Toon posts:

kyocera F800 werkt niet met printserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerk en nu zou ik graag mijn Kyocera F800 laserprinter aansluiten op 1 van mijn printservers. De eerste printserver zit gentegreerd in een US Robotics 8000 router. Met deze kan ik alleen kleine documenten printen en bij grotere print hij maar een deel en krijg ik een error. De tweede printserver is een Edimax (1001 of zoiets, 1 poort, 10 MBit). Die print telkens 1 regel onzin op een pagina en de diagnostische pagina is ook niet echt leesbaar aangezien de helft van de tekens vervalt. Heeft iemand enig idee hoe ik hem wel werkend kan krijgen. Met alle andere (inkjet) printers in het netwerk doen beide servers het wel goed.

Verwijderd

Kan je met die us robotics wel gewone .txt bestanden compleet printen? Zoals de licence.txt in je windhoos directory? Zoja dan is de verbinding tussen de printer en de pjuter goed.

Wat betreft die grote doc's: Als je iets grafisch gaat printen zal je dus een error krijgen (waarschijnlijk een F code). Want er zit standaard 1 MB op het Main Logic (mainboard). En aangezien het een PAGE-printer is zal eerst de te printen pagina in het geheugen moeten worden opgeslagen voordat hij de pagina dus kan printen. Of je nog extra geheugen kan bijprikken kan je zien aan de linkerzijkant van de printer. Daar zit een klepje waarachter het geheugen-pcb zit. als je geluk heb is het 30 pins maar ik heb ook kyo's gezien waar 36 pins kyocera geheugen in moest.
Als je wil kan ik de manuals wel doormailen.

Verwijderd

Ja het grote probleem bij Kyocera's. Er zijn maar weinig printservers die de kyo aan kan.

kijk even op www.yceland.nl is een Nederlandse importeur van Kyo. Daar kunnen ze je aan een juiste server helpen.

I've seen the future. It's wireless......

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor de reacties. De printer heeft waarschijnlijk inderdaad te weinig geheugen maar bijbouwen is geen optie omdat ie alleen maar in bruikleen is. Ik heb nu een andere printer als netwerkprinter en alles werkt perfect. Die Kyocera moet dan maar via Windows printershare...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Op zondag 14 juli 2002 16:51 schreef wouter82 het volgende:
In ieder geval bedankt voor de reacties. De printer heeft waarschijnlijk inderdaad te weinig geheugen maar bijbouwen is geen optie omdat ie alleen maar in bruikleen is. Ik heb nu een andere printer als netwerkprinter en alles werkt perfect. Die Kyocera moet dan maar via Windows printershare...
HP jetdirectjes willen wel werken

btw een F800 is wel ERG antiek

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
jep, is inderdaad wel lekker antiek maar tis gratis en werkt goed (zonder printserver dan) dus mij hoor je niet klagen...

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 12:31 schreef wouter82 het volgende:
Ik heb thuis een netwerk en nu zou ik graag mijn Kyocera F800 laserprinter aansluiten op 1 van mijn printservers. De eerste printserver zit gentegreerd in een US Robotics 8000 router. Met deze kan ik alleen kleine documenten printen en bij grotere print hij maar een deel en krijg ik een error. De tweede printserver is een Edimax (1001 of zoiets, 1 poort, 10 MBit). Die print telkens 1 regel onzin op een pagina en de diagnostische pagina is ook niet echt leesbaar aangezien de helft van de tekens vervalt. Heeft iemand enig idee hoe ik hem wel werkend kan krijgen. Met alle andere (inkjet) printers in het netwerk doen beide servers het wel goed.
het 1e probleem kan ook veroorzaakt worden door een verkeerde configuratie of een oude driver. Misschien bij de 2e ok, maar daar ben ik er moinder zeker van. Is het een F800 of FS-800?
Kyocera: meestal probleemloos. Wij hebben jarenlang een FS-800 op het werk gehad op het netwerk, probleemloos. Ik heb onlangs een FS-1010 gekocht ivm de kids en veel printen voor studie, die was 50% in prisj gedaald.... (geen netwerkkaart maar geshared).

Verwijderd

Topicstarter
Het is een F-800. De driver is de nieuwste die ik kon krijgen en de firmware van de printserver is ook de nieuwste dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat het daaraan ligt. Het zou idd wel kunnen dat ik iets verkeerd geconfigureerd heb maar ik heb al van alles geprobeerd en ik zou echt niet meer weten waar het nog aan kan liggen.

ps. Ik ben zelf 1 van die schoolgaande kids en die laserprinter is idd wel handiger dan dat ding dat ik zelf heb
Pagina: 1