Stepping-code ook bij GPU's?

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:00
CPU's hebben een stepping-code die aangeeft hoe goed je CPU is. Is er ook zoiets bij GPU's?

Heb de search al gebruikt kon niets vinden.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• NitroX infinity
Echt niemand?

Sinterklaas/Courage, als er om 21:00 uur nog niet nuttig gereageerd is mag ie wel dicht.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Nej :), ik dacht dat nvidia alleen maar de naam er op zet :). Dus Nv10 en Nv15 etc , maar niet de stepping code :).

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ja, van de gf4 heb je bijvoorbeeld nu ook 2 steppings in omloop. en de GF3 duurder lang om in de winkels te liggen omdat er een nieuwe stepping nodig was.
Mbv van rivatuner voor je gf kun je zien welke stepping je hebt. Powerstrip zal het ook vast wel kennen zien.

• NitroX infinity
Op dinsdag 09 juli 2002 15:25 schreef hjs het volgende:
Ja, van de gf4 heb je bijvoorbeeld nu ook 2 steppings in omloop. en de GF3 duurder lang om in de winkels te liggen omdat er een nieuwe stepping nodig was.
Mbv van rivatuner voor je gf kun je zien welke stepping je hebt. Powerstrip zal het ook vast wel kennen zien.
Kijk da's handig om te weten. Maar nu wil ik graag weten wat de beste stepping is (als er al een betere is) voor een geforce 4 ti 4600 (Asus V8460 Ultra/DT).

• hjs
  • Niet online

hjs

de nieuwste stepping (A3?) is geloof ik niet beter te klokken dan de A2 stepping.
Dus koop maar een echt merk ipv een asus ;)

Verwijderd

Ik heb sinds twee weken een XFX GF4 Ti4200. deze heeft in
RivaTuner een A3 benaming, NV25 A3. Deze zijn zeer goed te overklokken. De mijne loopt super stabiel op 290/600

Op een van de 3d pagina's volgens mij 3dguru of hardOCP staat dat de A3 revisie het beste te overclocken zijn

• NitroX infinity
Op dinsdag 09 juli 2002 15:45 schreef hjs het volgende:
de nieuwste stepping (A3?) is geloof ik niet beter te klokken dan de A2 stepping.
Dus koop maar een echt merk ipv een asus ;)
ARGH! Was ik een volledige dag nodig om een systeem naar mijn wensen samen te stellen, wil jij mij vertellen dat die asus niet de beste is?
Was een test op tom's hardware een paar dagen geleden, daar kwam die asus als beste uit de bus. dus niet zeiken :P

no flame intended

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Ik denk dat de Leadtek de beste is, door de goede koeling en 2d, heb zelf ti4400 in order staan, kan nu jammergenoeg geen ervaringen met de kaart neerpennen :)

• NitroX infinity
http://www17.tomshardware.com/graphic/02q2/020522/index.html

link naar het artikel. corpseflayer, kijk eens naar alle tabellen en durf mij dan nog eens te vertellen dat die leadtek het beste is. :P

• peke
Ach ja, de hoogste 3d marks, ik heb in revieuws gelezen dat Leadtek de beste 2d heeft van ale nvidia kaartjes, en wat is nou het belangrijkste, 5-10fps hoger (van de 200+ in QIII) of een beeld zonder waas? anyway als ik mijn Leadtek binnenheb post ik wel ff mijn persoonlijke mening over de 2d van de kaartjes. 2d is extreem belangrijk als je wil spelen in resoluties van 1600*1200*75Hz of hoger, dus ik zou eerst eens informeren welke kwaliteit componenten die asus heeft, en ja zelfs bekende merken besparen op zulke cruciale punten, kwestie van die 5dollar te besparen.

• NitroX infinity
Op dinsdag 09 juli 2002 18:52 schreef corpseflayer het volgende:
[..]
Ik zit nou al een paar jaar met een achterstallig systeem. Dit wil ik niet weer na de aanschaf van een nieuw systeem en aangezien ik geen geld heb om na 2 a 3 jaar weer up te graden is de mogelijkheid om goed over te clocken een must. Volgens de tests op Tom's hardware is de asus daar het beste in. Ik heb geen andere soortgelijke tests gezien weliswaar maar ik neem aan dat Tom's hardware toch wel betrouwbaar is.
Slechte 2d kwaliteit ben ik wel gewend, ik heb een paar jaar lang naar een resolutie van 1024*768 op 60Hz zitten te kijken en dan is echt niets erger.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Op dinsdag 09 juli 2002 23:30 schreef NitroX_infinity het volgende:

[..]

Ik zit nou al een paar jaar met een achterstallig systeem. Dit wil ik niet weer na de aanschaf van een nieuw systeem en aangezien ik geen geld heb om na 2 a 3 jaar weer up te graden is de mogelijkheid om goed over te clocken een must. Volgens de tests op Tom's hardware is de asus daar het beste in. Ik heb geen andere soortgelijke tests gezien weliswaar maar ik neem aan dat Tom's hardware toch wel betrouwbaar is.
Slechte 2d kwaliteit ben ik wel gewend, ik heb een paar jaar lang naar een resolutie van 1024*768 op 60Hz zitten te kijken en dan is echt niets erger.
heb ik ook jaren gedaan, maar als je 1600*1200 (op een 22inch dan wel) 60hz doe is dat pas echt irritant.
Ik denk trouwens dat je over 3 jaar verschillende dingen wel moet upgraden. Dan blijf je toch houden, of je nu overclock of niet. :(

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 09 juli 2002 17:40 schreef NitroX_infinity het volgende:
http://www17.tomshardware.com/graphic/02q2/020522/index.html

link naar het artikel. corpseflayer, kijk eens naar alle tabellen en durf mij dan nog eens te vertellen dat die leadtek het beste is. :P
Durf mij maar eens te vertellen dat ome Tom objectief is! >:)

de betaler vervuilt

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

MartNL

Als je beter beeld wilt kies je voor leadtek.
Wil je 3 frames meer in je games kies je voor asus.

Dus de keus lijkt me niet zo heel moeilijk.
Vooral als de leadtek ook nog beter overclockt.
Dus die 3 fps haal je wel weer in.

• NitroX infinity
Op woensdag 10 juli 2002 00:13 schreef MartNL het volgende:
Als je beter beeld wilt kies je voor leadtek.
Wil je 3 frames meer in je games kies je voor asus.

Dus de keus lijkt me niet zo heel moeilijk.
Vooral als de leadtek ook nog beter overclockt.
Dus die 3 fps haal je wel weer in.
"Als" ja, dan moet ik wel eerst een test zien te vinden tussen deze twee kaarten waarin de overclockbaarheid word vergeleken. Iemand een linkje misschien?

• hjs
  • Niet online

hjs

Nou die 2 fps welke de asus meer haalt zul je in real-life echt niet merken. Voor veel links naar reviews moet je bv. www.nvnews.net www.guru3d.com afstruinen.

Maar volgens mij maakt het merk erg weinig uit, al die
gasten volgen het reference design van nVidia.
Leadtek, Chantech en Gainward GS zijn volgens mij de meer overklok vriendelijk merken doordat ze: goede koeling toepassen en\of handmatig de beste chips uitzoeken.

Maar als je lang met je pc wil doen, moet je misschien even geduld hebben en kijken wat de ATI R300 gaat doen, die wordt de 15de geloof ik aangekondigd en belooft de ti-4600 flink te overtreffen.

en Tom is niet betrouwbaar.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op woensdag 10 juli 2002 08:56 schreef hjs het volgende:

Maar als je lang met je pc wil doen, moet je misschien even geduld hebben en kijken wat de ATI R300 gaat doen, die wordt de 15de geloof ik aangekondigd en belooft de ti-4600 flink te overtreffen.
En daarna kun je wachten op de nieuwe kaart van nVidia en dan de nieuwe S3, de volgende Matrox schijnt daarna ook wel heel vet te zijn om niet te spreken over de nieuwe ATI die daar weer op zal volgen....

kortom: koop spul als je het nodig hebt.

de betaler vervuilt

• hjs
  • Niet online

hjs

Op woensdag 10 juli 2002 09:42 schreef GA!S het volgende:

[..]

En daarna kun je wachten op de nieuwe kaart van nVidia en dan de nieuwe S3, de volgende Matrox schijnt daarna ook wel heel vet te zijn om niet te spreken over de nieuwe ATI die daar weer op zal volgen....

kortom: koop spul als je het nodig hebt.
Helemaal mee eens, maar als hij zich zorgen maakt over 2 fps meer of minder en hij wil meer dan 3 jaar met een pc doen, wilde ik het even vermelden.
Straks heeft hij zijn pc voor veel geld gekocht en dan leest hij de benchmarks van de Radeon 9700 en baalt misschien als een stekker.
Nu weet hij het en is het een optie :+

• NitroX infinity
Op woensdag 10 juli 2002 10:34 schreef hjs het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar als hij zich zorgen maakt over 2 fps meer of minder en hij wil meer dan 3 jaar met een pc doen, wilde ik het even vermelden.
Straks heeft hij zijn pc voor veel geld gekocht en dan leest hij de benchmarks van de Radeon 9700 en baalt misschien als een stekker.
Nu weet hij het en is het een optie :+
Juist, maar ik zit dan met het probleem dat ik niet meer dan zo'n 7 tot 900 euro te besteden heb voor een nieuw systeem en daarom ga ik naar de memo opheffingsuitverkoop. Dus wat er later aan videokaarten te koop is maakt mij niet uit, het gaat puur om nu.

• peke
Op dinsdag 09 juli 2002 18:52 schreef corpseflayer het volgende:
Ach ja, de hoogste 3d marks, ik heb in revieuws gelezen dat Leadtek de beste 2d heeft van ale nvidia kaartjes, en wat is nou het belangrijkste, 5-10fps hoger (van de 200+ in QIII) of een beeld zonder waas? anyway als ik mijn Leadtek binnenheb post ik wel ff mijn persoonlijke mening over de 2d van de kaartjes. 2d is extreem belangrijk als je wil spelen in resoluties van 1600*1200*75Hz of hoger, dus ik zou eerst eens informeren welke kwaliteit componenten die asus heeft, en ja zelfs bekende merken besparen op zulke cruciale punten, kwestie van die 5dollar te besparen.
Ik heb hem vandaag binnen mijn Leadtekti4400, de beeldkwliteit is echt heel goed, beter dan mijn oude radeonI (build by ati) en beter dan mn oude hercules voodoo banshee, beeldkwaliteit is heel goed met 8x aniso, quincunx aa gebruik ik niet omdat het menu van spellen er niet uit ziet. Ik mag gelijk wat aanzetten mijn duron 700 blijft altijd de bottleneck =) (oc'en als de casemod af is). Ik heb alles tesamen 315 Euro betaald (overschrijving naar buitenland+verzendingskosten en kaart zelf) en besteld bij mindfactory, iig een prima kaart, nix brakke 2d, en uiteraard goede drivers :).
Als enige minpunt kan ik zeggen dat de kaart meer cpu performance vereist, op duron700Mhz gaat ging de fps achteruit op low quality instellingen bij serious samII, alleen met alle eye candy aan is hij sneller :) , maar dat wisten we al van bij de gf3.
Pagina: 1