Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late
Als je windows spellen wilt spelen, gebruik dan windows.Op dinsdag 09 juli 2002 12:27 schreef _DPC_Null2k het volgende:
Ik heb zelf al een aantal pogingen gedaan om linux draaiend te krijgen en ook met succes maar loop elke keer weer tegen het probleem aan dat ik ook spellen wil spelen. Nou zijn spellen zoals Unreal en Half-life geen probleem als de de search moet geloven. Maar hoe zit dat dan met bijvoorbeeld GTA3 of andere Direct3D games ?
Dus nou vroeg ik mij af of er dus nog veel mensen zijn die dit probleem hebben opgelost ?
En als je dan een nieuwe game installeerd of je dan weer allemaal settings moet aanpassen of dat het gewoon in 1 keer werkt ?
En als laatste, draaien die spellen nou ook nog sneller onder Linux ?
Om er ook nog maar even een 'nuttige' post van te maken, DirectX spellen moeten te spelen zijn onder Wine, volgesmij had iemand GTA3 al aan de gang gekregen.
Verwijderd
Ik wou eigenlijk gewoon weten of er nou nog veel mensen zijn die dus toch onder linux (windows) games spelen ?Op dinsdag 09 juli 2002 12:34 schreef riotrick het volgende:
[..]
Als je windows spellen wilt spelen, gebruik dan windows.
Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late
Directx 8.x support staat nog in de kinderschoenen en zal wel nooit zo goed worden als in windows (aangezien ms er alles aan zal doen om dat tegen te gaan), bij de geporte spellen haal ik vaak meer frames, bij windows games (opengl/wine) ongeveer evenveel (tijdje terug getest met de gewone wine) en directx (
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Die hedendaagse schietspelletjes vind ik geen drol aan.
dat is een leuk lijstje toch
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Met RTCW ook voor een groot deel. Gewoon in wine de setup alle bestanden laten uitpakken alleen setup niet door laten gaan. Dan de bestanden opzoeken, op de goede plek smijten, even de Linux installer eroverheen en lopen maar.Op dinsdag 09 juli 2002 14:44 schreef parbot het volgende:
Quake 3 kun je trouwens vanaf de normale windows CD-rom installeren. Op http://www.penguinpower.nl/pcontent/quake.php kun je lezen hoe je dat doet.
Vandaar dat ik Linux draai omdat het toch wel werkt onder linux
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Return to Castle Wolfenstein werkt ook perfect (=native, zonder Wine(X)) onder Linux.Op dinsdag 09 juli 2002 12:53 schreef parbot het volgende:
Quake 3 draait erg fijn onder Linux. Dit is eigenlijk de enige echt goede game die ik ken die native onder Linux draait. Voor bijna alle andere games zul je met WineX moeten gaan werken, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Er is al wel een groot topic over WineX [topic=471557/1/25]
Verwijderd
Tot nu toe las ik :
-Quake 3
-RTCW
-Half-Life
lees mijn vorige post... allemaal zonder tweakenOp dinsdag 09 juli 2002 15:32 schreef Liquido_Lagarto het volgende:
Welke spellen kun je zonder al te veel getweak onder Linux laten lopen?
Tot nu toe las ik :
-Quake 3
-RTCW
-Half-Life
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Heb ik nu ook,.. roxxxx!!!Op dinsdag 09 juli 2002 15:41 schreef Liquido_Lagarto het volgende:
Als ik mijn nieuwe HD binnen heb meteen Mandrake + Q3 erop en gaan met die banaan
En met Wine willen de nodige games ook nog eens draaien. Als ik per sé naar Windows moet booten, doe ik dat, maar liever niet
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
-Unreal Tournament
-Quake 3 Arena
-Return to Castle Wolfenstein
En ik weet dat Half-Life ook redelijk makkelijk te draaien is..
Edit: En allemaal zonder Wine(x)
Edit2: En ook zonder speciale Linux-versies van het spel..
Uhm hoe dan wel ?Op dinsdag 09 juli 2002 17:17 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Ik heb in SuSE de volgende spellen gespeeld:
-Unreal Tournament
-Quake 3 Arena
-Return to Castle Wolfenstein
En ik weet dat Half-Life ook redelijk makkelijk te draaien is..
Edit: En allemaal zonder Wine(x)
Edit2: En ook zonder speciale Linux-versies van het spel..
Ik gok dat hij bedoeld dat hij ze in windows speelt (geen idee waarom hij er suse bijzet)Uhm hoe dan wel ?
Verwijderd
half-life heeft nog steeds wine(x) nodig om te draaien naar mijn weten.
op http://www.franksworld.net/wine/ staan instructies om een hoop spellen aan de praat te krijgen.
recente direct3d games doen het meestal wel onder winex maar gaan beter in windows. opengl games onder winex gaan een stuk beter, maar vaak niet (veel) sneller als in windows.
spellen met linux binaries doen het over het algemeen beter in linux (zo'n 10% meer fps).
neverwinter nights heb ik nog niet gekocht, die koop ik pas zodra er linux binaries zijn, ik hoop dat die linux-only-versie nog uitkomt bij tuxgames.com
Ik kon helaas niet wachten, ik breng het spel overigens wel terug naar de winkel als er een aparte linux versie zou komen, bioware heeft tenslotte expliciet beloofd dat er een linux client zou uitkomen waarbij je de windows cd nodig zou hebben, als dat niet gebeurt dan is dat misleiding en kan ik de koop gewoon ongedaan makenneverwinter nights heb ik nog niet gekocht, die koop ik pas zodra er linux binaries zijn, ik hoop dat die linux-only-versie nog uitkomt bij tuxgames.com
Ik gok dat tuxgames hoogstens een speciale linux versie uitbrengt die een combinatie is van de windows cd (data files) en de binaries..
direct x volgens mij wel... opengl nog niet geprobeerdOp dinsdag 09 juli 2002 20:29 schreef _DPC_Null2k het volgende:
Doet VMWARE (ofzo) eigenlijk aan OpenGL/D3D ?
Heb ook een tijdje Quake 3 gespeeld, men zegt dat het sneller gaat onder Linux dan onder Windows (Nvidia GForce MX-400), ik heb het niet specifiek getest (ben niet zo'n framerate-freak), maar het draaide perfect!
De RtcW demo werkte hier niet helemaal vlekkeloos, had hele hoge ping-tijden, dat was wel vaag (lag echt aan de Linux-versie of aan Linux zelf, onder Windows ping van 40, onder Linux consistent boven de 150!)
Verder zijn spellen zo ongeveer de enige reden dat ik nog wel 'es in Windows boot, eigenlijk....
waarschijnlijk met linux-installers (oa op lokigames.com te downen)Op dinsdag 09 juli 2002 18:02 schreef _DPC_Null2k het volgende:
[..]
Uhm hoe dan wel ?
Ik kan die linux-installers niet zo snel vinden, en ik zou ze toch graag willen hebben, aangezien op mijn debian sid systeem counterstrike helemaal niet 100% werkt. Je zou het kunnen spelen, maar zonder geluid en ik kan eigenlijk geen enkele cs game joinen, hij zegt dat ik de mod niet heb geinstalleerd
dus ... alle oplossingen daarvoor zijn welkom.
ps. maakt die linux installer niet gewoon gebruik van wine? of zijn het echt linux binaries?
PSN ID: Aapzak
Over VMWARE gesproken. Heeft er iemand de crack [..]Op dinsdag 09 juli 2002 20:29 schreef _DPC_Null2k het volgende:
Doet VMWARE (ofzo) eigenlijk aan OpenGL/D3D ?
<FONT COLOR=blue>Warez e.d. zijn hier niet toegestaan, als je niet te lui was geweest om de FAQ te lezen, had je dat geweten. Ik geef je een officiële waarschuwing hiervoor.</FONT>
FAQ een hele tij geleden gelezen. Dus zeker niet lui!Op woensdag 10 juli 2002 14:12 schreef DarkReuvers het volgende:
[..]
Over VMWARE gesproken. Heeft er iemand de crack [..]
<FONT COLOR=blue>Warez e.d. zijn hier niet toegestaan, als je niet te lui was geweest om de FAQ te lezen, had je dat geweten. Ik geef je een officiële waarschuwing hiervoor.</FONT>
Maar zal niet meer gebeuren
http://www.libsdl.org/games.php
Advanced Strategic Command (Battle Isle Remake) is bijvoorbeeld in SDL gedaan
http://www.asc-hq.org/
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Verwijderd
Ik vind het juist goed dat de support daarvoor slecht is...
Windows word juist door het gebruik van spelletjes erg instabiel...
die kant wil ik linux niet zien gaan
TOTDAT ik een screenshot wou maken, dan flikkerde ie me eruit..
Verder wat installatie problemen gehad dat ie de "maps" (levels) niet uit wou pakken, maar dat was snel gefixed.
Nothing is impossible
Verwijderd
Linux != WindowsOp woensdag 10 juli 2002 22:27 schreef Markiedam het volgende:
Tja... Linux voor Games??
Ik vind het juist goedslecht dat de support daarvoor slecht is...
Windows word juist door het gebruik van spelletjesverkeerde drivers erg instabiel...
Nou, games zijn gewoon applicaties, net als alle anderen, en een applicatie mag in principe het OS niet kunnen laten hangen. Dat gebeurt in de meeste OSsen, waaronder GNU/Linux, ook maar zelden (en ja, ik weet uit ervaring dat het in verschillende windowses wel degelijk kan en in GNU/Linux ook als je X server niet lekker is).Op woensdag 10 juli 2002 22:27 schreef Markiedam het volgende:
Tja... Linux voor Games??
Ik vind het juist goed dat de support daarvoor slecht is...
Windows word juist door het gebruik van spelletjes erg instabiel...
En ik heb ook in de praktijk maar weinig last van zulk soort dingen... En ik heb de nodige uurtjes Quake III en Starcraft gespeeld, waarvan Starcraft zelfs als root in Wine (als root moet wel als je goede snelheid wilt... DGA enzo). En dan nog UT en verscheidene kleine native games (tuxracer, frozen-bubble, gtetrinet, enz, enz). Nix geen crash.
Magoed, mochten games crashes veroorzaken, dan heb je toch nog altijd de vrijheid om die games niet te gebruiken (ook in Windows btw)?
Die-hard Brexiteer
Verwijderd
Lijkt me niet dat het aan Mandrake licht, ik heb zelf nergens last van. Ik speel het ook niet op een hoge resolutie (640x480) wellicht dat dat er wel mee te maken heeft. Dat de drivers voor je videokaart een hogereso in combinatie met een hoog aantal polygonen niet aankan.Op donderdag 11 juli 2002 08:01 schreef BeyondHorizon het volgende:
Ik heb hier vele malen gehoord dat Quake 3 Arena op Linux sneller is maw een hogere framerate dan op een Windows platform. Ik heb die ervaring toch echt niet. Het draait zeer zekers niet slecht onder Linux maar onder bijv. Windows XP is de framerate toch echt wel hoger. En vooral wanneer er meerdere spelers tegelijk in beeld komen zakt de framerate onder Linux echt in elkaar. Onder Windows heb ik dit probleem niet. Misschien ligt het wel aan mijn Linux distro ( mandrake 8.2 )
Toch is het een slechte reden om Mickeysoft Winblows (
Inderdaad, ik hoor ook veel mensen zeggen dat ze Quake en UT veel sneller draaien onder Linux dan onder Windows. En zelf heb ik die ervaring toch echt niet. Quake 3 draait best redelijk onder Linux maar zoals jij ook al zegt, met meerdere spelers zakt de framerate in elkaar. Bij UT is dat al helemaal erg. Gemiddeld ligt de FPS bij mij onder Windows +- 10 hoger dan onder Linux.Op donderdag 11 juli 2002 08:01 schreef BeyondHorizon het volgende:
Ik heb hier vele malen gehoord dat Quake 3 Arena op Linux sneller is maw een hogere framerate dan op een Windows platform. Ik heb die ervaring toch echt niet. Het draait zeer zekers niet slecht onder Linux maar onder bijv. Windows XP is de framerate toch echt wel hoger. En vooral wanneer er meerdere spelers tegelijk in beeld komen zakt de framerate onder Linux echt in elkaar. Onder Windows heb ik dit probleem niet. Misschien ligt het wel aan mijn Linux distro ( mandrake 8.2 )
En laat ik al helemaal niet over Wine beginnen, met 8-9 fps Counter-Striken
Je snapt nu dus wel dat ik mijn games nog steeds onder Win98 speel
Verwijderd
/me heeft helaas ook de pech om met een van AGP naar PCI gedegradeerde GeForce3 Ti 200 te zitten onder GNULinux
(en nee, die backslash is geen typo
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Wolfenstein draait ook uitstekend onder linux (nati\ve) maar is dan ook gebaseerd op de qII motor. Je wilt tocht niet zeggen dat dat geen echt goede game is....Op dinsdag 09 juli 2002 12:53 schreef parbot het volgende:
Quake 3 draait erg fijn onder Linux. Dit is eigenlijk de enige echt goede game die ik ken die native onder Linux draait. Voor bijna alle andere games zul je met WineX moeten gaan werken, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Er is al wel een groot topic over WineX [topic=471557/1/25]