Amsterdam Knooppunt down, of genaaid door XLServer

Pagina: 1
Acties:

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 18:09

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
Ik kan niet meer op mijn website komen.
Volgens mijn provider XLServer komt dat omdat 'er een knooppunt in Amsterdam eruit ligt', zodat ik niet meer op hun servers in de VS kan komen, waar mijn pagina staat.

Ik geloof er niks van.
Weet iemand hier meer over?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

kijk ff of je een andere amerikaanse server kunt bereiken, bv www.whitehouse.gov (of .com, da's wat je zelf het leukste vindt 8-) ).
Als je die wel kunt bereiken betekent dat dat er gewoon verkeer naar amerika via je provider mogelijk is, en lullen ze dus uit hun nek. Lijkt me stug dat ze voor hun eigen servers statische routes hebben voorgeprogrammeerd..zijn ze zelf de l*l als er iets misgaat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

volgens mij lullen ze uit hun nek, zover ik kan zien is er geen enkel veel gebruikt knooppunt nl->vs down

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40
Ik geloof er niks van, het internet werkt perfect (ook de verbindingen naar de VS) en ook de AMS-IX doet het prima.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij een typisch geval van: een ander de schuld geven. Routering is altijd dynamisch; als het ene knooppunt er uit ligt wordt een ander gekozen. Ik denk dat hun eigen servers plat liggen, maar dat ze dat niet durven zeggen. Kijk maar eens of je die webserver kunt pingen, en voer een tracerout uit. Weet je meteen hoe je verkeer loopt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
Het schijnt nu opeens te liggen aan slecht weer in de VS waardoor routers kapot zouden zijn door onweer ed...
alsof we dat nog geloven...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je word genept waar je bij staat. Wel asociaal dat bedrijven zo met hun klanten om gaan.

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 12:35 schreef Freekdernatuur het volgende:
Het schijnt nu opeens te liggen aan slecht weer in de VS waardoor routers kapot zouden zijn door onweer ed...
lol :)

verhuizen die hap, verhuis naar een betrouwbare provider die in nl host, dan ben je als het goed is van dit soort bullshit af :)

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:18

hstoker

Yatta!

Current Conditions Forecast (New York)
Updated 12:12 PM local, 1612 GMT

partly cloudy
Temp: 64 F, 18 C
Rel. Humidity: 67%
Wind: ENE at 6 mph ( 10 kph)

Sunrise: 05:22 AM
Sunset: 08:45 PM

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

• Pc123
Op dinsdag 09 juli 2002 12:35 schreef Freekdernatuur het volgende:
Als dit het eerste excuus was zou ik het nog wel geloven, ze hebben in de VS de gewoonte om de stroomkabels overal aan houten palen te hangen, als daar dan de bliksem in slaat heb je een probleem :)

Maar nu verzinnen ze gewoon telkens iets anders, meteen opzeggen dus!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 13:02 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Als dit het eerste excuus was zou ik het nog wel geloven, ze hebben in de VS de gewoonte om de stroomkabels overal aan houten palen te hangen, als daar dan de bliksem in slaat heb je een probleem :)
Dat kopt idd. Maar je kan me niet vertellen dat ze daar nog nooit van het beschermen van apparatuur tegen spanningspieken en -dalen gehoord hebben.
Maar nu verzinnen ze gewoon telkens iets anders, meteen opzeggen dus!
Is net geregeld.

conlcusie: Zeg de waarheid, of zeg niks.

• HenkS
  • Laatst online: 10-08 19:09

HenkS

Da_king alias HenkS

ik weet nog wel een goede provider :)

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 13:02 schreef Pc123 het volgende:

[..]

je kijkt teveel films :) de bewoonde wereld daar hebben gewoon kabels onder de grond netzoals wij :)

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 14:59 schreef Kertje het volgende:

[..]

je kijkt teveel films :) de bewoonde wereld daar hebben gewoon kabels onder de grond netzoals wij :)
Dat valt wel mee hoor. Ga jij maar eens in het wijdse VS kijken. Daar gaan ze echt niet 10000en kilomenters sleuven graven. Bovendien is de bodem op zeer veel plaatsen te hard.

Maar dat is allemaal niet van belang.

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
Ik heb net gebelt met de kamer van koophandel in milfort USA.
Geen enkel teken van thunderstorms....

• Pc123
[
Op dinsdag 09 juli 2002 14:59 schreef Kertje het volgende:

[..]

offtopic:
Wat dacht je van een stad met miljoenen inwoners in Canada, ben er zelf geweest, 3 kilometer vanaf de wolkenkrabbers, gaan die kabels gewoon langs de achtertuin van de mensen op houten paaltjes, dat is in de VS op veel plekken niet anders.

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 16:23 schreef Pc123 het volgende:
[
[..]

offtopic:
Wat dacht je van een stad met miljoenen inwoners in Canada, ben er zelf geweest, 3 kilometer vanaf de wolkenkrabbers, gaan die kabels gewoon langs de achtertuin van de mensen op houten paaltjes, dat is in de VS op veel plekken niet anders.
laatste en 1e keer dat ik er was, circa 5 jaar geleden, ben ik er 2 weken geweest en ben slechts in de super afgelegen gebieden zag je soms te telefoonlijnen boven de grond in de buiten gebieden en de afgelegen plaatsen (dus niet het electrisch)... ik geloof best dat het nog wel gebruikt word hoor, alleen ik ben het zelf vrijwel niet tegengekomen

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:40
Op dinsdag 09 juli 2002 17:03 schreef Kertje het volgende:

[..]

laatste en 1e keer dat ik er was, circa 5 jaar geleden, ben ik er 2 weken geweest en ben slechts in de super afgelegen gebieden zag je soms te telefoonlijnen boven de grond in de buiten gebieden en de afgelegen plaatsen (dus niet het electrisch)... ik geloof best dat het nog wel gebruikt word hoor, alleen ik ben het zelf vrijwel niet tegengekomen
En zeker niet in een serverruimte.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Pc123
Op dinsdag 09 juli 2002 17:07 schreef Jeroen Blom het volgende:

[..]

En zeker niet in een serverruimte.
Dat denk ik niet nee :) Maar zo te horen kan je van deze mensen alles verwachten >:)

Verwijderd

Hoewel een dag later, maar weer een beetje on-topic ;)

www.protagonist.nl (de hosting provider) en mijn site die daar op gehost is zijn ook down. En als ik het goed had staan die ook in een VS serverruimte. (ik meen Texas)

Maar geen algemene probs met de VS dus?

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:40
Op woensdag 10 juli 2002 10:58 schreef Chaoot het volgende:
Hoewel een dag later, maar weer een beetje on-topic ;)

www.protagonist.nl (de hosting provider) en mijn site die daar op gehost is zijn ook down. En als ik het goed had staan die ook in een VS serverruimte. (ik meen Texas)

Ik host daar ook. Mijn webspace is nog gewoon te bereiken, dus zal dat ook wel een probleem met een server zijn.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Ik wordt in Sint Oederode gehost :) Geen probleeem! :)

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Meeste servers staat zoals in Amsterdam in Housten, met enkele uitzonderingen in Texas, Texas is een gebied waar als het slecht weer is echt slecht weer is.

Maar de hostingproviders moeten daar tegen kunnen.

:(

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 11:32 schreef vanke014 het volgende:
Meeste servers staat zoals in Amsterdam in Housten, met enkele uitzonderingen in Texas, Texas is een gebied waar als het slecht weer is echt slecht weer is.

Maar de hostingproviders moeten daar tegen kunnen.

:(
het maakt niet uit waar ze staan, als hosting provider dien je een goede/betrouwbare locatie voor je webserver uit te zoeken, en dat doen de betreffende hosters hierboven niet. Die gaan voor de goedkoopste en dan heb je kans dat je inderdaad problemen krijgt.

Wil niet zeggen dat als iemand bij trueserver ofzo gaat colocaten er niks kan gebeuren, maar de kans is aanzienlijk kleiner dan als je ergens aan de andere kant van de wereld gaat colocaten.

• HenkS
  • Laatst online: 10-08 19:09

HenkS

Da_king alias HenkS

gewoon hier in nederland hosten :)

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 14:35

Glabbeek

Dat dus.

Op woensdag 10 juli 2002 10:58 schreef Chaoot het volgende:

Ik heb ze net gebeld en ze geven aan dat er vanacht een upgrade is uitgevoerd die wat uitloopt. Zouden ze van te voren ook wel even voor mogen waarschuwen, vind ik.

En zo is het maar net.

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
inderdaad,
0 punten voor de service

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Op dinsdag 09 juli 2002 12:08 schreef The_Eagle het volgende:
kijk ff of je een andere amerikaanse server kunt bereiken, bv www.whitehouse.gov (of .com, da's wat je zelf het leukste vindt 8-) ).
Als je die wel kunt bereiken betekent dat dat er gewoon verkeer naar amerika via je provider mogelijk is, en lullen ze dus uit hun nek. Lijkt me stug dat ze voor hun eigen servers statische routes hebben voorgeprogrammeerd..zijn ze zelf de l*l als er iets misgaat.
Whitehouse.gov komt meestal uit op een akamai mirror bij xs4all, afhankelijk van waar je zit, dat wil dus niet zeggen dat 't werkt.. :)
Pagina: 1