Toon posts:

Diamand V550 met Tv-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje, ik heb een Diamand V550 16mb AGP met TV-OUT. Hoe is het beeld als ik hem aan sluit op mijn tv?? Ik hoorde ooit van iemand dat dat zwaar *** is, maar ik dacht laat ik maar ff aan echte Tweakers vragen. Bij deze. En als het echt zo *** is ga ik het niet eens proberen (moet ik ook nog een kabel kopen, en aangezien dat mijn monitor groter is dan mijn tv :) )

edit:
oeps tik fout

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De resolutie van een tv is zwaar klote vergeleken met een monitor. Een 352 x 288 mpeg 1 file ziet er op een TV fantastisch uit, omdat de TV zo grof is. Voor films is dit natuurlijk wel leuk, maar voor spellen is deze grofheid van de resolutie geen feest. Je kan mannetjes in de verte niet zien, terwijl ze wel op je schieten. Effe lekker UT'en op je TV is dan ook niet super, racen is een ander verhaal.

Verwijderd

de maximale resolutie die je TV-out kan outputten is 800x600...

Die van een 4:3 TV zal maximaal 768x576 zijn, laten we 't maar even niet over HDTV hebben :)

Zoals hierboven al werd gezegd is het beeld voor veel spelletjes totaal ongeschikt.

Over het algemeen is de TV-outs op de gemiddelde videokaart prut, maar je resultaten zijn wel iets te verbeteren met TV-Tool, speciaal voor nVidia kaarten. Op de een of andere manier krijg je er een stuk beter beeld mee dan je krijgt als je de In Control-Tool van Diamond gebruikt.

[ook een tiebvaud]