Misschien moet je nog een lange telefoonkabel trekken naar de kamer waar je computer staat.
Verwijderd
Idd, dat zou een probleem kunnen zijn. Lees altijd goed de manual door en maak niet de fout die ik maakte, ik ging me ADSL over een ISDN lijn doen en had het NT1 kastje onder me pc, toen ben ik vanaf het telefoon stopcontact (Op dinsdag 09 juli 2002 12:12 schreef rellehenk het volgende:
je krijgt vrij korte kabeltjes meegeleverd.
Misschien moet je nog een lange telefoonkabel trekken naar de kamer waar je computer staat.
(Mits je een ethernet modem hebt, maar dat lijkt me wel)
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Die heb ik al. (incl RJ11, RJ11L en RJ45)Op dinsdag 09 juli 2002 12:14 schreef [Airwolf] het volgende:
Als je mxtream aangevraagd heb, dan krijg je sinds maart geen rj11 tang erbij.
Alle PC's (5) zijn al aan elkaar gekoppeld met een 10Mb HUB.Op dinsdag 09 juli 2002 12:43 schreef Operations het volgende:
Ethernetkaart is ook wel handig.
(Mits je een ethernet modem hebt, maar dat lijkt me wel)
Verwijderd
Verwijderd
Men neme een stel ogen en leze de draadOp dinsdag 09 juli 2002 13:42 schreef a3vantilburg het volgende:
Men neme een NETWERKKAART!!! Of heb je USB ?
Dan zul je in een van de machines (die het internet gaat delen - neem tenminste aan dat je dat wilt) een tweede ethernetkaart moeten stoppen waar je de adsl modem aan koppelt.Op dinsdag 09 juli 2002 13:22 schreef bolke het volgende:
Alle PC's (5) zijn al aan elkaar gekoppeld met een 10Mb HUB.
Over welke ISP gaat dit?
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
- hardwarematig of zelf pctje installeren.
- en een switch of hub
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
- De ADSL modem die erbij wordt geleverd kan toch ook dienen als (NAT)router.Op dinsdag 09 juli 2002 13:57 schreef PipoDeClown het volgende:
- een router met firewall en intrusion detection.
- hardwarematig of zelf pctje installeren.
- en een switch of hub
- PCtje heb ik al geinstalleerd. Gebruikt nu alleen de 56K odem. Firewall (Winroute Pro) heb ik al geinstalleerd en geconfigureerd. Ook proxy-server, NAT, DNS en DHCP. Belt nu manual uit via de WEBBASED dailup.
- HUB heb ik al
Aangemeld bij de beste profider van nederland. XS4ALL.Op dinsdag 09 juli 2002 13:57 schreef Operations het volgende:
Dan zul je in een van de machines (die het internet gaat delen - neem tenminste aan dat je dat wilt) een tweede ethernetkaart moeten stoppen waar je de adsl modem aan koppelt.
Over welke ISP gaat dit?
Ooit in 1993 al eens een account gehad bij hun maar omdat ik toen niet lokaal kon inbellen ben ik toen overgestapt naat Planet internet gemigreerd naar WXS en nu bij DEMON.
Ik heb wel mijn oude e-mail adres van 1993 terug. Incl loginnaam.
XS4ALL schopt kont!, ben zelf ook een tevreden ADSL'er
www.google.nl
Verwijderd
XS4All trouwens ook errug goeie provider.
Ik zit nu op mijn werk. Dus dat soort dingen heb ik hier niet. Ja echt, ze scannen erop.Op dinsdag 09 juli 2002 22:17 schreef rookie het volgende:
Zeg bolke, ik ben zeer onder de indruk van jouw usericon. Is het mogelijk dat je mij een vergrootte versie toestuurt???
Als ik vanavond thuis ben en even tijd heb stuur ik het op.
PS: Het zijn er twee in het orgineel en ze grazen met de billen naar achteren.
Verwijderd
Het duurde 1 week toen ik de aanvraag bevestiging binnen kreeg. (zowel van planet als van kpn)
Dit was rond de 20-11-2001.
En op 5 december kan ik mijn pakketje ophalen bij het postkantoor (ik was weer eens niet thuis geweest toen ze het kwamen brengen aan de deur 3 dagen eerder)
En vanaf 5 december zit ik bijna dag en nacht op het internet.
Zonder problemen.
Wel eens dat de smtp server eruit ligt.
Maar dat vind ik niet erg.
Er is altijd nog iets zoals hotmail
Verwijderd
Mg?Op woensdag 10 juli 2002 09:49 schreef bolke het volgende:
Ik heb al heel wat gelezen bij Xs4all maar hoeveel Mg/Gb is de fair-use nu eigenlijk?
anyways...je hoeft je daar echt geen zorgen over te maken....ze geven geen duidelijk getal (uiteraard; het is een fup), maar als je altijd onder de 75 gig per maand zit, dan hoef ik me zeker geen zorgen te maken...ze hebben alleen een fup om degenen die 24/7 staan te downloaden uit hun systeem te flushen...dus het hangt er maar net allemaal vanaf...kan ook dat je een paar maanden op de 150 gig per maand zit en dat ze nog niet zeiken..het is echt zo moeilijk te zeggen
bij mij duurde het nog ongeveer een week (10 dagen volgens mij), maar waar ik nog steeds van baal is dat nadat ik net mxstream had aangesloten (xs4all) keek ik ff voor de lol op de site van @home, waar ik volgens hun helpdesk pas kabel kon krijgen in 2003.... raad eens ... psies kabel was beschikbaarOp donderdag 11 juli 2002 11:06 schreef bolke het volgende:
De bevestiging van Xs4all had ik gisteren al binnen (9-7 aangevraagd 10-7 bevestiging per papieren brief. dat moet automatisch gegaan zijn). Daar zijn ze dus snel mee. Nu KPN nog met "hun" mxstream.
btw: alvast veel plezier met je adsl hè
Bij mij thuis zat er nog zo'n ouderwetse telefoonaansluiting in de muur, waar zo'n grote stekker op moet. Bij de GAMMA heb ik twee nieuwe contactdozen gekocht, zodat ik de splitter makkelijk aan kon sluiten.Op dinsdag 09 juli 2002 12:08 schreef bolke het volgende:
Ik heb vandaag eindelijk mijn ADSL aangevraagd. Ik weet niet hoe lang het duurt maar dat zien we wel.
Nu heb ik natuurlijk het een en ander nodig. Maar wat?
Wie weet wat ik nodig heb.

Schrik trouwens niet van de prijs als je dit eventueel nog moet kopen. Die vier aansluitpunten hebben met €40,- gekost.
Ik heb ook zo'n aansluiting met zo'n ronde stekker, maar ik heb gewoon mijn telefoonstekker in mijn splitter gestopt. Koste niksOp donderdag 11 juli 2002 17:20 schreef _ViP_ het volgende:
[..]
Bij mij thuis zat er nog zo'n ouderwetse telefoonaansluiting in de muur, waar zo'n grote stekker op moet. Bij de GAMMA heb ik twee nieuwe contactdozen gekocht, zodat ik de splitter makkelijk aan kon sluiten.
[afbeelding]
Schrik trouwens niet van de prijs als je dit eventueel nog moet kopen. Die vier aansluitpunten hebben met €40,- gekost.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Weet iemand in hoeverre dit klopt ? (ik bedoel, ik HEB straks een werkende telaansluiting, why the hell heb ik een KPN nota nodig?)
Met een telnummer kun je toch al aanvragen. Dat kan bij xs4all in iedergeval wel.Op vrijdag 12 juli 2002 14:55 schreef sverzijl het volgende:
Ik ga binnenkort verhuizen en heb bij het aanvragen van een nieuw telnr wist de tiepmiep me te vertellen dat je pas ADSL aan kan vragen _nadat_ je de 1e KPN nota hebt ontvangen. Dat zou dus betekenen dat ik max 2 maanden(!) moet wachten voordat ik een ADSL aansluiting op mn nieuwe nummer kan aanvragen![]()
Weet iemand in hoeverre dit klopt ? (ik bedoel, ik HEB straks een werkende telaansluiting, why the hell heb ik een KPN nota nodig?)
Ja, dat dacht ik dus ook, maar die miep bleef 'volhouden' dat ik eerst moest wachten totdat ik de 1e nota had ontvangen.Op vrijdag 12 juli 2002 15:20 schreef bolke het volgende:
[..]
Met een telnummer kun je toch al aanvragen. Dat kan bij xs4all in iedergeval wel.
Ik denk dat ik het gewoon maar ga proberen zodra ik verhuisd ben. Ik heb weinig zin om eerst 1 a 2 maanden te wachten tot ik eindelijk de 1e nota binnen heb.
Verwijderd
Ik hou de status even bij voor de geintereseerden.12-07-2002 Bevestigd MXstream heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL / Mxstream zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
09-07-2002 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar MXstream. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
09-07-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een basic ADSL-abonnement ingediend.
Nu moet ik (waarschijnlijk) tijdelijk met 12move (oid) gaan draaien.
Verwijderd
20-07-2002 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
20-07-2002 MXstream technisch gereed MXstream heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.
12-07-2002 Bevestigd MXstream heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL / Mxstream zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
09-07-2002 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar MXstream. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
09-07-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een basic ADSL-abonnement ingediend.
23-07-2002 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar MXstream. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
23-07-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een basic ADSL-abonnement ingediend.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Verwijderd
Mijn mxstream pakketje is binnen. Met een beetje geluk ben ik vanavond al online.
14 dagen na de aanvraag an alles al geregeld. heel wat sneller dan dat ik ooit gezien heb op GoT
Verwijderd
Mwoah, dan wacht ik wel een nachtje tot alle downloads binnenzijn ipv dat ik maar Fl. 152 of maar Fl. 218 per maand betaal.Op dinsdag 23 juli 2002 16:12 schreef ArnoKlaassen het volgende:
BBNED duurt iets langer, maar dan krijg je ook wel wat. 1024/512 voor slechts 69 Euro of 7800/512 voor 99
[add] Bovendien: XS4all is op dit moment met een Pilot met BBNed bezig, dus kan je daarvoor ook bij XS4all terecht [/add]
Verwijderd
Het koste me wat moeite maar als je het verkeerde draadje pakt (van de 4 CAT-5 kabels) dan werkt het niet.
26-07-2002 Bevestigd MXstream heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL / Mxstream zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
23-07-2002 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar MXstream. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
23-07-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een basic ADSL-abonnement ingediend.
Het interne automatische systeem (regelen dat de goede handelingen verricht worden, zoals provider inlichten, kabel van tel# checken) haalt de gegevens uit een centra db en bij je aanvraag van de lijn gaan die gegevens eerst naar de db voor rekeningen en pas als er een verstuurt is, staat-ie in de centrale db.Op vrijdag 12 juli 2002 14:55 schreef sverzijl het volgende:
Een order kan dan dus 'vastlopen', maar hoeft niet (eerder in db gezet, om any reason). Het kan handmatig weer voortgezet worden, als iemand daar dat even doet.
twee weken is normaal hoor
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
03-08-2002 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
03-08-2002 MXstream technisch gereed MXstream heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.
26-07-2002 Bevestigd MXstream heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL / Mxstream zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
23-07-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een basic ADSL-
abonnement ingediend.
Verwijderd
Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
en op de 23ste al ze DHZ pakket had, duurt dat echt zo kort? ik sta nl vandaag ook in die vase dus waneer kan ik me pakket verwachtten?
Ging bij mij ook verbazingwekkend snel en soepel. Binnen 2 weken (11 dagen om precies te zijn) was alles geregeld via XS4ALL (overigens zonder '1e KPN Nota', die bleek dus helemaal niet nodig te zijn)Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 19:37:
ik zie bij hroling dat die 20-7 in deze status zat:
Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
en op de 23ste al ze DHZ pakket had, duurt dat echt zo kort? ik sta nl vandaag ook in die vase dus waneer kan ik me pakket verwachtten?