Email verzenden naar server 'De Heeg' + Firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mad-max
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2022
Allereerst wil ik even duidelijk maken dat ik hier niet tot doel heb om hostingprovider 'De Heeg' af te zeiken of in een kwaad daglicht te zetten. Ik wil een oplossing voor het probleem ! Hun support afdeling reageert altijd netjes en snel maar heeft geen oplossing.

Sinds anderhalve week lukt het me niet meer om mail te verzenden via de mailserver van hostingprovider 'De Heeg'. Tevens heeft een klant van mij exact hetzelfde probleem. Binnenhalen van de mail gaat prima.

Configuratie van de systemen:

mijzelf: Win XP + E-tech Router + @home kabel
Klant: Win2K + Norton Personal Firewall + Planet ADSL
kennis: Win XP + ISDN dial up + XP standaard firewall

Ik heb 3 verschillende accounts geprobeerd waar ik toegang tot heb. Alle drie hebben hetzelfde probleem (zitten wel op dezelfde server )

Als eerste werd er gedacht aan de norton antivirus en/of firewall die problemen zou veroorzaken omdat hier laatst een slechte update voor is geweest. Om hier zeker van te zijn is mijn systeem geformateerd en met een Kale XP configuratie gestart. Email verzending werkte NIET.
Het norton probleem speelt dus niet mee.

Nu blijkt na veel gedoe dat de firewalls roet in het eten gooien. De E-tech router bevat een firewall en zodra ik die uitzet gaat email verzending goed. Deze router heeft maanden goed gewerkt in deze configuratie en heeft GEEN auto-update functie ! Ook na een update werkt de email niet.

De XP firewall: nadat deze wordt uitgeschakeld werkt emailverzending goed

de Norton personal firewall: na uitschakelen werkt email verzenden goed.

Pak ik echter Telnet dan heb ik een super verbinding, een trace heeft een super snelle route.. er komt dus iets retour van de mailserver van 'De Heeg' wat door de firewalls wordt gestopt.

Nu hebben ze daar veel klanten en tot nu toe ben ik de enige met dit probleem. (let op, de enige betekent eigenlijk 3 klanten op 3 verschillende systemen op 3 verschillende accounts) Ze zeggen niets veranderd te hebben aan hun configuratie en ze gaan daar dus ook (nog) niets aan veranderen tenzij er meer klanten zijn die dit probleem ondervinden.

Wie o Wie werkt met een mail account van 'De Heeg' en gebruikt een firewall en heeft ook dit probleem?

tot slot moet ik vermelden dat zonealarm pro 3 trial geen problemen had. Maar dat is naar mijn mening niet al te belangrijk. De configuraties hebben weken zoniet maanden probleemloos gefunctioneerd. De firewall (die absoluut onverander is gebleven) zorgt opeens voor problemen.

Email naar elke andere mailserver werkt WEL goed. @home, hetnet, Planet etc. Dus mijn conclusie is dat er wel degelijk iets bij 'De Heeg' moet zijn veranderd, mogelijk onbewust.

Wie herkent dit?

ps. Geen berichten over het onderdruk zetten van de heeg etc.. Alleen bevestiging of ontkenning van het probleem svp

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je de (b)SMTP poorten wel openstaan op de firewall? ZOu best eens kunnen dat die standaard dichtstaan

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mad-max
En wat zijn de (b)smtp poorten?

Maanden heeft deze configuratie gewerkt en nog steeds werkt deze configuratie met elke mailserver die ik maar probeer behalve met die van 'De Heeg'.

En niet alleen mijn router maar ook norton personal firewall en de Xp firewall.

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom

Verwijderd

wat staat er in de logs van de diverse firewalls?

• mad-max
Van de router heb ik geen log. Van norton zou ik hem even op moeten zoeken van de week. heb nu geen toegang tot dat systeem.

• mad-max
Ik kan nog geen logs bemachtigen. Vakantie tijd. Is er echt verder niemand hier die een account bij De Heeg heeft en kan bevestigen of zijn/haar email wel of niet goed werkt met firewall?

Pagina: 1