Spire Whisperrock II vs. Coolermaster DP5-7H53-OL

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 18:25
Mijn huidige cheape coolermasterkoelertje krijgt mijn athlon niet meer goed koel en maakt enorme herrie. Daarom zoek ik een nieuwe cooler, en deze waren allebei niet zo duur en koelen wel goed en zijn stil. Maar is dat ook zo in de praktijk? Welke moet ik nemen?

Bedankt!
Ruud

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb de whisperrock, 38c idle, maxload 44c Tbird 1400, met casefans.
Meegeleverde paste wel, errug dun opbrengen anders wordt ie wel warm.

• M_V
En, hoeveel geluit maakt hij, komt hij boven je voedingsfan uit?

Verwijderd

Je keuze is dus tussen deze 2:
http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-7h53f-0l.html
http://www.spirecoolers.com/asp/fcc.asp?ProdID=46

Ik heb de DP5-7H53-OC gehad op mijn and xp 2000+, maar vervangen door de Whisperrock II. Eerst was de temp (bij de Coolermaster) rond de 60 graden en nu (met de Spire)rond de 48 graden. De Whisperrock II is trouwens behoorlijk stil: 26.5 dBA en hij komt dan ook niet boven het geluid van de andere fan's uit. Anders kun je er altijd nog een stillere 8 cm fan op zetten, wat dus niet mogelijk is bij de Coolermaster van met een fan van 7 cm.

• M_V
Dankjewel! Daar heb ik wat aan.

Maar zit er ook geen irritante zoemboventoon in, zoals in mijn oude Spire? Dat is deze: http://www.spirecoolers.com/asp/fcc.asp?ProdID=35 om precies te zijn. Die was al redelijk luid, maar er zat ook een irritante boventoon in.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 09 juli 2002 11:58 schreef Rudy_V het volgende:
En, hoeveel geluit maakt hij, komt hij boven je voedingsfan uit?
Je hoort em niet.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 18:58
Op dinsdag 09 juli 2002 16:27 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Je hoort em niet.
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor voeding je hebt. Ik heb zelf eentje van Chieftec en daar hoor ik zelfs m'n Zalman nog bovenuit (CNPS6000Cu @ silent mode)

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 16:29 schreef Marcj het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk wel aan wat voor voeding je hebt. Ik heb zelf eentje van Chieftec en daar hoor ik zelfs m'n Zalman nog bovenuit (CNPS6000Cu @ silent mode)
ja, maar die kun je ook vervangen...

Verwijderd

Hallo,

Ik zou graag willen weten of hij meer of minder geluid maakt als de DP5-7H53-OL?? Ik heb die namelijk nu draaien en hij maakt erg weinig geluid echter men cpu is wel errug warm( AMD 1 ghz @ 55 graden)

Verwijderd

Ikzelf heb deze koeler ook besteld, krijg hem morgen binnen (als het goed is).

Ben benieuwd of deze koeler echt zo stil is als men beweerd, en of hij m'n XP1700+ een beetje koel kan houden. zolang hij stressed onder de 50 blijft ben ik tevreden (ga toch niet overklokken).

Was op zoek naar een stille koeler en 26,5 DBA's is echt wel stil (op papier).

Als de koeler deze 2 dingen kan waarmaken, is het een prachtding voor slechts 11 euro'tjes + 9,50 verzendskosten = 20,50 eurotjes :)

• M_V
Ik heb hier op het moment een DP5-7h53-OL liggen, en waarschijnlijk krijg ik morgen een WhisperrockII binnen. Misschien wel aardig om even snel een testje te doen welke het stilst is.

(Coolermaster mocht ik lenen van mijn baas, vandaar, whisperrock heb ik gewoon besteld)

Verwijderd

Goed, om even terug te komen op mijn verhaal.

Ik heb deze koeler een klein uurtje geleden erop gezet (XP1700+), en hij is echt fantastisch.. hij is echt heel erg stil, ik hoor hem niet boven mijn Enermax 350 watt silent voeding uit komen.

Nu het meest intressante, de temperaturen.

Kamertemperatuur : 21C
Idle : 33/34 C
Stressed (2 3dmark2001 loops) 37 C

Dit met een klein beetje AS2 ertussen, en geen extra casefans.

De temperaturen zijn gemeten met

- Sisoft Sandra
- Bios
- PC alert 3
- Fuzzy logic 4

en ze kwamen allemaal overeen.

Kortom, een dikke vette aanrader!

• M_V
Hehe, die coolermaster gaat dan morgen meteen weer terug. Ik zal wel eventje 2x een audiofragment opnemen, zodat mensen het verschil kunnen horen.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 16:51
doe da mar ant ik wil het wel eens horen

want heb op het moment geld
Pagina: 1