, zonder CSS en andere dingen, prentjes enzo, en zie ik stukken code verschijnen.. Dit heeft niet met LAN te maken?
probeer je proxy eens intevullen inplaats van autodetect

Verwijderd

Topicstarter
Zo zien btw me LAN instellingen in IE eruit zowel op server als op client :

Afbeeldingslocatie: http://www.thagroov.be/manual/ie/01.gif

zo heeft het altijd gewerkt met Telenet, mijn provider, zo geven zeook aan dat je het moet doen..
Maar blijkbaar via het netwerk is dat anders, als ik enkel het bovenste aanvink doet ie het ook niet, en als ik alles afvink doet al helemaal niks :o (logisch..)
Ik heb ook geprobeerd om daar het ip van de server te zetten, maar dan lukt het nog steeds niet..

• Aetje

Aetje

Op dinsdag 09 juli 2002 14:22 schreef senater het volgende:

[..]

probeer je proxy eens intevullen inplaats van autodetect
ICS gebruikt geen proxy. Proxy moet dus uit.
En nee, die vage IE errors zijn waarschijnlijk een brakke IE. Oftewel: IE herinstallen/upgraden naar IE6. :)

Forget your fears...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Inter Explorer 6 :9
Verse install..
En als ik doe wat Senator zegt dan zie ik done loading staan maar blijft ie loaden en zie ik enkel witte page :o
Edit : Na een tijdje geeft ie zon page van "The Page cannot be displayed.."

Verwijderd

Topicstarter
Euh, ik wou net ff testen in Mozilla, ligt het nu werkelijk aan me internet of trekt T.net en GoT in Mozilla werkelijk op niks?
GoT is heel zwart, en zie ik gans de code staan.. en op T.net toont ie onder andere de update tracker neit en het menu ook niet

Edit : T.net en GoT trekken gewoon op niks in Mozilla ;) En IE werkt soms.. en bij sommige sites.. :s

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 14:25 schreef Aetje het volgende:

[..]

ICS gebruikt geen proxy. Proxy moet dus uit.
En nee, die vage IE errors zijn waarschijnlijk een brakke IE. Oftewel: IE herinstallen/upgraden naar IE6. :)
Ik hebt probleem gevonden en je hebt grotendeels gelijk :o
Tzat dus zo, ik heb een versie install op de server gedaan, en verse install van win2k is IE 5.0..
Blijkbaar heeft de server om de een of andere belachelijk reden, de IE van op de client, die oorspronkelijk 6.0 was gedowngrade naar een 5.0 daardoor al die probs.. heb nu op server 6.0 geinstalleerd, en rara, op client staat ook 6.0
Nu zit ik op de client wat wil zeggen dat het allemaal terug werkt 8-) B-) *D

Nu alles werkt heb ik nog een vraagje.. Ik heb een FTP op mijn client..
Ik weet dat het kan via WinRoute en port mapping om die beschikbaar te maken.. Maar is er standaard in win2k een optie voor port mapping.. Dat ik de ftp kan laten werken zonder WinRoute.. Of ander dergelijk programma?

EDIT : Vergeet wat ik gezegd heb rond dat het werkt om te netwerken want dat doet het dus niet, weer zelfde probs.. |:(

Verwijderd

Topicstarter
He, ik heb probleem al stuk opgelost geloof ik..
Ik heb ipv de dns'en van me providers 1 dns ingevuld, namelijk de ip van me server.. nu raken ze beiden opt netwerk en zien ze elkaar.. Er komt echter geen einde aan de miserie.. Beiden kunnen nu opt netwerk en op internet behalve de client kan niet surfen op internet, msn, icq wel, Internet Explorer niet |:(
Wie weet raad?

Verwijderd

En de lan instellingen van je client zien er nog altijd uit zoals in je vorige post ?

Kan je pingen op ip ?
Kan je pingen op dns ?
probably wel dan blijft enkel proxy nog over al probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Kan inderdaad pingen op alles op beide pcs :9
Nuja, proxy, wat doe je eraan? :s |:(
Weet niet hoe ik het moet instellen, iemand ideeën?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.thagroov.be/manual/ie/01.gif

Zorg dat je lan setting op je client er zo uitzien dan spoort je explorer de proxy settings zelf op.

Verwijderd

Topicstarter
Er gebeuren hier vreemde dingen, nou opeens werkt het wel weer |:(
Mss moest hij nog op dreef komen :9

Verwijderd

Topicstarter
Nu dat in orde is..
Wat wordt het sterkst aangeraden om de ftp op de client te laten draaien.. Wat dus dmv port mapping gebeurd.
WinRoute ?

Verwijderd

bwa ja hier draait ook winroute vindt die beter dan winproxy die ik ooit nog gebruikt heb.
Experimenteer een beetje zou ik zeggen tis vakantie voor iets he :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 19:33 schreef Yakko het volgende:
bwa ja hier draait ook winroute vindt die beter dan winproxy die ik ooit nog gebruikt heb.
Experimenteer een beetje zou ik zeggen tis vakantie voor iets he :)
Heb ook al winroute gedraaid, hoop dat ik niet weer problemen ga krijgen..
Kun je ff zeggen wat weer allemaal aan te zetten, ik had vroeger, NAT, DHCP en proxy aan.. www.thagroov.be/manual .. daar staat precies hoe ik het allemaal had :o

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 19:37 schreef ThaGroov het volgende:
Kun je ff zeggen wat weer allemaal aan te zetten, ik had vroeger, NAT, DHCP en proxy aan..
DHCP zal je niet nodig hebben aangezien je een statisch ip hebt genomen voor je client. proxy zal ook wel uitmogen dns frwrdr en mailserver idem da is wel als alles goed geconfigureert is ma da maakt nie zoveel uit die opties zitten erbij he ge kunt ze evengoed gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat je morgen (misschien vanavond) nog iets weten..
Ik ga dus alvast NAT gebruiken.. En btw, errug handig die FAQ hiero, alle poorten staan er namelijk in :)
Na dit gelukt is heb ik nog een vraagje rond msn bestanden verzenden via je client, ik heb er vaag iets over gelezen, maar bent al weer kwijt, maar das voor later ;)

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Op dinsdag 09 juli 2002 20:26 schreef ThaGroov het volgende:
Ik laat je morgen (misschien vanavond) nog iets weten..
Ik ga dus alvast NAT gebruiken.. En btw, errug handig die FAQ hiero, alle poorten staan er namelijk in :)
Na dit gelukt is heb ik nog een vraagje rond msn bestanden verzenden via je client, ik heb er vaag iets over gelezen, maar bent al weer kwijt, maar das voor later ;)
Eerst en vooral : dit is geen helpdesk hé :) Er wordt verondersteld dat je eerst ZELF eens zoekt op internet naar een mogelijke oplossingen voor je probleem en dat je pas hier komt aankloppen als je het niet vindt.

Maargoed, hier is een stukje uitleg over hoe je internet deelt met Telenet + WinRoute. Het is een site van een collega Telenetter (mij verder onbekend) : http://users.pandora.be/Zero.Tolerance/
(btw, 2min zoekwerk met google, had je dus ook kunnen vinden) ;)

Maw, doe eens wat meer moeite om eerst te zoeken op internet met google (oid).

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg er ook niet om :9 Ik weet dat ik het zelf ook kon vinden.. Was er nog niet mee bezig.. Was namelijk bezig met WinRoute te configureren, maar goed, zoekwerk bespaard :9 8-)
Hartelijk dank ;)
(Ik ga eerst nog ff gluren in de FAQ voor de poorten ;))

• Predator
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

ThaGroov: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Niet zo schoppen :(

Lees de post van G8Keeper ook maar es goed :z

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Sorry |:(

Site legt niets uit van msn delen.. Maar dat heb ik zelf al gevonden.. Bedankt voor de tip jongens!

Verwijderd

Topicstarter
Na zowat weer de GoT search geteisterd te hebben samen met die van google en kart00 ben ik tot dit besluit gekomen..

MSN delen gaat helemaal niet.. Ik weet niet of ik dit mag zeggen maar toch doe ik het :
"Ik raad de modjes of admins aan om de FAQ in NT aan te passen.. Mss niet de FAQ maar alvast het poortmapping verhaal.. Daar staat dat als je een aantal poorten openzet je msn op je client kan laten files doorzenden.. Wat dus niet kan door de beperken van MSN en ontbreken van NAT in de huidige versie van MSN. Ik stel voor dat dit aangepast of bijgeschreven wordt in dat verhaal :9"

Voor de rest ben ik nu een oplossing ervoor aan het zoeken, met router zou het lukken heb ik venromen, maar zonder router (want is nogal belachelijk in een netwerkje < 3 PCS |:()
Ik ga ook ff proberen met Proxy servers ..

• Aetje

Aetje

Op dinsdag 09 juli 2002 22:39 schreef ThaGroov het volgende:
Na zowat weer de GoT search geteisterd te hebben samen met die van google en kart00 ben ik tot dit besluit gekomen..

MSN delen gaat helemaal niet.. Ik weet niet of ik dit mag zeggen maar toch doe ik het :
"Ik raad de modjes of admins aan om de FAQ in NT aan te passen.. Mss niet de FAQ maar alvast het poortmapping verhaal.. Daar staat dat als je een aantal poorten openzet je msn op je client kan laten files doorzenden.. Wat dus niet kan door de beperken van MSN en ontbreken van NAT in de huidige versie van MSN. Ik stel voor dat dit aangepast of bijgeschreven wordt in dat verhaal :9"

Voor de rest ben ik nu een oplossing ervoor aan het zoeken, met router zou het lukken heb ik venromen, maar zonder router (want is nogal belachelijk in een netwerkje < 3 PCS |:()
Ik ga ook ff proberen met Proxy servers ..
MSN achter NAT werkt hier anders perfect hoor :?
Anders staat m'n zusje om de 5 minuten in m'n kamer ;)

Win 2K Internet Connection Sharing, geen proxymeuk...

Forget your fears...

Verwijderd

Topicstarter
ja, msn werkt, maar files zenden niet?
toch? :?

• Aetje

Aetje

Yup.