Toon posts:

2 Vraagjes over Dell Optiplex Gxi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze computer sinds gisteren, en er zijn nog twee vage dingetjes:

Als ik hem aan doe, moet ik lang wachten, en verschijnt vervolgens de melding: Hard disk drive 1 failure. Als ik dan op f1 druk (press f1 to continue), start hij gewoon op.
Hoe krijg ik die melding weg?

Ik had eerst win98SE geistalleerd, om vervolgens die te upgraden met Win2k (hij kan niet booten van CD). Dat lukte niet, omdat win98SE engels was, en Win2k nederlands. Dus heb ik nu uiteindelijk 2 os'en op de pc staan. Hoe krijg ik netjes die Win98SE weg?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 11:39 schreef schaapie het volgende:
Ik heb deze computer sinds gisteren, en er zijn nog twee vage dingetjes:

Als ik hem aan doe, moet ik lang wachten, en verschijnt vervolgens de melding: Hard disk drive 1 failure. Als ik dan op f1 druk (press f1 to continue), start hij gewoon op.
Hoe krijg ik die melding weg?
In de bios kijken wat er geactiveerd is mbt ide-devices.
Waarschijnlijk de slave's uitzetten.

Om te booten van CD misschien de bios updaten ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met de HD is al opgelost. Heb hem op master gezet (stond op cable select), daarna in bios alle IDE-devices op none gezet, opnieuw opgestart, toen alleen primary master op auto gezet, weer opnieuw opgestart, en nu doet ie het prima.

Maar mijn vraag is verder hoe ik Win98SE er netjes afhaal. Win2k staat er nu ook op, en verder doet ie het prima. Ik heb dus niks aan die Win98SE. Booten van cdrom is dus niet nodig aangezien Win2K er al op staat. Ik kan wel gewoon c:/windows er af gooien, maar dat is niet echt netjes. Hoe deinstalleer ik Win98SE goed?

Verwijderd

>>Als ik hem aan doe, moet ik lang wachten, en verschijnt vervolgens de melding: Hard disk drive 1 failure.<<

Als de GXi, zo'n kleine platte is, heb ik nog wel een leuke voor de searchgebruikers onder ons: als je er een 17" monitor op plaatst, die te ver naar voren staat, wordt de ide afgeknepen, en boot hij niet. Dezelfde foutmelding als hierboven. Hij kan het wel hebben, maar dan moet de monitorvoet pas beginnen op de helft van de pc.

Verwijderd

Gehehehe...

Dat zelfde probleem heb ik dan met een een DELL WORKSTATION 400, als ik opstart zegt ie ook dat ut nie helemaal goe is... en dat je F1 moet drukken om verder te gaan...

Ik zou dat ook wel eens willen weten, want met F1 gaat ie gewoon door, dus verder niks aan de hand, maar tis zo irritant als je het een keer vergeet en je denk dat ie al opgestart is maar als je dan trug komt moet je nog op F1 drukken |:( !!!

Mijn config van schijven staan goed netjes CS dus, tis er maar een en in de BIOS staat ook alles goei... gekke is dat als een andere(HDD en ook op CS) er in zet met meer capaciteit... hij het wel doet...

Laat maar trouwes... eerst stond Windows 98 erop en nu RH Linux 7.0 en nu zegt ie nix meer... een raadsel voor mij, maar ach... lang leve LINUX! *D

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 16:02
Haal ff de nieuwste bios van de Dell site. dat lost vaak een hoop problemen op. Trouwens, ik kan met mijn GXi prima booten van CD?!
Pagina: 1