Toon posts:

NIC word niet goed herkend door XP *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij willen een draadloos netwerk met router opzetten. De netwerkadapter is geinstalleerd in een Windows XP systeem. Echter, de netwerkadapter, lan-card is wel te zien in de hardware list, maar hier staat een geel uitroepteken bij. Het lichtje op de netwerkadapter brandt ook, dus hij zit goed in de computer geinstalleerd. Maar we kunnen de router niet aanpspreken en configureren. Komt iemand dit bekend voor?

Verwijderd

Kan je jezelf pingen (127.0.0.1)? Werkt de kaart wel in een ander systeem? Wat voor kaart is het? Zijn er geen speciale drivers voor nodig? Tot slot: dit heb ik nog nooit gehad. Wel ander gezeik met LAN kaarten. Ik heb een Intel waar mijn computer niet meer van op wil starten.
Laatste: Staat-ie met de goede naam in de hardware list?

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een uitroep tekentje betekent toch vaak dat het niet helemaal goed geinstalleerd is.
Misschien niet de juiste drivers of een conflict met een andere hardware componenent.

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 17:02

pbd

welk merk nic is het....heb het probleem ook gehad met een compaq wireless lan...moest daarvoor een patch installeren...bleek niet te werken...ander pci slot geprobeerd et voila...toen lieptie als een trein....sommige wireless lan kaartjes kunnen niet goed overweg met het sharen van IRQ's

Verwijderd

Je moet es properties van dat kaartje vragen en naar het laatste tabblad requests gaan, ligt meestal daaraan dat er conflicten zijn omdat sommige IRQ's al bezet zijn..

Verwijderd

heb ik ook gehad moet je een ander slot kiezen meestal is het probleem dan opgelost.

Het best is om tussen twee kaarten een slot open te laten.

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 22:58

S1W

Op dinsdag 09 juli 2002 12:34 schreef pehape het volgende:
Wij willen een draadloos netwerk met router opzetten. De netwerkadapter is geinstalleerd in een Windows XP systeem. Echter, de netwerkadapter, lan-card is wel te zien in de hardware list, maar hier staat een geel uitroepteken bij. Het lichtje op de netwerkadapter brandt ook, dus hij zit goed in de computer geinstalleerd. Maar we kunnen de router niet aanpspreken en configureren. Komt iemand dit bekend voor?
In het ergste geval (heb ik ook gehad onder XP met een netwerkkaartje) is je HAL database corrupt (Hardware Access Layer). Het enige wat je dan kan doen is XP opnieuw installen. Zou eerst ff andere drivers, slot proberen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoals dus reeds eerder gezegd: je NIC is wel aslzijnde een hardware iets herkend, echter je OS snapt niet wat hij er mee aan moet.

Daarom staat hij in je Device Manager met een uitroepteken erbij.

Blijkbaar heeft hij niet de juiste drivers, OF is er een conflict met de instellingen (IRQ, I/O adres etc.).

Titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1