Toon posts:

[wc] oplossing probleem eheim reservoir

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Laatst bestelde ik bij mijn pomp (eheim 1048) een reservoir (plexyglas versie) wat speciaal voor eheim pompen zou zijn gemaakt. Eerst had ik internet nog ff gechecked wat voor uitgang de eheims gebruiken en daar de rest van mijn setup op afgesteld. Ok, ontving ik alles en ik dacht neet nu ga ik alles ff inbouwen. Bleek dat de ingang van het resevoir 8mm is ipv de 10 mm die de eheims hebben. Nou zou je mayb denken "jah dus wat boeit dat" nou nu moet je gaan kutten met verloop stukken en dit beperkt je flow (mayb niet veel maar toch beetje). In ieder geval ik heb toen hardwarefreezing gemailt en het verhaal gepost. De mensen van hardwarefreezing zagen ook in dat het niet klopt en ik kreeg gratis een nieuwe ingang van 10mm. Het betreft gewoon een hoekstuk met schroef draad en aan de andere kant een 10mm uitgang. Maar het is toch fantastisch dat ze het zo maar gratis opsturen. Inbouwen gaat ook perfect je jat het rubbertje van je 8mm ingang en pakt wat teflon en draait hem erin (beter kan het neit :)) hier onder volgen plaatjes ik moet ze eerst ff uploaden. Heb je nog vragen mail me.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~d.j.noordhoek/got1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~d.j.noordhoek/got2.jpg

hier de pics ik hoop dat ze beetje duidelijk zijn

het gaat om het volgende hulp stukje (DENK IK) ik weet het dus niet zeker omdat ik hem gratis kreeg.
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=304

de volgende is ook te gebruiken:
[URL]http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=297 [/URL]

Verwijderd

Topicstarter
hmz ik dacht dat hier veel animo voor was?

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
denk dat als je direct een hoek hebt van 90 graden dat je veel meer flow verliest als dat je van 8 naar 10 gaat :) :P

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Topicstarter
ik zou zeggen probeer maares een 10mm slang mooi op die 8mm te krijgen. en flow verlies je niet want die knik gaat je reservoir in dus flow verlies je niet want daar zit watergenoeg in dus de zuiging van de pomp word niet beinvloed.

Verwijderd

Nou ik heb dus een full 1/2 systeem dat er aan komt , zou je er ook 13mm fittings in kunne draaien ?

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ja

Gewoon een verloopje van 1/4 draaischoef met 1/2 fitting

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 11:37

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Op dinsdag 09 juli 2002 15:06 schreef Khorne het volgende:
ik zou zeggen probeer maares een 10mm slang mooi op die 8mm te krijgen. en flow verlies je niet want die knik gaat je reservoir in dus flow verlies je niet want daar zit watergenoeg in dus de zuiging van de pomp word niet beinvloed.
flow verlies je WEL, want die pomp moet het er toch door persen maakt niet uit of dat nu begin of eind is

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 02:53 schreef The_PyroPath het volgende:

[..]

flow verlies je WEL, want die pomp moet het er toch door persen maakt niet uit of dat nu begin of eind is
wel beetje true maar het gaat om het eind station en dat is het reservoir, allereerst loopt het water al naarbenee in eht reservoir door de zwaartekracht. Daarnaast is de druk veel lager in het reservoir dus stroomt water daar makkelijker heen.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

geeft freezinghardware ook een ingang voor 12mm slangen? ik gebruik namelijk 12mm slangen en boel moet straks wel passen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 15:44 schreef FMS het volgende:
geeft freezinghardware ook een ingang voor 12mm slangen? ik gebruik namelijk 12mm slangen en boel moet straks wel passen.
mail ze ze zijn zeer zeer vriendelijk :)

Verwijderd

Nope , ze wisten mij te melden dat 10mm het grootste was dat ze hadden . Ik zal maar eens een paar mensen bellen of ze voor mij geen custom alu reservoir willen lassen ..

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

de aansluiting op de eheims zijn voor 1/2" slangen (13mm)

Als die aansluitingen op dat reservoir nou net zo groot zijn als die van de eheim, is dat dus 1/2" (binnendiameter van de slangen kan wel 10 mm zijn uiteraard)

en topicstarter, leer eens die freaking edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif knop te gebruiken plz :X

I'm not as think as you stoned I am

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik zit er aan te denken ook zo'n WC syteem in mijn volgende pc te bouwen, maar wat me opvalt is dat dat reservoir van Eheim vreselijk klein lijkt. klopt dat of is het meer dan het lijkt?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op vrijdag 12 juli 2002 09:33 schreef WooK het volgende:
de aansluiting op de eheims zijn voor 1/2" slangen (13mm)

Als die aansluitingen op dat reservoir nou net zo groot zijn als die van de eheim, is dat dus 1/2" (binnendiameter van de slangen kan wel 10 mm zijn uiteraard)

en topicstarter, leer eens die freaking edit [afbeelding] knop te gebruiken plz :X
Edit knop is idd iets wat hij moet gebruiken >:)
Op woensdag 17 juli 2002 00:47 schreef FireWurX het volgende:
Ik zit er aan te denken ook zo'n WC syteem in mijn volgende pc te bouwen, maar wat me opvalt is dat dat reservoir van Eheim vreselijk klein lijkt. klopt dat of is het meer dan het lijkt?
Ik vind hem idd ook een beetje klein. Als je een reservoir neemt, neem die dan in combinatie met een dompelpomp, zo schiet het imo nog niet op...

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Zelf eentje maken :P

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 17 juli 2002 13:49 schreef real_raichu70 het volgende:
Zelf eentje maken :P
Daar doelde ik dus op!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

homemade eheim resevoir :)

k'heb nu een Eheim pomp genomen met de reservoir en het bevalt me prima.

Verwijderd

kijk hier maar eens naar, is waterdicht en ziet er perfect uit en natuurlijk, dit alles is door ikke bedacht.

http://users.pandora.be/edwin.smits/wf00001.html

:Y)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 17:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

-=MOL=- schreef op 17 July 2002 @ 12:04:
[...]

Edit knop is idd iets wat hij moet gebruiken >:)
[...]

Ik vind hem idd ook een beetje klein. Als je een reservoir neemt, neem die dan in combinatie met een dompelpomp, zo schiet het imo nog niet op...
tenzij je meteen aan 10tallen liters reservoirs gaat denken, heeft een gesloten reservoir geen invloed op de koeling. het is alleen veel makkelijker dat ding luchtdicht te vullen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Deze koe is aardig oud :+ Let voortaan even op de datum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.