[ASP] Plaatjes via ASP versturen naar browser

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 15:58
Zoals het onderwerp al zegt wil ik dus zorgen dat een plaatje van de server wordt gelezen en dat deze naar de browser wordt verstuurd. Nu heb ik het volgende stukje code gevonden op i-net:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<%
Response.ContentType = "image/gif"
fs=CreateObject(Scripting.FileSystemObject)
Set ts=fs.Opentextfile("test.jpg",2)

strBinaryData=ts.ReadAll

Response.BinaryWrite strBinaryData
Response.End
%>

Maar als ik in een htm met de tag [img]"pic.asp"[/img] oproept dan komt er zo'n mooi rood kruisje. En als ik de pagina zelf oproept, dus pic.asp, dan krijg ik een intere server error. Wat doe ik nu precies fout want de code ziet er wel goed uit?? Ik wil er later ook nog een database achter hangen waar dus elke hit wordt geregistreert, maar dat kan ik zelf wel maken, het enigste wil ik dus weten hoe ik dat plaatje op je scherm toverd via asp :?

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Eventjes een errorhandler er bij zetten die eventuele optredende errors logt.

Verder even in de logfiles van de webserver kijken, of er fouten zijn opgetreden, en welke dan.

Code is volgens mij nl. ook niets mis mee.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Friendly error messages afzetten, dan weet je welke error je krijgt.
En ga eens te rade bij die mensen die dat script gemaakt hebben.
Got is geen helpdesk waar je hulp kunt vragen over scripts die anderen geschreven hebben en die niet blijken te werken.

Trouwens, ik zie dat je een jpg bestand wilt openen met de functie OpenTextfile. Iets zegt me dat dat niet orthodox is.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.