Toon posts:

Dark age -> feudal age

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee die Age of empires the conquerors fans en die-hards,

Ik leg hier de start van een langdurige en heetgebakerde discussie over,... daar komt ie: "De snelst mogelijke weg naar feudal age"

Natuurlijk komt hierop nog een vervolg met de volgende ages maar om te beginnen zal hierop dus eerst een discussie volgen. Ik verwacht dat we allemaal wel een goed idee hebben maar het doel van deze reeks wordt dus de enige en echte "snelst mogelijke weg naar feudal age"

Ik zal de discussie opengooien:

1. Eerst in de TownCenter de volledige 4 man in de wachtrij plaatsten.
2. Drie man in den beginne, waarvan 1 op hout en 2 man bouwen 2 houses.
3. Scout gaat met waypoints om de TC rennen. (schapen gaan richting TC)
4. Als de eerste extra villager komt gaat deze ook hout kappen.
5. De twee builders gaan een mill bij de berries plaatsen.
6. De volgende villager gaat schapen slachten.
7. De twee mill-builders gaan vervolgens ook schapen slachten.
8. Volgende villagers uit de TC gaan schapen slachten. Dus totaal 2 man op hout, 5 op schapen.
9. research "Loom"
10. 1 vill gaat naar de dichstbijzijnde Boar, schiet eenmaal, loopt terug naar towncenter, en de boar wordt hierna geslacht door de 4 andere schapenslachters die bij de TC stonden.
7. er worden weer een viertal vills in de wachtrij in de TC gezet.
8. De vier komende Vills gaan boar slachten, als die op is, schapen slachten, als die op zijn, berries plukken bij de mill.
9. 500 food : Feudal age!

Ik zou zeggen: Wie weet het beter? :)

Verwijderd

was het niet zo als met pickachu's.
Des te sneller je laat evalueren naar een volgende fase des te slechter ze daar in uit komen.
Pftwel haastige speod is zelden goed

Verwijderd

Topicstarter
Klaarblijkelijk zijn er ook mensen die er geen vertand van hebben... :Z

Hopelijk zijn er wel mensen die dat wel hebben...

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Zelf doe ik het nooit zo. Ik bouw eerst een sterke economie in de Dark Age: 20 villies food - 15 villies wood - 10 villies gold - 5 villies stone. Als ik dan eenmaal al die villagers heb gemaakt heb ik al 1500 food. Dan ga ik naar de Feudel Age. Alle gebouwen maken (military buildings x4) alle upgradings en een sterke verdedeging maken (3 dubbele muur en torens) en meteen door naar de Castle Age (Ik blijf ongeveer 5 min in Feudel). In de Castle Age hetzelfde. Alles gauw bouwen en upgraden en gelijk een stuk of 30 villagers maken voor gold, stone, wood en food. En als je ongeveer 80 villies heb naar de Imperial en dan legers maken.

Verwijderd

Gewoon meteen een berg holbewoners maken en die andere apen de schedel inknuppelen! VICTORY >:)

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op dinsdag 09 juli 2002 13:49 schreef Joenerino het volgende:
Gewoon meteen een berg holbewoners maken en die andere apen de schedel inknuppelen! VICTORY >:)
:{ :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 13:37 schreef apocrypha het volgende:
Zelf doe ik het nooit zo. Ik bouw eerst een sterke economie in de Dark Age: 20 villies food - 15 villies wood - 10 villies gold - 5 villies stone. Als ik dan eenmaal al die villagers heb gemaakt heb ik al 1500 food. Dan ga ik naar de Feudel Age. Alle gebouwen maken (military buildings x4) alle upgradings en een sterke verdedeging maken (3 dubbele muur en torens) en meteen door naar de Castle Age (Ik blijf ongeveer 5 min in Feudel). In de Castle Age hetzelfde. Alles gauw bouwen en upgraden en gelijk een stuk of 30 villagers maken voor gold, stone, wood en food. En als je ongeveer 80 villies heb naar de Imperial en dan legers maken.
Wat doe je dan in geval van een rookie die aanvalt in de early dark ages? Vills zijn dan nietzo goed in combat zoals je weet. Of nog erger, als de tegenstander inmiddels als in de verre feudel of castle zit en jij nog in dark age, en je een paar goed ontwikkelde knights je dorp in ziet rijden?

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01 18:49

dread

Sluwe vlaming

je villagers terugroepen in de town hall en met een villager de knights naar je town hall lokken. en dan slaughter

good to see that there are still AoE players!!

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op dinsdag 09 juli 2002 13:55 schreef T het volgende:

[..]

Wat doe je dan in geval van een rookie die aanvalt in de early dark ages? Vills zijn dan nietzo goed in combat zoals je weet. Of nog erger, als de tegenstander inmiddels als in de verre feudel of castle zit en jij nog in dark age, en je een paar goed ontwikkelde knights je dorp in ziet rijden?
Ik heb ondertussen echt wel een stuk of 20 malitia's. En idd, gewoon villies in je TC naar toe lokken. Geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
O.k. Een andere methode dus, maar:

Hoe wordt deze methode uitgevoerd? Geef eens wat toelichting in stappen...

Als de tegenstander in de castle zit en jij in de feudal, dan heeft hij de voordelen van researches ik noem er een paar: kruiwagen, double axe bit, mill-research. Dit maakt hem tot een speler die sneller kan uitbreiden omdat zijn vills meer kunnen dragen, en sneller werken. Het is dus zonder meer een betere optie om snel hoger in ages te komen.

Hoe doen jullie dit?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 14:01 schreef dread het volgende:
good to see that there are still AoE players!!
AoE is namelijk nog steeds de beste game... -> Das Helder (zoals JP Balkenende zou hebben gezegt) *D

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op dinsdag 09 juli 2002 14:17 schreef T het volgende:
O.k. Een andere methode dus, maar:

Hoe wordt deze methode uitgevoerd? Geef eens wat toelichting in stappen...

Als de tegenstander in de castle zit en jij in de feudal, dan heeft hij de voordelen van researches ik noem er een paar: kruiwagen, double axe bit, mill-research. Dit maakt hem tot een speler die sneller kan uitbreiden omdat zijn vills meer kunnen dragen, en sneller werken. Het is dus zonder meer een betere optie om snel hoger in ages te komen.

Hoe doen jullie dit?
In die tussen tijd heb ik al toch meer recources omdat ik in de Dark Age zoveel recources heb ontgint (of hoe zeg je dat :)). In de Feudel Age ben ik toch niet lang zoals gezegd dus als hij eenmaal die researches heeft gedaan ben ik ook al in de Castle Age met meer recources en kan ik meer dingen doen dan hij :).

Verwijderd

Topicstarter
Luister: klinkt aardig maar,

In geval van geen aanval...

Dan is het toch beter om de feudal eerder te bereiken? Kijk, in dark age gaat alles traag, gold, stone, wood, food. In feudal gaat dit veel vlugger door de researches. Je hebt toch liever vills die meer kunnen dragen en sneller werken etc. Dan stijgen je resources toch veel sneller. In dark age doet een groepje van 10 vills erg lang over een stukje gold kappen, in casle gaat dit veel sneller.

Leg uit, want zoals je het nu vertel dlevert het alleen een onnodige vertraging op.

• dread

dread

Sluwe vlaming

offtopic:
Ik vind het zelf zo een gaaf spel dat ik het maar eens wou aanschaffen, tot ik de verkoopprijs zag.

DE gold edition is nog steeds 49.90 incl. verzendkosten?

dat is de prijs voor een game die net uitgekomen is?

toch te gek voor woorden!!!

eigelijk slaan we de feudal age in mp altijd over.
maar er is echt niets mis met niet te snel upgraden naar de castle age.

Als je naar campzone2 komt kunnen we eens tegen elkaar age-n.
Ik kom met een paar vrienden en we gaan gewoon alleen age-n

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
Niks mis mee, klopt. Dat zal ik ook niet zeggen.

Maar in het kader van het doel van deze discussie "wat is de snelste weg naar feudal age" is het dus niet een optie.

Dus het volgende wordt veranderd. feudal kan dus op verschillende manieren bereikt worden ider zijn eigen taktiek. Dus taktiek wordt het volgende onderwerp.

"Wat is het beste moment om een aanval te beginnen, en met welke units"

Verwijderd

24 vills is het juiste (gebalanceerde) aantal vills om naar feudal te gaan: voldoende vills om tijdens de age-upgrade resources te verzamelen, maar niet teveel om stil te vallen in ages. Cover your ass met palisade walls en verzeker je ervan dat je castle zit bij enemy attacks. Ben zelf Britons-player, knights are deadly....

• dread

dread

Sluwe vlaming

Hoewel ik de spanjaarden veracht voor wat ze uitgespookt hebben in de Nieuwe wereld, speel ik vaak met ze.
Ze zijn snel door handcannoneers en monks te paard.

Pagina: 1