Toon posts:

SCSI problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.
Ik ben een server aan het bouwen voor mijn werk.
De configuratie bestaat uit het volgende:
Intel desktop board D85OEMV2
Pentium 4 1.8
4U server kast
CDrom
Floppy
adaptec raid controller
2 X maxtor 10.000 rpm schijven van 36 gig elk
Netwerk kaart en videokaart

Het volgende probleem doet zich voor.
Ik heb alles in elkaar gezet. Als ik de power aan knop indruk start ie op. (duurt een hele tijd ivb de raid controller die ook nog moet opstarten).
Als ik de adaptec config in ga ziet ie maar 1 schrijf...

Als ik windows 2000 server wil installeren en ik druk tijdens de stup in het begin op F6 (om third party raid controllers te installeren) en ik doe de flop erin ziet ie em niet.... Als ik hem door enter krijg ik in de win setup "disk error" te zien.. Hij geeft aan dat ie geen schrijven ziet.

Iemand ervaring hiermee? Met SCSI? Ik krijg em maar niet aan de praat..

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:33

Vliegvlug

Flight Simple

Hebben beide schijven een verschillend scsi id?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Standaard SCSI-fouten voor beginners :
- schijven hebben hetzelfde SCSI-id als elkaar of de controller (die staat gewoonlijk op 7);
- terminering op de kaart staat uit, of de laatste schijf of de kabel is niet getermineerd (of er zit geen terminator op het einde van de kabel).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Als ik windows 2000 server wil installeren en ik druk tijdens de stup in het begin op F6 (om third party raid controllers te installeren) en ik doe de flop erin ziet ie em niet.... Als ik hem door enter krijg ik in de win setup "disk error" te zien.. Hij geeft aan dat ie geen schrijven ziet.

Iemand ervaring hiermee? Met SCSI? Ik krijg em maar niet aan de praat..
scsi id's en juiste w2k drivers op de diskette zetten, een beetje basic? -> read faq

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op dinsdag 09 juli 2002 13:53 schreef richardkraal het volgende:

[..]

scsi id's en juiste w2k drivers op de diskette zetten, een beetje basic? -> read faq
Zolang de Adaptec-configuratie maar een van de twee schijven ziet zou ik niet gaan proberen iets te installeren, want de hardware is niet consistent.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, SCSI ID hetzelfde van de 2 schijven (of eentje hetzelfde als de controller (=meestal 7)

Andere mogelijkheid: termination staat op de eerste schijf al aan, waardoor de 2e schijf niet meer op de bus zit.

Oslik blyat! Oslik!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 14:02 schreef dion_b het volgende:
Andere mogelijkheid: termination staat op de eerste schijf al aan, waardoor de 2e schijf niet meer op de bus zit.
terminatie aan op een lvd schijf? kan dat ook nog ?

he het is op fok al opgelost zeker http://forum.fok.nl/showtopic.php/173766/1/250
Pagina: 1