Asus p4t533 + rimm4200

Pagina: 1
Acties:

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben al een tijdje van plan een nieuwe pc te kopen. En ik heb inmiddels al meerdere malen een leuk systeempje samen gesteld. Maar ik heb nu toch eindelijk een systeempje samen gesteld waar ik van denk van: jah dit gaat het waarschijnlijk toch wel worden :P

Ik zal niet m'n complete systeem gaan posten, want mijn vraag gaat alleen over het moedferbord en het ram.

Ik ben van plan een p4 2,2 ghz (400fsb) te kopen, samen met een asus p4t533 (dus niet p4t533-c waarmee veel mensen in de war raken) met een 512 mb rambus 32-bit rimm4200 module

mijn probleem is nu eigenlijk dat ik vrij ongeduldig wordt :)

Weet iemand wat meer van dit moederbord en het ram. Ik hoor mensen zeggen dat ze het al hebben. hebben ze dan engineerings samples van het geheugen? of van een ander merk? hebben ze het geimporteerd?

Ik zal alvast wat antwoorden geven op vragen die sowieso wel gesteld gaan worden: :7
bijvoorbeeld waarom ik p4t533 + rimm4200 wil ipv p4t533-c + pc1066.. dat is eigenlijk niet zo heel erg moeilijk. De p4t533 heeft meer ruimte over (vanwege de 32-bit rambus modules) voor extra opties, en als je de specs bekijkt zie je dan ook dat de p4t533 een stuk meer opties heeft

en ik neem een p4 2,2 ghz met 400 fsb omdat ik van plan ben hem te gaan oc'en (p4 2,2 ghz 400 fsb heeft hoge multiplier dus per verhoging van fsb gaat ie een stuk harder), mocht dat niet lukken draait ie altijd nog op 2,2 ghz, en als het wel lukt heb ik verder geen last van het ram dat niet verder wil.. dat trekt het waarschijnlijk toch wel als de fsb richting 150(600) gaat.

Ik ben in principe tevreden met 2,2 ghz, en als ie ver wil oc'en is dat natuurlijk gewoon leuk :)

hier wat links:
http://samsungelectronics.com/semiconductors/search/datasheet.jsp?family=558

http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4t533/overview.htm

http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=ngrdram&page=1&bhcp=1

Verwijderd

Daar ben ik het totaal mee eens... Ik wil dus ook al weeeken dat mobo'tje, alleen is hij nog nergens te koop!
Ik hoop dat de pricewatch een beetje snel is... jammer genoeg staat hij daar nog niet tussen :(

De P4T533 is wel duur, ze zeggen dat hij €400 gaat kosten, maar dan krijg je er wel een 256mb module bij.

Ik w8 nog een paar weken! en als ie er dan nog niet is koop ik de -C versie

Martijn

Verwijderd

Heee zo'n systeem wil ik misschien ook. :)
Maar de reviews spreken elkaar nog tegen. :(
De één roept dat er 256MB bij zit en de ander weer 512MB.
Ik begin dan ook te twijfelen aan de "juistheid" van veel hardware reviewers.
Sommigen roepen al dat het bordje al 2 maanden te koop is.
Klopt niks van. |:(

Als er 256MB zit, dan hoef ik'm niet (met het oog op uitbreiding naar 1GB RAM).
Dan ga ik wel voor de P4T533-C.

Kom op met die P4T533!

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
jah dat is idd waar, ze zeggen dat ze er in het begin een module bij bundelen. Ik denk dat dat op zich heel goed is, want dat ram vinden gaat echt heel moeilijk worden.

Laten we hopen dat ze je laten kiezen tussen bijvoorbeeld 256 of 512 mb, en niet gewoon "maar" 256 mb bij doen.

ik had eigenlijk gehoopt mijn nieuwe pc te hebben voor campzone (begint 26 juli) maar dat ga ik niet meer halen... nou werkt mijn pc die ik nu heb nog perfect, dus heb ik niet echt een probleem, maar is toch jammer.

ik wil em in ieder geval hebben als ut2003 uitkomt :p

Verwijderd

Ik had ook al een topic geopend in OC misschien heb je wat aan de info die ik verzameld heb.

ps ik heb dit bordje ook nog nergens in Nederland kunnen vinden maar blijf stug doorzoeken.

topic is:

[OC] Asus P4T533 zonder c, waar en wanneer?

Verwijderd

Ah bedankt. Interessant. :)
Pagina: 1