[CDROM] drive valt soms uit

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb een AOpen 52x cd-rom drive en hij heeft het eigenlijk altijd prima gedaan. Nou valt hij de laatste tijd echter om de zoveel tijd uit. Soms gaat de drive open, en is niet meer dicht te krijgen (duw je hem dicht, gaat 'ie weer open) en soms gaat het lampje uit en reageert hij nergens meer op. Windows probeert natuurlijk van de drive te lezen en loopt vast.
Een hard reset werkt in zo'n geval niet: De computer komt dan niet door het 'drive detection' stadium heen. Hij moet echt uit en weer aan om de drive weer aan de praat te krijgen.
Wat moet ik hier nou mee? Ligt m'n drive op sterven of ligt het aan mijn computer?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn plexwriter. Wat bleek, het stroom kabeltje zat er niet helemaal goed in. Probeer hem anders even in een andere computer te zetten. Als hij daar hetzelfde doet lijkt het me dat die kapot is/gaat.

Suc6 er mee!

edit: Als de cdrom niet meer dicht wil heeft dit toch duidelijk met de cdrom zelf te maken, niet met de computer. Als hij af en toe niet word gevonden of niet word gezien/werkt in windows kan het de comp zijn. Ik vrees dat ie kaduk is. Heb je nog garantie? Mischien tijd voor een dvd/cdrom ;)?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

klinkt idd of er wat kabels loszitten. Gezien de symptomen zou ik zeggen dat minimaal de IDE flatcable loszit. Gewoon ff je PC opendraaien en nakijken. Ik neem trouwens aan dat je nog garantie op dat ding hebt, dus als ie dienst blijft weigeren --> gewoon ruilen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
ik heb al naar de bekabeling gekeken, maar die was gewoon goed. Ik heb de drive al meer dan een half jaar, dus volgens mij is de garantie al verlopen :(

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op woensdag 10 juli 2002 11:57 schreef dawuss het volgende:
Ik heb de drive al meer dan een half jaar, dus volgens mij is de garantie al verlopen :(
Volgens mij heb je toch meestal 1 jaar garantie..

Maargoed, ik heb ook wel eens wat problemen met diezelfde drive, en bij mij komt het voornamelijk door de warmte.. Ding zit een nogal volgebouwde pc, en het wordt behoorlijk warm binnen in dat kastje.. Na een tijdje krijg ik ook dezelfde soort problemen..

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 11:57 schreef dawuss het volgende:
ik heb al naar de bekabeling gekeken, maar die was gewoon goed. Ik heb de drive al meer dan een half jaar, dus volgens mij is de garantie al verlopen :(
Ik heb dus het zelfde met een 48 speed AOpen :(
Hoewel die het nu wel ok doet, maar soms als je reboot en er zit een cd in, dan gaat de led knipperen en dedecteerd het mobo de drive niet. Ook spint ie soms niet op.
(Dit neigt naar een fabrieksfout |:( )
Pagina: 1