7x24 muziek apparaat

Pagina: 1
Acties:

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 13:58

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Topicstarter
Voor ons bedrijf (een support centre/call centre) zijn we op zoek naar een apparaat dat in staat is om 24 uur per dag, 7 dagen per week, alle dagen van het jaar continue muziek te laten horen.
We hebben hiervoor al een Creative DAP aangeschaft, maar die is na 5 maanden gebruik overleden (2,5" IDE schijfje kan er toch niet tegen blijkbaar).
Nu hebben we een standalone CD speler, maar daar kan maar 80 minuten aan muziek op.
Ook ben ik bang dat een CD loopwerk ook niet gemaakt is voor 7x24 uptime......

Iemand suggesties ? Het moet in een 19" patchkast geplaatst kunnen worden, en voor een complete PC is geen plek helaas.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
'n radio? :D

maar even serieus, misschien iets inbouwen in 'n 19" case?
zo'n kleine via eden voldoet in principe al natuurlijk

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• radi0man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 00:14
Laatst was ik bij een bedrijf dat gewoon een CD-speler had neergezet waar 30 CD's in gingen en dat apparataat ging al 2 jaar mee. Je kan natuurlijk ook een professionele CD-speler aanschaffen. Dan heb je meteen een mooi 19" apparaat dat je in de kast kan schroeven.
Je zou ook gewoon een klein MP3-spelertje aan kunnen schaffen. Dat kan je overal kwijt en het heeft geen bewegende delen, dus niks dat kan slijten.

• MarcelG

MarcelG

Topicstarter
Flat C, je bedoelt een 19" model PC ? Maar dan heb je toch weer te maken met IDE schijven die daar niet voor bedoeld zijn (7x24)... ?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 17:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Pak een goede cloon, zet in 19" kast installeer Windows 98/XP/2000, installeer winamp, kopieer 423756438756402948653425452 MP3's erop en druk op play.
Kost geen drol en wat is er nou moeilijk aan?

ff toevoegen:
Ow, ja, als je meer betrouwbare apparatuur wilt hebben koop je zo'n compaq 19" server.
Kijk hier maar: http://www.compaq.com/products/servers/platforms/index-dl-ml.html
Zijn een stukkie duurder dan een kloon met dezelfde processor en geheugen en harddisk maar wel "betrouwbaarder" -en- zijn gemaakt om op 24/7 basis te draaien.

Alles kan stuk.

• flat
  • Niet online
dan gooi je er toch 'n SCSI-controller en SCSI-schijven in?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• MarcelG

MarcelG

Topicstarter
allen, tnx for the replies...maar ik denk dat ik het hou bij de prof CD speler....zo'n loopwerk kan het dus wel aan (en is cheaper dan een 19" PC met SCSI schijven (en onderhoud).))

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

je moet een server hebben hiervoor met goeie koeling.. waarschijnlijk houdt die et ook niet uit.. wat een optie is en msischien wel goedkopst ook is wat ze bij de radio's hadden.. > allemaal tapes.stuk of 100 cassete bandjes die bleven draaien en elkaar afwisselen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 17:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Op dinsdag 09 juli 2002 11:20 schreef gitaarwerk het volgende:
<knip>
is wat ze bij de radio's hadden.. > allemaal tapes
<knip>
... hoe oud ben jij? Tapes worden al heeeeel lang niet meer gebruikt, hooguit bij en piraat in een uithoek van het land, waar ze nog nooit van computers hebben gehoord. :)

Alles kan stuk.

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 11:16 schreef remco_k het volgende:
Pak een goede cloon, zet in 19" kast installeer Windows 98/XP/2000, installeer winamp, kopieer 423756438756402948653425452 MP3's erop en druk op play.
Kost geen drol en wat is er nou moeilijk aan?
Hmm... misschien het feit dat tussen die 423756438756402948653425452 MP3's vast een paar staan die niet op legale wijze zijn verkregen?

Voor thuisgebruikers is dat misschien geen probleem, maar voor een serieus bedrijf is dat toch uit den boze. Het zal dan vast niet lang duren eer een gefrustreerde ex-werknemer een tipje van de sluier zal lichten bij de BSA of Buma Stemra of zo. :)

Waarom geen Wurlitzer jukebox? Passen een hoop CD's in, en het staat nog cool ook. Als je echt de voorkeur geeft aan een "harde schijf-speler", dan zou ik niet voor IDE gaan.

En het is trouwens 24/7, niet 7x24...

Verwijderd

SCSI is wel bedoeld voor 24/7 neem je dat toch.

Heb je veel meer mogelijkheden dan met CD's of tapes. Alleen wel wat duurder.

(NioXX heeft nog een SCSI controller liggen, interesse?) :)

Het probleem met een CD wisselaar is dat er een bepaalde wisseltijd is, dan hoor je dus tijdelij geen muziek en dat wil je ook niet.

Om legale toestanden enzo, neem je gewoon een SCSI schijf en rip je daar je CD's naar toe.

• MarcelG

MarcelG

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 11:24 schreef aa_koch het volgende:

[..]

Hmm... misschien het feit dat tussen die 423756438756402948653425452 MP3's vast een paar staan die niet op legale wijze zijn verkregen?

Voor thuisgebruikers is dat misschien geen probleem, maar voor een serieus bedrijf is dat toch uit den boze. Het zal dan vast niet lang duren eer een gefrustreerde ex-werknemer een tipje van de sluier zal lichten bij de BSA of Buma Stemra of zo. :)

Waarom geen Wurlitzer jukebox? Passen een hoop CD's in, en het staat nog cool ook. Als je echt de voorkeur geeft aan een "harde schijf-speler", dan zou ik niet voor IDE gaan.

MP3 is geen probleem, we betalen namelijk al aan BUMA STEMRA voor de wachtmuziek (x euro per lijn per jaar per klant)...en we mogen praktisch alles draaien behalve ge-trademarkte nummers (You Never Walk Alone is van de Rabo bijvoorbeeld...) Dus dat zit wel snor.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 09 juli 2002 11:23 schreef remco_k het volgende:

[..]

... hoe oud ben jij? Tapes worden al heeeeel lang niet meer gebruikt, hooguit bij en piraat in een uithoek van het land, waar ze nog nooit van computers hebben gehoord. :)
:Y)
ach..was een tijdje terug dat ik bij een radio heb gewerkt,.. maar die dingen konden er tegen... hd's weet ik niet...

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Je kan beter 2 80GB 5400rpm schijven nemen, en die in RAID-1 Mirroring zetten. Die worden niet heet, en als er een uitvalt kost het minder dan een hele SCSI set. Verder heeft Maxtor hun schijven getest op 24/7 itt IBM bijv. Die nemen maar 333 uur in de maand als testpunt..

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06-2025
Wij gebruiken op het werk (Atos Origin) ook 7x24 en 5x8 als een indicatie van de support die we geven voor bepaalde services. Dus ik zou er niet zo op hameren dat 24/7 de norm moet zijn.. want hoe doe je het met 5x8 ? 8/5 staat toch niet.. :?

Behoorlijk offtopic maar ik kon het niet laten.

Op me vorige werk gebruikten we gewoon een Discman en die is wel 2 jaar meegegaan en doet het nog steeds zo ver ik weet. Maar ja dan heb je idd maar 1 cd die je af kan spelen. Wij deden er om de zo veel tijd een andere in.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Gewoon een shoutcast servertje opzetten met een flinke hoeveelheid mp3-tjes?
Lekker op een SCSI-disk knallen en niet meer wakkerliggen dat de schijf het niet aankan.

FF zoeken via winamp of google-en op shoutcast doet al een hele hoop.
3 proggies installeren, duurt 10 minuten en alles werkt!
Zelfs met een web-interface.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• MarcelG

MarcelG

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 11:45 schreef HellevUUr het volgende:

[..]

Wij gebruiken op het werk (Atos Origin) ook 7x24 en 5x8 als een indicatie van de support die we geven voor bepaalde services. Dus ik zou er niet zo op hameren dat 24/7 de norm moet zijn.. want hoe doe je het met 5x8 ? 8/5 staat toch niet.. :?

Behoorlijk offtopic maar ik kon het niet laten.

Op me vorige werk gebruikten we gewoon een Discman en die is wel 2 jaar meegegaan en doet het nog steeds zo ver ik weet. Maar ja dan heb je idd maar 1 cd die je af kan spelen. Wij deden er om de zo veel tijd een andere in.
Hellevuur, toevallig OCC? Ikke=OSC

• Eleison667
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 10:30

Eleison667

from other space

wat zijn tapes, dat is toch een of ander backup systeem

correct me if im wrong

am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
Gewoon de jukebox opsturen voor garantie? Ding zou in de practijk volgens mij veel langer mee kunnen gaan als 5 maanden totale speeltijd sowieso. Maargoed, als je geen sony cdspeler neemt ( :) ) bestaat de kans dat ie het heel erg lang goed doet. ik heb 'n technics CDspeler van 13 jaar oud, (permanent gebruikt) en hij doet het nog steeds prima. Alleen zit je dan aan 80 minuten muziek max vast, tenzij je 'n wisselaar neemt natuurlijk.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• MarcelG

MarcelG

Topicstarter
ok, het is een Technics geworden...een oersimpele CD speler, met een 'random' toets en een 'repeat' toets.
€ 130 bij de harense smid.
Morgen proberen...
Pagina: 1