carbon papier

Pagina: 1
Acties:
  • 674 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik weet niet of dit helemaal het goede forum is, maar kon ff nix anders bedenken. ik ben op zoek naar carbon papiervoor in de printer dus dat het doordrukt en dat je dat in je printer kan doen :) weet iemand waar je dit kan krijgen en of het te krijgen is???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Gewoon een betere kantoorboekhandel waar ze schriften, pennen (met dure collectie), kaftpapier etc. verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21103

Is dat niet veel duurder als 2x afdrukken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:29
Ik weet geen antwoord maar ik ben wel heeeeeeeeeel nieuwsgierig wat het nut ervan is.
Je kunt toch beter/makkelijker iets 2x afdrukken?

Ik snap sowieso niet hoe dat gaat werken, wil je dan 2 a4'tjes met een carbonpapier ertussen door de printer laten gaan?
edit:

+ een inktjet printer spuit de inkt erop, dan drukt er niets op het carbonpapier.

carbonpapier is toch dat spul dat je in vroeger tijden gebruikte om je strafwerk sneller te maken?

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21029

Ik vraag me af wat wil je daar mee doen?
Een inktjet of laser printer oefent geen druk uit dus dat zal niet werken of heb je nog een matrix printer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Niet online
het nut : ik wil een formulier maken met een deel voor mijzelf en een deel voor de klant, en anders moet de klant alles 2 x invullen :)

dat carbon papier niet geschikt is voor de printer weet ik niet, maar misschien is er een andere variant voor de printer :?

edit:
ik heb inkjet en laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 21:02

magneet

Magnetic enhanced

enige manier waarmee dit gaat werken is een matrix printer maar die zijn er amper meer en dan alleen maar en a3 vorm en asociaal duur

edit : typo

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Niet online
kan ik niet zo'n formulier pakketje, iedereen kent het wel, wit papiertje en dan geel papiertje nemen, en dan de witte drukken en dan de gele drukken en die op elkaar leggen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Koop een kopieermachine. Of een scanner met een Copy-knop.

Matrix/Laser gaat absoluut niet werken, hooguit vastlopen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 13:45 schreef Eusebius het volgende:
Koop een kopieermachine. Of een scanner met een Copy-knop.

Matrix/Laser gaat absoluut niet werken, hooguit vastlopen.
maar het formulier wordt naar de klant gestuurd dus dat gaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op dinsdag 09 juli 2002 13:43 schreef CO_VF213 het volgende:
enige manier waarmee dit gaat werken is een martix printer maar die zijn er amper meer en dan alleen maar en a3 vorm en asociaal duur
Ook heb je nog alternatieven waarbij de letters vast zijn gegoten in een of andere houder :
- daisywheel (heel veel Brothers)
- bolkop (IBM)
- ketting (oude mainframe-printers)

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Niet online
hoe doen bedrijven dat dan???? die hebben tog ook van dat soort formulieren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:20

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op dinsdag 09 juli 2002 13:31 schreef AAC het volgende:
ik weet niet of dit helemaal het goede forum is, maar kon ff nix anders bedenken. ik ben op zoek naar carbon papiervoor in de printer dus dat het doordrukt en dat je dat in je printer kan doen :) weet iemand waar je dit kan krijgen en of het te krijgen is???? :?
Volgens mij werkt dit alleen bij matrixprinters. Carbon werkt volgens een doordrukprincipe en aangezien laser en inkjetprinters niets hebben wat echt de afbeelding op papier 'drukt', lijkt het mij onmogelijk :(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op dinsdag 09 juli 2002 13:49 schreef AAC het volgende:
hoe doen bedrijven dat dan???? die hebben tog ook van dat soort formulieren :?
Die bedrijven gebruiken voorbedrukte formulieren, die bij de drukker ofwel als aparte vellen zijn gedrukt, ofwel met een of andere impact-technologie wel zijn doorgedrukt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21103

Moet die klant zoveel invullen dan? 2x NAW gegevens + handtekening lijkt me toch niet zóó'n probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Op dinsdag 09 juli 2002 13:43 schreef CO_VF213 het volgende:
enige manier waarmee dit gaat werken is een martix printer maar die zijn er amper meer en dan alleen maar en a3 vorm en asociaal duur
die zijn er nog wel hoor, de gewone A4 matrix printer. Zag er van de week nog eentje stana in het office centre in nieuwegein. Das die ene die net voorbij de MAc zit ;-)

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49170

Check dit voor je printer....
http://www.epson.nl/product/printer/lq300+/
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Op dinsdag 09 juli 2002 13:56 schreef leviathanfd het volgende:
Check dit voor je printer....
http://www.epson.nl/product/printer/lq300+/
>:)
keeeeeeeeeeee dan ergens heeft tie wel gelijk. Die printertjes waren vroeger een stuk goedkoper...

Weet je wat jij moet doen. ff naar beverwijk gaan of een lokale rommelmarkt, daar liggen ze met bossies...

bijdeweg, die epson is degene die ik daar zag...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53083

Wat ik als simpele oplossing zou kunnen bedenken is alles dubbel uitprinten met de laser (goedkoop), een Carbonpapiertje ertussen en in laten vullen. Eventueel met een nietje de uitlijning fixeren (anders gaat het schuiven).

Als je geen A4 als formuliertje gebruikt zou je ook dubbel op 1 vel kunnen printen, dubbel vouwen en een carbonnetje ertussen, maar dan moet je wel even zelf uitpuzzelen hoe je dit het effectiefst kan doen.

Let wel: carbon papier zal tegenwoordig niet erg goedkoop zijn. Bedenk dat dit een vrij grote kostenpost wordt voor een vrij omslachtige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Zei ik matrix / laser werkt niet ...? Dom dom dom

|:(

Het is inktjet / laser werkt niet. Matrix werkt alleen. Dus op naar de kringloop en kijk of ze d'r eentje hebben staan. Navulsetjes zijn er misschien nog wel te krijgen ("lint in inkt dopen") maar dan moet je wel kijken of het een beetje gangbaar type is. Koop er gelijk 2 voor de reserveonderdelen :P Is die verkoper ook weer blij dat ie voor 5 euro van die rotzooi af is.

==
hoi

Pagina: 1