[php] bmp to jpeg

Pagina: 1
Acties:

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
voor mijn fotoboek wil ik de mogelijkheid maken om standaard bmp naar jpeg te converteren
ik zat even bij de php function list te kijken, maar kon niet helemaal vinden wat ik wilde

imagecreatefromgd2
imagecreatefromgd2part
imagecreatefromgd
imagecreatefromgif
imagecreatefromjpeg
imagecreatefrompng
imagecreatefromstring
imagecreatefromwbmp
imagecreatefromxbm
imagecreatefromxpm

zijn de image create functies die ik kon vinden...
moet ik dan imagecreatefromjpeg gebruiken? of string???

ps. wbmp = wireless bitmaps

er bestaat ook nog een fucntie

imagecreatetruecolor

maar volgens mij kun je dan helemaal niet een bestand als bron gebruiken

verder gebruik ik de php functie GetImageSize om het image type op te vragen; return 6 is dan bmp en dan zou ik hem graag converten naar jpg

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik heb zo 't gevoel dat GD daar niet helemaal voor is bedoeld, en uit ervaring weet ik dat je met 'n extern programma zoals ImageMagick veel betere resultaten kan krijgen

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Uhm, misschien niet een rechtstreeks antwoord op je vraag maar heb je hier misschien ook wat aan? Wat in de source spitten kan geen kwaad IMHO:

http://www.evolt.org/article/Storage_and_re_use_of_images_using_PHP_GD_Part_1/20/27237/

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Verwijderd

Imagemagick (.org)

• pietje63
Op dinsdag 09 juli 2002 12:44 schreef Flat© het volgende:
ik heb zo 't gevoel dat GD daar niet helemaal voor is bedoeld, en uit ervaring weet ik dat je met 'n extern programma zoals ImageMagick veel betere resultaten kan krijgen
ja, ik weet dat php daar niet helemaal voor is bedoelt. Maar de resultaten die ik krijg bij het maken van thumbnails (door het resize van jpegs) vind ik zeer goed (beter dan met mgi photosuite, een programma dat ik voorheen gebruikte) maar het belangrijkste is dat ik een user (de mensen die het downloaden en installeren) vriendelijk programma wil maken. En aangezien ik nu merk dat er veel leken ook gebruik van maken, en ik dan allemaal vragen krijg van waarom doet hij het niet. en ik er dan pas na een paar minuten chatten/mailen achter kom dat ze bmp gebruiken ipv jpeg (ondanks dat in de manual staat dat alleen jpeg support is ingebouwd) wilde ik even ook bmp inbouwen (ja, ik weet het, kan ook een bmp foutmelding inbouwen, maar ik doe het liever meteen goed)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Wat smack, ik heb zojuist ook ff zitten te kijken, en het ziet er naar uit dat GD lib dat niet eens ondersteunt |:(

Je zal dus waarschijnlijk op een andere lib uitkomen.

Imagemagick schijnt het wel te doen.
zie hier:

http://www.phpbuilder.com/forum/archives/2/2000/12/1/115212

Stop uploading passwords to Github!

• pietje63
Op dinsdag 09 juli 2002 13:36 schreef Papa Eend het volgende:
Wat smack, ik heb zojuist ook ff zitten te kijken, en het ziet er naar uit dat GD lib dat niet eens ondersteunt |:(

Je zal dus waarschijnlijk op een andere lib uitkomen.

Imagemagick schijnt het wel te doen.
zie hier:

http://www.phpbuilder.com/forum/archives/2/2000/12/1/115212
ik heb die site van imagemagic toch maar eens bezocht
alleen dat is dus een losstaand programma, wat ik dus via php op zou moeten roepen om zelf te draaien??

Verwijderd

van het linkje hierboven:
Grab ImageMagick from www.imagemagick.org. It comes with a utility called "convert" which will do just that. From php just do a system or exec call.
e.g.
exec("/usr/bin/convert test.bmp test.jpg");
?>

G'luck.

Jack
Pagina: 1